۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

ایسنا نوشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: با داشتن منابع مالی ۴۱ میلیارد دلاری و در مقایسه با سال ۱۳۹۱ که درآمد ارزی کشور ۱۱۹ میلیارد دلار بود، تنها یک سوم منابع مالی در اختیار داریم.

محمدباقر نوبخت گفت: منابع اصلی کشور تا پایان سال‌جاری و در قانون برنامه و بودجه حدود ۳۳ میلیارد دلار است و اعلام شده که این مبلغ را می‌توانیم به ۴۱ میلیارد دلار نیز برسانیم.

وی افزود: بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد ایران هم اکنون هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. کشورهایی از جمله کویت و عربستان در زمان کاهش قیمت نفت در بازار جهانی دچار مشکلات اقتصادی، قطع یارانه‌ها و توزیع ۶۸ میلیارد دلار اوراق قرضه شدند، در حالی که ایران در این مدت توانست به رشد اقتصادی برسد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: روز گذشته قیمت نفت اوپک به صورت رسمی ۵۲ دلار اعلام شد که موجب خرسندی است، زیرا ماه قبل این قیمت ۲۵ دلار بود و ما در محاسبات خود و تبدیل نرخ دلار به ریال، این مبلغ را لحاظ کرده بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: با داشتن منابع مالی ۴۱ میلیارد دلاری و در مقایسه با سال ۱۳۹۱ که درآمد ارزی کشور ۱۱۹ میلیارد دلار بود، تنها یک سوم منابع مالی در اختیار داریم.

نوبخت با اشاره به احداث بیش از ۷۰ کیلومتر خط راه‌آهن جدید و بازسازی بیش از یک‌هزار کیلومتر راه‌آهن در سه سال گذشته تصریح کرد: به زودی در حوزه تصویب و احداث می توانیم پروژه راه آهن برقی تهران- اصفهان و مترو شاهین شهر- اصفهان را نیز به سرانجام برسانیم.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    1 0
    پس این دلارها چی می شه آخه ؟ این پول مالیاتها ؟ اون150 میلیارد دلاری که از آمریکا بابت برجام گرفتین ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
    1 0
    ببينيد بيت المال رو كيا دزدين از شون بگيريد اگه ميتونيد