ایسنا نوشت: نتایج نظرسنجی مراکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از مردم ایران نشان می‌دهد ۶۰ درصد مردم خندوانه و دورهمی را می‌بینند. این نظرسنجی که در هفته اول بهمن در سطح ملی و با حجم نمونه ۱۵۰۰ نفر انجام شده است به شیوه تلفنی به گردآوری اطلاعات از مردم شهر و روستاهای کشور پرداخته است.

نتایج اعتبارسنجی روش تلفنی نشان داد، نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی‌های مشابه این مرکز که با حجم نمونه بالاتر و به شیوه حضوری انجام شده است تفاوت چندانی ندارد.

بر این اساس ۵۰ درصد نمونه مردان و ۵۰ درصد مابقی را زنان تشکیل داده‌اند. ۶۹ درصد متأهل، ۲۷.۵ درصد مجرد و ۳.۵ درصد بدون همسر بر اثر طلاق یا فوت همسر هستند. ۳۸ درصد نمونه را افراد با تحصیلات دانشگاهی و ۶۲ درصد افراد نیز دارای تحصیلات دیپلم و پایین­‌تر از آن هستند. ۷۲ درصد پاسخگویان ساکن مناطق شهری و ۲۸ درصد نیز ساکن روستا بوده‌اند.

۴۸.۱ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند، هر دو برنامه خندوانه و دورهمی را می­‌بینند. ۵ درصد گفته‌اند فقط دورهمی را می‌بینند و ۶.۵ درصد نیز گفته‌اند فقط خندوانه را می‌بینند. حدود ۴۰ درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده‌اند هیچکدام از این دو برنامه را تماشا نمی‌کنند. در مجموع ۶۰ درصد مردم حداقل یکی از دو برنامه خندوانه یا دورهمی را مشاهده می‌کنند. مردان و زنان همچنین مجردین و متأهلین به یک میزان این دو برنامه را مشاهده می‌کنند. بین گروه‌های مختلف تحصیلی نیز از نظر تماشای این دو برنامه تفاوتی مشاهده نشده است.

از کسانی که هر دو برنامه دورهمی و خندوانه را تماشا می­‌کنند پرسیده شده که کدامیک را بیشتر می­‌پسندند. نتایج نظرسنجی نشان می­‌دهد ۵۶ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند که دورهمی را بیشتر می‌پسندند و ۳۷ درصد نیز اعلام کرده­‌اند خندوانه را بیشتر می‌پسندند. ۲.۵ درصد گفته­‌اند هیچکدام را نمی‌پسندند و ۴.۳ درصد نیز در این زمینه اظهارنظری نکرده‌اند.

در این سوال نیز تفاوت معناداری بین مردان و زنان، متأهلین و مجردین و همچنین افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و غیردانشگاهی مشاهده نشده است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعیدی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
    11 2
    این دیدن یعنی چند تا از چند تا و شامل اتفاقی دیدن بخشی ازشون و یا دیدن آیتمی از اونها در فضای مجازی هم میشه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
      3 1
      سوال مشخصه خندوانه و دورهمی را می بینند