محسن جلیلیان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین از کرمانشاه، اظهار داشت: برنامه ریزی دقیق و منظم در کنار اراده قوی یکی از عوامل موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری است که عدم موفقیت بسیاری از دانش آموزان در کنکور سراسری نداشتن برنامه است.

حدیث جمشیدی : وی با بیان اینکه هدف گذاری باید براساس منطق و توانایی فرد باشد، افزود: با تلاش و داشتن برنامه منظم هیچ هدفی دور از دسترس نیست که پشتکار، داشتن هدف و برنامه از عوامل موفقیت داوطلبان در کنکور است.

مشاور و برنامه ریز تحصیلی تصریح کرد: عوامل موفقیت از اصول خاصی برخوردار است و داوطلبان باید روش درس خواندن که باعث موفقیت آنان و کسب نتیجه بهتر در کنکور می شود را یاد بگیرند.

جلیلیان با اشاره به اینکه همه ی هدف های ما دست یافتنی هستند، متذکرشد: پیشرفت پلکانی است و داوطلب کنکور باید بداند که چگونه درس می خواند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و تقویت کند.

وی گفت: داوطلبی در کنکور موفق می شود که با برنامه ریزی و استفاده از امکانات زمان درس خواندن خود را مدیریت کند و در این زمان منتهی به عید نوروز به اوج نقطه ی سازنده برسد.

این مشاور و برنامه ریز تحصیلی ادامه داد: چون داوطلبان در ماه های اول شروع درس خواندن به تدریج دچار خستگی می شوند وممکن است مطالعه ی خود را در روز کم تر کنند.

وی گفت: داوطلبی موفق می شود در دو ماه آخر نیم سال اول بتواند درس های خود را جمع بندی کند چراکه خیلی از داوطلبان برای موفقیت در کنکور از این زمان برای درس خواندن استفاده می کنند.

جلیلیان با بیان اینکه بهمن و اسفند ماه مهم ترین زمان برای مطالعه است، تصریح کرد: ایام نوروز دوران طلایی برای برنامه ریزی در نیم سال دوم است که داوطلب با داشتن یک برنامه ریزی کامل می داند که چکار کند و با توجه به نزدیک شدن به زمان کنکور آمادگی لازم را در مطالعه وجمع بندی درس ها به دست می آورد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =