رئیس جمهور گفت: بینش و منش و روش انقلابی بودن، بینش و منش و روشی برای جلب بیشتر افراد و اذهان به سمت انقلاب است. یعنی پویایی و مقاومت بیشتر. انقلابی بودن با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در سخنرانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به راهپیمایان روز 22 بهمن اظهار کرد: ملت بزرگ و شریف ایران انقلابی! امروز 38 سال از آن روز بزرگ تاریخی می گذرد. انقلابی که به نام خداوند و در مسیر دستورات الهی و به دست مردم سرافراز ایران زمین به پیروزی رسید. انقلاب ما پیروزی کلمه بر گلوله، پیروزی خون بر خشونت و آغاز آزادی ملت بزرگ، استقلال ایران و برپایی جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور ادامه داد:‌انقلاب ما از آن روز تا امروز فراز و نشیب های فراوانی را به خود دیده است و بسیاری از رهبران و فرزندان دلیر خود را از دست داده است. اما همچنان ملت ایران در پی آرمان های بلند انقلاب، می رود و می دود.

روحانی گفت:‌ امروز امام خمینی،‌ آیت الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان و دلاوران در میان ما نیستند. زنان و مردان خالص و بی توقعی که در سراسر کشور در شهر و روستا حماسه های بزرگ آفریدند و به دامن رحمت حق پیوستند ولی دغدغه ما همان دغدغه های 38 سال پیش است. دغدغه پیشرفت، معنویت،‌ عدالت و آزادی و حاکمیت ملی و در یک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است، همان راهی که به حمدالله در 38 سال گذشته با افتخاز ادامه دادیم و باید با گام هایی بلند تر تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما نقطه عطف مهم تاریخ کشور ماست. تاریخ کشور استبدادزده، استعمارزده، انقلاب 57 کشور ایران را از وابستگی به بیگانیگان و آمریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار مردم قرار گرفت.

روحانی با طرح پرسشی از مردم سخنانش را ادامه داد: مردم! شما کدام انقلابی را سراغ دارید که هنوز دو ماه از پیروزی آن نگذشته باشد، مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشند؟ درست 47 روز بعد به فرمان امام مردم بعه پای صندوق ها رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. کدام انقلاب را سراغ دارید که بعد از 10 ماه صاحب قانون اساسی شده باشد؟ کدام انقلابی را سراغ دارید که در سال اول انقلاب 5 بار مردم پای صندوق آرا رفته باشند؟ که همه مسئولان بلندپایه کشور از طریق انتخابات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بار مسئولیت را بر دوش گرفته باشند؟

رئیس قوه مجریه اظهار کرد:‌ انقلاب ما انقلاب همه ایرانیان،‌ همه مذاهب، همه گروه های همه اقشار و همه نسل هاست. نه تنها نسل دیروز و 38 سال پیش،‌ که امروز هم جوانان و نوجوانان ما در تثبیت انقلاب و ادامه راه آن، همانند جوانان سال 57 با نشاط و ایثار راه انقلاب را ادامه می دهند. همه آنهایی که امروز به نام اعتلای ایران، اقتدار ملت و پاسداشت تمدن ایران و اسلام و خواهان توسعه این سرزمین هستند، ‌میراثداران واقعی انقلاب هستند. همه آنها به انقلابی بودن خود افتخار می کنند. همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، اخلاق، آزادگی،‌ سلطه ستیزی، انصاف و اعتدال می دانند، فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.

روحانی بیان کرد:‌ انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست، در سراسر زندگی ما، در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد. آرمان ها و اندیشه انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.

وی گفت:‌ من به عنوان فردی که مثل یک سرباز از روز اول از سال 41 از آغاز نهضت اسلامی در همه فراز ها و فرودها در کنار سربازان و معمار بزرگ بودم، به صراحت می گویم، بینش و منش و روش انقلابی، بینش و منش و روشی برای جلب بیشتر افراد و اذهان به سمت انقلاب است. انقلابی بودن یعنی پویایی و مقاومت بیشتر و با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست. انقلاب یک دریاچه نیست، رود خروشان جاری است که نسل های امروز و فردا به این روز خروشان می پیوندند. امروز روزی است که ما باید انقلاب اسلامی مان را بیش از هر زمان دیگر و به آن تکامل ببخشیم.

وی گفت:‌ امروز روز تثبیت نظام و جمهوری اسلامی است. امروز روز تثبیت آزادی و استقلال است، امروز روز تثبیت حقوق اساسی ملت ایران است امروز روز احقاق حقوق شهروندی تک تک افراد این ملت است. امروز روز کرامت همه مردم این سرزمین است. امروز همه باید احساس برابری در برابر قانون را با همه وجود لمس کنند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: انقلاب ما زمانی به اهداف بلندش رسیده است این جناح آن جناح، جوان و پیر و مدیر و غیرمدیر، مسئول و غیرمسئول و همه 80 میلیون در برابر قانون برابر باشند. باید امتیاز خواهی و ویژه خواری برای همیشه رخت بربنند.

وی ادامه داد:‌ انقلاب وقتی به قله رسیده است که اعتماد به همدیگر به سرمنزل رسیده باشد. وقتی انقلاب ما به تکامل رسیده است که حق امید ملت ما نسبت به آینده این نظام و این انقلاب روز به روز بیشتر شود. تکلیف ما در برابر انقلاب راستگویی و درست کرداری است. تکلیف ما در برابر انقلاب پاسخگویی در برابر ملت بزرگ است.

روحانی گفت:‌ وظیفه ما در برابر انقلاب و جامعه و کشور این است که از تنش و تشنج به دور باشد تا راه برای توسعه کشور و تعالی و پیشرفت باز باشد. تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که از ملت و مردم رفع نگرانی کنیم. تکلیف ما در برابر انقلاب آن است که معیشت مردم را برای زندگی راحت تر آماده کنیم. وظیفه ما در برابر انقلاب آن است که نخبگان ما، فعالان حوزه فرهنگی و سیاسی بطور کامل احساس امنیت کنند.

وی اظهار کرد: این انقلاب بعد از پیروزی راه های سخت و دشواری را طی کرده است. این انقلاب از امواج ترور در سال های اولیه و امواج تجاوز و جنگ توسط ملت با فداکاری مردم رهانیده شده است. شهیدان سربلند ما، جانبازان پرافتخار ما، آزادگان سرافراز ما، همه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس سندها و پرچم های پرافتخار این ملت و این کشور هستند. این سرمایه های بزرگ ملی را قدر بدانیم و در برابر خانواده بزرگ شهیدان، جانبازان، ازادگان و ایثارگران سر تعظیم فرود می آوریم.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ به جهان اعلام کنیم راه ما راه شهیدان است، راه ما راه ایثارگران است. ما از مسیر انقلاب و امام و رهبری معظم در هیچ شرایطی دست برنخواهیم داشت.

وی گفت:‌ ملت ما در پیچ و خم های سخت این انقلاب، راه و مسیر خود را با رهنمودهای رهبری هرگز گم نکرد و مشکلات را پشت سر گذاشت. در عرصه بین الملل شرایط تهدید و جنگ را به صلح تبدیل کرد. اقتصاد ما امروز در حال گذار از مسیر رکود و بی رونقی به سمت رونق و پیشرفت است. تورم ما مهار شده است، زیرساخت های کشور در صنعت نفت، حمل و نقل و کشاورزی و صنایع روز به روز با قدم های استوار به سمت پیشرفت ادامه می دهد. بهداشت و علم و دانش و تامین اجتماعی و ...در مراحل شکوفایی قرار دارد. همه 38 بعد از انقلاب مسیر افتخارآمیز برای ماست.

وی سپس در این زمینه به بیان چند مثال پرداخت و گفت: من به چند نمونه از تلاش چندساله اخیر اشاره می کنم. که دستیابی به این اهداف نیز در سایه حضور مردم و ایستادگی آنها بوده است. ما برای دفاع از حقوق مان همه با هم پشت سر رهبری ایستادگی کردیم. نتایج بسیار بلندی را به دست آوردیم. امروز حق هسته ای ما همه دنیا پذیرفته است. امروز ما خوشحالیم که صنعت هسته ای ما محصولات خود را به دنیا صادر می کند و در مسیر تجارت بین المللی قرار گرفته است. ما آب سنگین تولیدی دانشمندان جوان عزیز این کشور را به آمریکا و روسیه صادر کردیم و به کشورهای دیگر صادر خواهیم کرد. ما در زمینه راکتور اراک به بازطراحی جدیدی دست یافتیم و راکتور اراک مدرن تر از گذشته بازسازی و کامل خواهد شد.

روحانی ادامه داد: ما در زمینه سانتریفیوژ به یکی از مدرن ترین سانتریفیوژ آی ار 8 دست یافتیم. سه سال پیش آن زمانی که می گفتم در کنار گردش اقتصاد، سانتریفیوژ هم خواهد چرخید فکر نمی کردم دانشمندان جوان ما از آی آر 2، 4، 6 و ...عبور کنند و به آی آر 8 برسند. این به معنای پیشرفت جوانان و دانشمندان در مسیر علوم و دانش هسته ای است.

وی گفت: تا امروز حق خودمان را در مسائل هسته ای پس گرفتیم. از اول انقلاب تا امسال یک گرم کیک زرد وارد کشور نکرده بودیم. بدخواهان ما نمی گذاشتند معامله و تجارت در این زمینه انجام شود ولی امروز بیش از 350 تن اورانیوم در این چند ماه و کیک زرد وارد کشور کرده ایم. ما آنچه که بنا بر فشار ظالمانه بدخواهان نفت ما میعانات گازی ما محدود شده بود مسیر را برای رشد تولید باز کردیم.
رئیس جمهور گفت:‌ میعانات و نفت خام ما در یک سال پیش یک میلیون و دویست هزار بشکه صارد می شود اما امروز دو میلیون و 800 هزار بشکه صادر می شود.

وی اظهار کرد: آنهایی که می‌گویند ملت ایران در حال پیشرفت نیست به این آمار باید توجه کنند. آنهایی که در خارج از کشور هستند و در طول ۳۸ سال گذشته مدعی بودند که کشورمان در حال پسرفت است باید به این آمار توجه کنند. در اجلاس اپک با دیپلماسی موفق نفتی‌ها توانستیم حق ملت مان را بازپس گیریم و صادرات نفت را افزایش دهیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه همچنین در این مدت توانستیم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های کشورمان که در بانک‌‌های خارجی بلوکه شده بود را بازپس بگیریم، گفت: در برابر ظلم آمریکایی‌ها که به حقوق ملت ما تجاوز کرده‌ بودند و در دادگاه‌های ساختگی خود اموال ما را قبضه کرده بودند توانستیم اخیرا در دادگاه‌های بین‌المللی لاهه در این باره شکایت خود را ثبت کنیم و برای بازپس‌گیری حقوق ملت کشورمان حقوقدانان و سیاستمداران ما از پای نخواهند نشست.

وی گفت: ما در طول سه سال و نیم گذشته به همت شما جوانان، کارآفرینان، مردم غیور، زنان و مردان، روستایی و شهری توانستیم رشد اقتصادی منهای ۶.۷ به ۴.۷ تبدیل کنیم. برای اولین بار در طول ۳۷ سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات غیر نفتی را مثبت کردیم، در سال ۹۴ صادرات غیرنفتی ما بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. بعد از ۳۷ سال اولین بار بود که ما به تراز مثبت تجاری دست یافتیم امسال هم به حول قوه الهی صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی خواهد گرفت.

روحانی بیان کرد: بدانید در سال‌های گذشته در دهه ۸۰ سال‌هایی بود که تراز تجاری ما ۲۰ میلیارد منفی بوده برای آنچه که صادر کردیم در برابر آن وارد کردیم ۲۰ میلیارد هم از پول نفت آوردیم برای واردات استفاده کردیم. سال گذشته و امسال ما نیاز به پول نفت نداریم صادرات غیر نفتی ما بر واردات غیر نفتی ما پیشی گرفته است و این افتخار برای ملت، برای دولت برای انقلاب اسلامی برای جوانان ماست.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این دولت در طول سه سال گذشته سال به سال به بودجه و اتکای ما به نفت کاهش یافته است. همانطور که سال‌ها مقام معظم رهبری بر آن تاکید می‌کردند در سال‌های گذشته اتکای دولت به نفت ۴۴ درصد بود در سه سال گذشته اتکای ما به نفت ۳۲درصد است این نشانه این است که در مسیر اهداف بزرگ انقلاب اسلامی راه ما و مسیر ما به خوبی و به درستی طی می‌شود.

روحانی افزود: امروز ما در شرایطی هستیم که به حول قوه الهی برای اولین بار در پارس جنوبی برداشت گاز ما از برداشت قطر پیشی خواهد گرفت. می‌دانید در پارس جنوبی در همه دولت‌های گذشته ۱۰ فاز به بهره ‌برداری رسید در این دولت تا پایان دولت ۱۱ فاز به بهره‌برداری خواهد رسید. برداشت ما در پارس جنوبی ۲۴۰ میلیون مترمکعب گاز قبل از دولت یازدهم در روز بود. امروز برداشت ما حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب در پارس جنوبی است و تا پایان دولت یازدهم پارس جنوبی ۵۶۰ متر مکعب خواهد رسید که از برداشت قطر ما پیشی می‌گیریم.

وی گفت: این افتخار ملت بزرگ ماست در یک منبع مشترک گازی کشور همسایه بیش از ما و دو برابر ما برداشت می‌کرد با همت مهندسان ما، همه جوانان ما، دانشمندان ما، به نقطه تعادل، به نقطه‌ای که مورد نظر ملت بزرگ ایران است رسیده‌ایم. مردم عزیز و بزرگوار ما امسال ۹ طرح مهم پتروشیمی را به افتتاح رسانده و می‌رسانیم و تا پایان این دولت ۷ طرح پتروشیمی دیگر به افتتاح خواهیم رساند.

روحانی تاکید کرد: تولید ما در این دولت نسبت به گذشته ۱۴ درصد در پتروشیمی افزایش پیدا کرده است. صادرات ما نسبت به قبل ۴۶ درصد افزایش پیدا کرده آنهایی که در گوشه و کنار نشسته‌اند با فریاد خودشان فکر می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران فقط شعار می‌دهد و در عمل پیشرفت ندارد بشنوند که اما امروز در بسیاری از زمینه‌ها در دنیا جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم این را با ۳۸ سال پیش مقایسه کنید که یک کشور وابسته واردکننده در آن مقطع بودیم.

او گفت: انقلاب ما برای عدالت بود، انقلاب ما برای کمک مستضعفان بود راه‌های روستایی ما ، گازرسانی به روستا، برق رسانی به روستاها پیشرفت زیادی داشته هیچ روستای ۲۰ خانواری نیست که دارای برق نباشد و تا پایان دولت روستای ۱۰ خانواری نخواهد بود مگر اینکه دارای برق خواهد بود. ما امروز پوشش گازرسانی به شهر و روستا را به ۹۰ درصد افزایش دادیم. در بسیاری از مناطق دوردست لوله‌های گاز را در زندگی سرد به آنها رساندیم.

روحانی با بیان اینکه گازکشی به زودی به زاهدان خواهد رسید، اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان از این صنعت به زودی برخوردار خواهند شد.

روحانی گفت:‌ تراز تجاری کشاورزی در آغاز دولت ۸ میلیارد دلار بوده یعنی واردات مواد غذایی ۸ میلیارد دلار بوده که امروز تراز تجاری در بخش کشاورزی کسری ۲ میلیارد دلاری داشته و از ۸ میلیارد لار به ۶ میلیارد دلار به خود کفایی رسیده‌ایم.

رییس جمهور با اشاره به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم اظهار داشت: در سال ۹۲ تولید محصولات کشاورزی ۹۷ میلیون تن بوده که امسال این رقم به ۱۱۸ میلیون تن رسیده است.

او با بیان اینکه راندمان آب در سال‌های گذشته ۳۷ درصد بوده ادامه داد: با تلاش‌های مسئولان در طول سه سال گذشته راندمان آبیاری به ۴۲ درصد رسیده است امروز در بسیاری از زمینه‌های کشاورزی شرایط به دستاوردهای جدید و مدرن دست پیدا کرده است.

رییس‌جمهور با اشاره به خودکفایی در بخش گندم گفت: همه می‌دانید تا سال گذشته ما وارد کننده گندم بودیم اما امسال صادر کننده گندم هستیم.

او افزود: در حالی که در سال ۹۲ ، ۴.۸ میلیون تن گندم از خارج وارد کردیم، امسال ۱۱.۵ میلیون تن گندم از کشاورزانمان خریدیم و شاهد یک رشد قابل ملاحظه در این بخش هستیم.

روحانی با بیان اینکه رشد کشاوزری در ۶ ماه اول امسال بالای ۵ درصد بود، گفت: این نشان دهنده تلاش‌های مضاعف در این بخش بوده و امیدواریم این رویه امسال و سال آینده هم ادامه پیدا کند.

رییس‌جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در بخش حمل و نقل گفت: در زمینه حمل و نقل در ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌‌ای شرایط امروز بهتر از ۴ سال گذشته است و با تلاش‌های دیپلمات‌هایمان به تحریم‌ فروش هواپیما خاتمه دادیم تا سفرهای هوایی را مردم با ایمنی بیشتری انجام دهند. ۵۶۴ کیلومتر خط ریلی جدید در سه سال گذشته به افتتاح رسانده‌ایم و هزار کیلومتر راه‌آهن هم آماده افتتاح است که تراک‌بندی‌های آن انجام شده است.

روحانی با بیان اینکه ۲۱۶ کیلومتر آزادراه در طول چند سال گذشته به افتتاح رساندیم ، اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۶۹ کیلومتر راه‌سازی جدید در طول سه سال گذشته انجام شده است.

رییس‌جمهور با اشاره به تحویل مساکن مهر در دولت یازدهم گفت: واحدهای مسکن مهر صدها مشکل داشت را توانستیم ساماندهی کنیم و در طول این دولت ۷۶۵ هزار واحد مسکن مهر تحویل دادیم که تمام خدمات جانبی آن از جمله مدارس ، کلانتری‌ها ، آب ، برق و گاز فراهم بوده است و تا آخر دولت هم ۸۴۵ هزار واحد مسکن مهر را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

او افزود: با بهره‌برداری از ۷ هزار مگاوات برق در این زمینه در منطقه در رتبه اول قرار داریم و در جهان رتبه چهارم را داریم. توانستیم ۲۱ سد را آبگیری کنیم و امروز ذخایر آب پشت سدها به ۴.۲ میلیارد مترمکعب رسیده است.

رییس‌جمهور با اشاره به ارائه خدمات ایمنی به مردم گفت: ۱۰ میلیون نفر را رایگان زیر پوشش بیمه قرار دادیم و هزینه‌های بستری شدن در روستاها را تا ۳۷ درصد و در شهرها تا ۶ درصد کاهش دادیم.

او با بیان اینکه امروز در تربیت مهندس در دنیا رتبه ششم را داریم، گفت: در بخش رشد علمی ایران رتبه سوم را دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه توانستیم در یک سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم، گفت: هر چند که در طول یک سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر بر آمار بیکاری افزوده شد اما توانستیم در همین مدت ۷۰۰ هزار شغل برای مردم ایجاد کنیم و در این زمینه رتبه پنجم را داریم. در بخش نانو هم رتبه ششم در دنیا را از آن خود کردیم.

او با بیان اینکه در توان دفاعی هم رتبه هفتم در دنیا هستیم، گفت: آنها که فکر می‌کنند دولت یازدهم تنها به فکر توسعه اقتصادی و رشد بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است باید بدانند که در طول سه سال گذشته طبق آمار رسمی وزارت دفاع تولید سلاح‌های سبک ۱۵ برابر شد.

روحانی خطاب به مردم یادآور شد: عزیزان من بدانید امروز در شرایطی هستیم که راه طی شده فراوانی در طول ۳۸ سال گذشته داریم اما در عین حال هنوز هم راه فراوانی پیش‌روی ما باقی مانده است.

او افزود: ما می‌دانیم ملت ما خواهان زندگی بهتر است و آن حق آنهاست و ما می‌دانیم نخبگان اندیشمندان، هنرمندان، تشکل‌ها، زنان ما، اقوام ما، خواستار فضای بازتر و مناسب‌تر برای فعالیت هستند. آنها از تنگ‌نظری‌ها گله دارند ما می‌دانیم باید دست به دست هم دهیم با فساد در این کشور بجنگیم، مبارزه کنیم به ویژه با رانت‌خواری‌ها و فساد مبارزه کنیم تا رونق اقتصادی پیشرفت کند و با نظر این دولت و ملت امکانپذیر نیست.

رییس‌جمهور یادآور شد: ما هنوز در این جامعه مشکلات فراوان اجتماعی داریم. ما هنوز حاشیه‌نشینی داریم، ما هنوز اعتیاد داریم، ما هنوز طلاق فراوان داریم، ما هنوز بیکاری داریم، ما هنوز فقر داریم، این به آن معناست که راه انقلاب را با مدیریت جهادی باید ادامه دهیم. ما علیرغم بدخواهان به همه اهداف بلند انقلاب به حول و قوه الهی دست خواهیم یافت.

او گفت: مردم ما بدانند که اگر ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم راهش اتحاد است، راهش انسجام است، راهش اخلاق است، راهش اعتماد به همدگیر است، راهش کمک دولت است، راهش وحدت قوای سه گانه است که بحمدالله رابطه خوبی بین قوا سه گانه، نیروهای دیگر، نیروی مسلح بین همه آنهایی که مدافع این سرزمین، مدافع ملت و مدافع حرم هستند.

روحانی تاکید کرد: عزیزان من، جوانان انقلابیون، دانشگاهیان، فرهیختگان همه بدانید هرکس سیاه‌نمایی می‌کند انقلابی نیست، هرکس در فکر دو قطبی کردن جامعه ماست انقلابی نیست، هرکس دنبال تنش در این جامعه است انقلابی نیست. جوانان ما برای انقلاب معیار داریم معیار انقلاب ما خط امام است، راه امام است. معیار انقلاب ما خط مقام معظم رهبری است، معیار انقلاب ما قانون اساسی است سلیقه‌ها نباید معیار باشد. جناح‌بندی‌ها نباید معیار باشد، منافع شخصی نباید معیار باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: ما امروز با مشکلاتی در منطقه و جهان مواجه هستیم اما این ملت بزرگ و غیور ما با این حماسه امروز و هر روزش هراسی به دل راه نخواهد داد ما با یک مشکلی مواجه هستیم؛ در منطقه ما بعضی از تازه کاران قدرت را در دست گرفته‌اند، در دنیا و آمریکا بعضی از تازه‌کاران قدرت را در دست گرفته‌اند همه آنها باید بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با احترام و تکریم با این ملت بزرگ حرف بزنند.

او گفت: این ملت در برابر تهدید پاسخ قاطع خواهد داد، کسانی که دولت ما و نیروهای مسلح ما را تهدید می کنند بدانند ملت ما ملت یکپارچه است، ملت ما آگاه است و در برابر بدخواهان و دشمنان تا آخر ایستادگی خواهد کرد. ما مردمی آگاه و هوشیار داریم، مردمی فرهیخته داریم که قلوب و خردمندی خود را در بزنگاه‌های تاریخی و هوشمندی خود را به خوبی نشان داده‌اند.

رییس‌جمهور گفت: در چند هفته پیش مردم در وداع با فرزند خود در تشییع آیت‌الله هاشمی بیداری و آگاهی خود را نشان دادند. ما در برابر این ملت بزرگ باید سر تعظیم فرود بیاوریم، علیرغم برخی از ناملایمات همواره پشتوانه انقلاب و نظام و نخبگان سیاسی بودند و هستند و آنها اهل وفا خواهند بود و ما در برابر هرگونه تهدید و نابخردی و آتش‌افروزی خواهیم ایستاد.

روحانی افزود: قدرت ما از قدرت ملت بزرگ ما است ما دنبال تنش و تشنج در منطقه و جهان نیستیم اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور ما داشته باشند با قدرت ایستادگی می‌کنیم. ما در برابر زور و هر تهدیدی ایستادگی خواهیم کرد. با تمام جناح‌ها، با تمام جوانان روستایی و شهری یک صدا هستیم و به همه بدخواهان می‌گوییم اینجا ایران، بیشه شیران است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی‌تواند چشم بدی به این کشور بزرگ و عزیز ما داشته باشند. ما در ماه‌های آینده قدرت خود را مثل امروز در پایه صندوق آرا، در برابر بدخواهان، در برابر قدرت‌ها استکبار جهانی نشان خواهیم داد. زبان گویای ملت ایران صندوق رای خواهد بود. ما در پی ساختن کشور بزرگ ایران، ایرانی آزاد، آباد و مستقل هستیم ما همه در پیروی از رهبری معظم انقلاب در پی اجماع و آشتی و انسجام ملی هستیم. پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب هدف بلند ما است. ما به ۳۸ سال انقلابمان افتخار می‌کنیم به تلاش پیگیر سه و نیم سال دولت ما که در کنار رهبری بودند ارج می‌نهیم و آینده ما آینده روشن خواهد بود.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عربی A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    5 20
    حوب گفته معیار انقلابی بودن خط امام و خط رهبری است
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    17 3
    باسخنان دکتر روحانی موافقم بخصوص برابری همه جناح ها و طیف ها در برابر قانون و آشتی ملی و دوجناح اصلی و شفاف شدن پرداختها در همه ارگانها و عدالت اجتماعی انشاا...
    • مهربان توسی A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
      8 4
      با سخنان دکتر روحانی و شما موافقم
  • حسین A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    7 4
    عاشقشم :
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    13 2
    کسی که جمهوری یعنی تقسیم قدرت رو قبول نداره ضد انقلاب و ضد "جمهوری" اسلامیه
    • بدون نام ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
      1 1
      احسنت، ضد انقلاب واقعي اينها هستند، احسنت
  • محمد IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
    2 1
    درود بر روحانی . مرد تدبیر و امید . زنده باد اعتدال .