معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هزینه های درمانی پرداختی توسط مردم 7/5 درصد می باشد که این رقم تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت 33 درصد بود.

مهران عقلمند _ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ صادق حضرتی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار داشت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مسول تامین و ارتقای سلامت آحاد مردم می باشد و باید سلامت کلیه اقشار مردم تامین شده و ارتقا یابد.

وی گفت: علاوه بر سلامت جسمی و فیزیکی هر شخص سلامت روانی ، اجتماعی و معنوی اقشار مختلف مردم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که نایل شدن به این اهداف همکاری و کمک سایر بخشهای دولتی را نیز می طلبد

حضرتی با اشاره به تعداد بیمارستانهای استان افزود: هم اکنون 15 بیمارستان در استان اردبیل به ارایه خدمات به مراجعین می پردازند که البته تا قبل از انقلاب فقط 7 بیمارستان در سطح استان فعالیت می کردند و در عین حال تعداد تخت های بیمارستانی نیز از 500 تخت به 1786 تخت افزایش یافته است.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان یاد آور شد: هم اکنون 56 تخت سی سی یو، 120 تخت دیالیز و 75 مورد تخت آی سی یو در سطح استان فعال می باشند و در کنار آن 9 دستگاه سی تی اسکن و سه دستگاه ام آر آی نیز در استان دایر می باشند.

وی افزود: علاوه بر افزایش تعداد بیمارستانها استان خدمات پیشرفته درمانی نیز در سطح استان فعال شده و هم اکنون 17 کلینک تخصصی در استان به ارایه خدمات برای مراجعین محترم می پردازند.

 

حضرتی در ادامه تصریح کرد: تعداد پزشکان عمومی اردبیل نیز که تا قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۵۰ نفر بود به ۵۷۵ نفر افزایش یافته و تعداد پزشکان متخصص از کمتر از ۲۰ نفر به ۲۷۳ نفر رسیده است و علاوه بر آن تعداد 30 نفر فوق تخصص نیز در این استان مشغول ارایه خدمات درمانی به مردم می باشند.

معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان بیان داشت: تعداد آزمایشگاه های طبی که به فعالیت می پردازند نیز از 8 مورد به 50 مورد افزایش یافته است .

حضرتی به فعال شدن ۸۵۰ به ورز نیز اشاره کرد و افزود:۵۱۰ خانه بهداشت روستایی و ۶۰ پایگاه بهداشت در سطح استان مشغول ارایه خدمات می باشند و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی نیز از ۵۷ مورد در قبل از انقلاب به ۱۱۰ مورد افزایش یافته است

وی افزود:هم اکنون هزینه های درمانی پرداختی توسط مردم 7/5 درصد می باشد که این رقم تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت 33 درصد بود.

حضرتی با اشاره به عمده ترین علل مرگ و میر در ایران اظهار داشت: بیماری های غیر واگیردار همانند مشکلات قلبی و عروقی، سرطان، بیماریهای تنفسی و بیماریهای متابولیک عمده ترین علل مرگ و میر در کشور ایران می باشند.

وی در آخر به ضرورت تکمیل بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در پارس‌آباد، ۳۲ تخت خوابی در کوثر، بیمارستان امام رضا و توسعه و افزایش تعداد 80 تخت به بیمارستان مشگین شهر تأکید کرد و گفت:احداث بیمارستان 1000 تختی در اردبیل یک نیاز اساسی بوده و انتظار می‌رود با حضور سرمایه گذاران خارجی نسبت به تحقق آن اقدام شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 634251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =