مهر نوشت: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نسبت به اصل نفود تردیدی وجود ندارد، گفت: عده‌ای نفوذ را باور ندارند و عده‌ای هم خود را به عدم باور می‌زنند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در اولین همایش نظام سلطه و جریان نفوذ با بیان ضرورت توجه به مسئله نفوذ، گفت: باور این پدیده، مهم است و نسبت به اصل نفود تردیدی وجود ندارد، با این حال عده ای باور ندارند و عده ای هم خود را به عدم باور می‌زنند.

وی افزود: مقام رهبری سالها پیش به درستی شبیخون فرهنگی را تشخیص دادند و مسئولان و دلسوزان عالم فکر را دعوت به شناسایی این شبیخون فرهنگی کرده بودند. در همان زمان هم عده ای این مسئله را توهم میدانستند که امروز نیز با این فکر مواجه ایم.

رییس قوه قضائیه با تاکید بر باور داشتن به نفوذ به عنوان اولین وظیفه ادامه داد: نفوذ منافذ گوناگون و جریان های مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ایدئولوژی دارد.

آملی لاریجانی افزود: یکی از اهداف مهم نفوذ، نظام جمهوری اسلام است با این حال آنها معطوف به ما نیست و نفوذ انحصاری ندارد.

رییس قوه قضائیه تاکید کرد: در سطح فرهنگی یک جریان روشنفکری را برای عبور از خطوط قرمز تبلیغ کردند. در دوره اصلاحات، عده ای از دولتی ها بسته ای از این حرف‌ها و جریانات را به عنوان هدیه سفر دریافت می کردند و مسئولان بالا دستی آنها را تکرار می کردند.

وی با بیان ترویج نسبی گرایی به عنوان یکی از شیوه های نفوذ، گفت: براساس اصول فنی این سخنان مطرح نمی شد. فردی به عنوان فیلسوف کتابی را با عنوان تردید نوشت و با تمسک به فیلسوفان غربی به دنبال ترویج سخن خود و نسبی کرایی بودند.

رییس قوه قضائیه گفت: برخی با ترویج روشنفکری به دنبال نفوذ بودند.

آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از برخی جریانات در کشور، گفت: دشمن برای تحقق نفوذ، شیوه های مختلفی را به کار می گیرد.

آملی لاریجانی رجوع به قرآن و نگاه توحیدی را پادزهر نفوذ دانست و افزود: هر زمانی جهاد معنی و مصداقی دارد. دشمن امروز به دنبال این است که نحوه حیات غربی را به ما تحمیل کنند چرا که در نگاه اسلام، این نحوه نگاه معنی ندارد و زرق و برق دنیوی جایگاهی ندارد.

رییس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت شبکه های ماهواره ای مستهجن ،گفت: عقلانیت ابزاری در قالب این فعالیت ها در حال ترویج است و این در حالی است که عقلانیت توحیدی چیز دیگری است. نگاه توحیدی اقتضائاتی دارد و معتقدم همین نگاه پادزهر بسیاری از مشکلات است.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =