مدیرعامل سازمان پسماند شهری گفت: در افق چشم انداز اصفهان 1400 هر نوع پسماند تولید شده به ماده اولیه برای تولید ماده مفید تبدیل می شود از آن جمله در این چشم‌انداز بخش غیرآلی پسماند به سوخت مایع یا جامد به نام آر.دی. اف تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین مومنی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع «اصفهان 1400، شهر بدون دفن پسماند» اظهار داشت: پسماند به سه بخش عالی ( با منشا طبیعی)، غیرآلی ( ضایعات با پایه نفتی) و بخش ویژه و خطرناک تقسيم مي‌شود.

وي افزود: در اصفهان از 30 سال گذشته بازیافت پسماندهاي آلی و تبدیل آنها به کود سالم براي طبیعت توسط کارخانه پردازش کود آلی ایران انجام می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهری با بيان اينکه در بخش پسماندهاي آلی نقشه راه ما برای سال 1400 رسیدن به شهر بدون دفن پسماند است،تاکيد کرد: در شبانه روز از یک هزار تن پسماند مورد جمع آوری در اصفهان 600 تن آن پسماند آلی است که 150 تا 200 تن کود آلی از اين نوع پسماند تولید می شود.

وي با بيان اينکه در سه ماه آینده قرارداد تولید کود آلی از طریق هضم بی هوازی آماده می شود، تاکيد کرد: همچنين ماده آلی پسماند درون مخزن‌هایی ذخیره سازی می‌‌شود و گازهایی متصاعد مضر برای لایه اوزن جمع‌آوري و به انرژی هایی مانند برق تبدیل می شود.

مومني با بيان اينکه از 500 تن پسماند امکان تولید 6 مگا وات برق در روز وجود دارد، بيان داشت: بعد از انعقاد قرارداد با بخش خصوصي در دو سال آينده کارخانه مربوط به ا بازیافت مواد آلی پسماند ساخته مي‌شود.

وي در ارتباط با جمع آوري بخش غیرآلی پسماند شامل مواد خشک ابراز داشت: بخشی از اين مواد با تفکیک از مبدا توسط مردم از زباله تر جداسازي می شود به نوعی که در اصفهان هشت تا 10 درصد تفکیک از درب منازل انجام مي‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهری تاکيد کرد: در روز حدود 100 تن پسماند خشک جمع آوری می شود و به چرخه صنایع تبدیلی می رود. تاکنون بخشی برای صنایع تبدیلی نداشتیم اما اکنون در آستانه انعقاد قرارداد با بخش خصوصی هستیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهری با بيان اينکه در اصفهان 1400 هر نوع پسماند شهری به ماده اولیه برای تولید ماده مفید تبدیل می شود، تاکيد کرد: در اين چشم‌انداز بخش غیرآلی پسماند به سوخت مایع یا جامد به نام آر.دی. اف تبدیل می شود و تولید حرارت و انرژی الکتریکی خواهیم داشت.

وي با بيان اينکه از وظایف سازمان صنعت،معدن تجارت این است که بسته حمایتی برای جایگزینی سوخت های فسیلی به آر.دی.اف را آماده کند، گفت: بر اين اساس مذاکراتي با کارخانه جات سیمان انجام شده و در مراحل آخر تصمیم گیری هستیم و بودجه ای برای تولید تولید سوخت مذکور در نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =