جشن پیروزی انقلاب در سفارت ایران/ برش کیک تولد انقلاب با حضور مقامات ترکیه

در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی ایران، وزیر توسعه ترکیه در کنار سفیر ایران، کیک جشن تولد انقلاب را برش زدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم بزرگداشت سي و هشتمين سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر توسعه ترکیه ،مقامات محلی، رهبران و نمایندگان احزاب ، سفرا،وابستگان نظامي و محلی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزار شد.

 

محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم، با اشاره به سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ایران گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران در استانه چهل سالگی به بلوغ و پختگی لازم رسیده و با اقتدار به حیات خود ادامه می دهد.

وی افزود: ما در نمایندگی و دفاتر و سركنسولگري هاي جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تلاش داشته و داریم که در جهت توسعه روابط دو کشور و بر اساس نقشه راه ترسیم شده در سیاست خارجی دو کشور، بر مبنای تفاهم و توافق دو جانبه گام برداریم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که روابط دو کشور دوست ایران و ترکیه را بیش از پیش تعمیق بخشیده و در راستای دوستی دو ملت و دو کشور اقدامات هماهنگ داشته باشيم.

طاهريان با اشاره به وقوع کودتای نافرجام در ترکیه گفت: خرسندیم که این اقدام با تدبیر دولت و همراهی ملت ترکیه مدیریت شد و مردم این کشور از حق تعیین سرنوشت، دموکراسی و از رای خود به خوبی دفاع کرد.

سفير ايران از حضور لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه، مقامات محلی، سفرای کشورهای خارجی، وابستگان نظامی، نمایندگان و رهبران احزاب و نمایندگان صنایع و شرکت های بزرگ ترک در این مراسم قدردانی کرد.

لطفی الوان وزیر توسعه ترکیه نیز در این مراسم، روابط بین ایران و ترکیه را دوستانه و دیرینه برشمرد و گفت: مذاکرات و روابط دوستانه دو کشور فراتر از روابط عمومی و سنتی بین کشورهاست.

وی افزود: ترکیه پنجره ایران به سوی غرب و ایران پنجره ترکیه به سوی شرق محسوب می شود و به همین علت دو کشور منافع مشترک در آن سوی مرزهای هم دیگر دارند و بر همین اساس همکاری می کنند.

وزير توسعه تركيه افزود: دو کشور مصمم به توسعه روابط خود در زمینه تجارت، گردشگری، حمل و نقل و گمرک هستند و بر این اساس، سران ایران و ترکیه برای افزایش سطح مبادلات تجاری دو طرف تا سقف 30 میلیارد دلار برنامه ریزی کرده اند.

لطفي الوان كفت :دو کشور در اغلب زمینه ها مکمل یکدیگر هستند و باید از ظرفیت های طرف مقابل برای توسعه اقتصادی خود بهره مند شوند.

وی با تاکید بر رفع موانع گمرکی، ترانزیتی و تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه تصريح نمود: ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد چرا که روابط ریشه دار دو طرف باید در همه زمینه ها گسترش یابد.
الوان خواستار همکاری ایران و ترکیه در زمینه انرژی، سرمایه گذاری و تنوع تجارت شد و افزود: ما تلاش های خود را در این زمینه ها متمرکز کرده ایم.

وی ادامه داد: دو کشور ظرفیت های خوبی برای همکاری دارند و برای این امر روابط دو جانبه خوبی شکل گرفته و بارزترین شکل آن هدف گذاری افزایش مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه تا سقف 30 میلیارد دلار توسط روسای جمهوری دو کشور است.
وی اضافه کرد: گفتگوها و مذاکرات دو طرف برای دستیابی به این هدف گذاری ها با قوت ادامه دارد و ما بر توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها اعتقاد کامل داریم.

در این علاوه بر حضور سفیران و ديپلمات هاي خارجي جمعي از رهبران احزاب از جمله اتحاد بزرگ، حزب سعادت، حزب دموکراتیک چپ، حزب مام میهن، معاون حزب جمهوری خواه خلق و نمایندگان احزاب عدالت و توسعه و دموکراتیک خلق ها حضور داشتند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =