به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر امیرکلا،آیین کلنگ زنی ساخت حرم شهدای گمنام و همچنین افتتاح پارک بانوان و بهره برداری از پارک محله کردکلا با حضور مسئولین شهرستانی و مردم در امیرکلا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از امیرکلا- مراسم کلنگ زنی ساخت حرم شهدای گمنام و افتتاح پارک بانوان و پارک محله کردکلا امیرکلا با حضور شهردار ، اعضای شورای اسلامی و امام جمعه امیرکلا ومردم همیشه در صحنه این شهر برگزارشد که میتوان از مهمانان گرامی این مراسم به معاون فرماندار ویژه بابل و فرمانده سپاه بابل اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم شهردار امیرکلا با خیر مقدم و تبریک دهه فجر به حاضرین این محفل، گفت: شهر امیر کلا افتخار میزبانی از دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس را به خود دارد که باعث شد این شهر عطر و بوی خاصی به خود بگیرد .

مهندس شفیعی با بیان اینکه مراسم بدرقه این دو شهید گرانقدر با استقبال گرم و پر شور شهروندان فهیم امیرکلا همراه بود که موجب تحسین همگان قرار گرفت، گفت: همین مسئله شهرداری امیرکلا را وا داشت تا برای ساخت یادمان این شهدا عزیز نهایت سعی و ظرافت را به خرج دهد تا با طراحی حرم،یاد و خاطره این دو عزیز را برای همیشه زنده نگه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به جلسات متعددی که با محوریت امام جمعه محترم امیرکلا صورت گرفت، طرح های متعددی را مورد بررسی قرار دادیم تا در نهایت طرح مورد نظر انتخاب و با تصویب در هیئت امنا و حفظ آثار دفاع مقدس کشور،عملیات اجرایی آن با یاری خدا از امروز آغاز خواهد شد.

شهردار امیرکلا معماری این طرح را برگرفته از معماری بومی و اسلامی اعلام و اظهار کرد: سازه اصلی این طرح بتی است ولی مصالح مورد نیاز نما و قسمت بالای آن بومی است.

مهندس شفیعی شعاع داخلی این پروژه را 36متر مربع و ارتفاع این سازه را 5/8 متر عنوان کرد و افزود: برآورد هزینه ای که برای این پروژه در نظر گرفته شده یک میلیارد ریال است که شورای اسلامی شهر با وجود ارادت و احترامی که برای شهدای قائل بودند این طرح را به تصویب رساندند.

وی از حمایت مردم همیشه در صحنه امیرکلا ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با همت شهروندان و خانواده معزز شهدا شهر امیرکلا، این پروژه را در کمترین زمان ممکن به اتمام برسانیم و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری آن باشیم.

شهردار امیرکلا همچنین از بهره داری و افتتاح پارک بانوان در این شهر خبرداد و گفت: وسعت این پارک 5هزار متر مربع است و با برآورد معادل 8 میلیارد و 500 میلیون ریال عملیات اجرایی آن از امروز و به میمنت این ایام خجسته آغاز خواهد شد.

شفیعی افتتاح پارک محله کردکلا امیرکلا را نیز از دیگر برنامه های شهرداری این شهر در دهه فجر امسال خواند و تصریح کرد: پارک محله در محله ی کردکلا( یکی از محلات قدیمی و کمتر توسعه یافته شهر امیرکلا ) را نیز با همت مسئولین شهری آماده بهره برداری کرده ایم.

وی گفت: این پارک با اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان به بهره برداری میرسد که هدیه ای ست از سوی شهرداری و شورای اسلامی امیرکلا به مردم شریف این محله؛ که با همدلی دلسوزانه خود ما را در احداث این پروژه یاری نمودند.

شهردار مجاهد امیرکلا در پایان صحبت های خود از حضور مردم و مسئولین در این مراسم تقدیر کرد و گفت: انشااله در دوره خدمت خود بتوانیم بخشی از مشکلات و دغدغه شهروندان امیرکلا را به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام بابایی، امام جمعه امیرکلا نیز در این مراسم با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا و تبریک ایام فرخنده دهه فجر، گفت: شهدا به مانند ستارگان پرفروغی هستند که کشور را منور میکنند و با حضور معنوی خود ما را در مسیر قرب الهی رهنمایی میسازند.

وی ادامه داد: فلسفه ای که ما را به احداث حرم برای شهدا سوق میدهد این است که حقیقت آنها در دلمان باقی بماند و حضور معنوی آنان در جامعه احساس شود.

امام جمعه امیرکلا در پایان اظهار کرد: ما باید برای تکمیل پروژه ساخت حرم دست به دست هم دهیم تا با ایجاد کمک به هم زمینه بهره برداری هرچه زودتر این پروژه را فراهم نماییم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =