رئیس جمهور گفت: بینش و منش و روش انقلابی بودن، بینش و منش و روشی برای جلب بیشتر افراد و اذهان به سمت انقلاب است. یعنی پویایی و مقاومت بیشتر. انقلابی بودن با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در سخنرانی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطب به راهپیمایان روز 22 بهمن اظهار کرد: ملت بزرگ و شریف ایران انقلابی! امروز 38 سال از آن روز بزرگ تاریخی می گذرد. انقلابی که به نام خداوند و در مسیر دستورات الهی و به دست مردم سرافراز ایران زمین به پیروزی رسید. انقلاب ما پیروزی کلمه بر گلوله، پیروزی خون بر خشونت و آغاز آزادی ملت بزرگ، استقلال ایران و برپایی جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور ادامه داد:‌انقلاب ما از آن روز تا امروز فراز و نشیب های فراوانی را به خود دیده است و بسیاری از رهبران و فرزندان دلیر خود را از دست داده است. اما همچنان ملت ایران در پی آرمان های بلند انقلاب، می رود و می دود.

روحانی گفت:‌ امروز امام خمینی،‌ آیت الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان و دلاوران در میان ما نیستند. زنان و مردان خالص و بی توقعی که در سراسر کشور در شهر و روستا حماسه های بزرگ آفریدند و به دامن رحمت حق پیوستند ولی دغدغه ما همان دغدغه های 38 سال پیش است. دغدغه پیشرفت، معنویت،‌ عدالت و آزادی و حاکمیت ملی و در یک کلمه تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است، همان راهی که به حمدالله در 38 سال گذشته با افتخاز ادامه دادیم و باید با گام هایی بلند تر تا رسیدن به اهداف نهایی ادامه دهیم.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما نقطه عطف مهم تاریخ کشور ماست. تاریخ کشور استبدادزده، استعمارزده، انقلاب 57 کشور ایران را از وابستگی به بیگانیگان و آمریکا آزاد کرد و سرنوشت ملت در اختیار مردم قرار گرفت.

روحانی با طرح پرسشی از مردم سخنانش را ادامه داد: مردم! شما کدام انقلابی را سراغ دارید که هنوز دو ماه از پیروزی آن نگذشته باشد، مردم برای یک رفراندوم مهم به پای صندوق آرا دعوت شده باشند؟ درست 47 روز بعد به فرمان امام مردم بعه پای صندوق ها رفتند و به جمهوری اسلامی ایران رای دادند. کدام انقلاب را سراغ دارید که بعد از 10 ماه صاحب قانون اساسی شده باشد؟ کدام انقلابی را سراغ دارید که در سال اول انقلاب 5 بار مردم پای صندوق آرا رفته باشند؟ که همه مسئولان بلندپایه کشور از طریق انتخابات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بار مسئولیت را بر دوش گرفته باشند؟

رئیس قوه مجریه اظهار کرد:‌ انقلاب ما انقلاب همه ایرانیان،‌ همه مذاهب، همه گروه های همه اقشار و همه نسل هاست. نه تنها نسل دیروز و 38 سال پیش،‌ که امروز هم جوانان و نوجوانان ما در تثبیت انقلاب و ادامه راه آن، همانند جوانان سال 57 با نشاط و ایثار راه انقلاب را ادامه می دهند. همه آنهایی که امروز به نام اعتلای ایران، اقتدار ملت و پاسداشت تمدن ایران و اسلام و خواهان توسعه این سرزمین هستند، ‌میراثداران واقعی انقلاب هستند. همه آنها به انقلابی بودن خود افتخار می کنند. همه آنهایی که اسلام را دین عدالت، اخلاق، آزادگی،‌ سلطه ستیزی، انصاف و اعتدال می دانند، فرزندان این انقلاب بزرگ هستند.

روحانی بیان کرد:‌ انقلاب ما تنها در حافظه تاریخی ملت ما نیست، در سراسر زندگی ما، در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه جای زندگی فردی و جمعی ما حضور دارد. آرمان ها و اندیشه انقلاب زنده است و زنده باقی خواهد ماند.

وی گفت:‌ من به عنوان فردی که مثل یک سرباز از روز اول از سال 41 از آغاز نهضت اسلامی در همه فراز ها و فرودها در کنار سربازان و معمار بزرگ بودم، به صراحت می گویم، بینش و منش و روش انقلابی، بینش و منش و روشی برای جلب بیشتر افراد و اذهان به سمت انقلاب است. انقلابی بودن یعنی پویایی و مقاومت بیشتر و با تنگ اندیشی و خودمداری سازگار نیست. انقلاب یک دریاچه نیست، رود خروشان جاری است که نسل های امروز و فردا به این روز خروشان می پیوندند.

ادامه دارد...

29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =