آمریکا نسبت به جنابات فجیع علیه مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرد

در پی انتشار گزارش سازمان ملل متحد در خصوص کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار ، آمریکا نگرانی خود را درباره نتایج تحقیق سازمان ملل در این زمینه اعلام کرد.

به گزار ش خبرآنلاین به نقل از منابع خبری در توئیتر و وابسته به سازمان های بین المللی انتشار این گزارش درباره اقدام نظامیان میانمار که نشان می دهد  جنایات فجیعی ضد اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار صورت گرفته با بازتاب های گسترده ای در مجامع بین المللی مواجه شده است.

در همین ارتباط کاتینا آدامز سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت : واشنگتن همچنان سرگرم مطالعه گزارش سازمان ملل در این زمینه است با این حال دولت میانمار باید نتایج این گزارش را جدی بگیرد و تلاش های خود را برای حمایت از ساکنان این منطقه افزایش دهد.

این مسئول امریکایی با اشاره به گزارشی که در فوریه از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو منتشر شد خاطر نشان کرد که از نتایج این تحقیقات بسیار نگران شده اند. وی گفت باید به دقت و به شکل معتبر درخصوص محتوای این گزارش تحقیق صورت گیرد و مسئولان این جنایات محاکمه شوند .

وی افزود که واشنگتن همچنان از دولت میانمار می خواهد هیئت های کمک رسان و رسانه ها را به این منطقه بازگرداند. در گزارش سازمان ملل درباره اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار که روز جمعه منتشر شد ،‌ تاکید شده است که نیروهای امنیتی میانمار اقدام به قتل و تجاوز گروهی ضد مسلمانان روهینگا کردند و از ماه اکتبر گذشته تاکنون در اقدامی که در سطح جنایت ضد بشریت و پاکسازی نژادی است اقدام به سوزاندن روستاهای مسلمانان کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    2 1
    سلام ،ظاهرا این فقط ایران است که حقوق مسلمانان برمه را پیگیری می کندچشم بقیه کشورهای اسلامی روشن .رهبران سایرکشورهای اسلامی کلاهشان را بالاتر بیندازند.نمی دانم این خفت را چگونه می خواهند تحمل کنند.