روزنامه جوان نوشت: قسمتی از برنامه «خندوانه» که در شامگاه ششم تیر‌ماه از تلویزیون پخش شد با اعتراض‌های زیادی از سوی مخاطبان تلویزیون روبه‌رو شد.

 به کارگيری الفاظ نامناسب، توهين‌آميز و دستاويز قرار دادن هر چيزی حتی محتويات توالت برای خنداندن باعث شد کاربران شبکه‌هاي اجتماعی نسبت به اين برنامه واکنش نشان دهند.

تلاش روزنامه جوان برای پاسخگويی مدير شبکه نسيم درباره محتوای نامناسب برنامه خندوانه با پاسخگو نبودن وی همراه بود. در عوض يکي از افراد مطلع،  اطلاعاتی را درباره اين برنامه در اختيار ما قرار داد. از جمله اين‌که شنيده شده حامی اصلي پخش برنامه «خندوانه» خود شخص رئيس رسانه ملی است و همين موضوع حاشيه امنی را برای اين برنامه به وجود آورده است و با وجود مميزی‌های زياد هنوز هم «خندوانه» به خاطر اسپانسری که دارد از شبکه نسيم پخش می‌شود، اما هيچ‌کس زمان پايان پخش آن را به خوبی نمی‌داند!

خنداننده‌شو و توهين به بازيکن تيم ملی

مسابقه استندآپ کمدی برنامه «خندوانه» اين شب‌ها وارد مرحله دوم اجرا شده است. سه‌شنبه شب چند اجراکننده به روي استيج خندوانه رفتند و اجرای برنامه کردند. دو نفر از چهره‌های حاضر در اين بخش پيش از اين نام‌های امپراتور کوزکو و شيخ حسين در فضاي شبکه‌های مجازی مانند اينستاگرام فعاليت داشته‌اند و استندآپ‌های‌شان را منتشر می‌کردند که اغلب موارد دارای کلمات رکيک و نامناسب براي رده سنی غيربزرگسال بود. حالا اين دو نفر با نام‌های اصلي‌شان يعني سيده‌زينب موسوی و حسين شاهرخ‌نيا در برنامه حاضرند. در اجرای سه‌شنبه، موسوی درباره نامگذاری گفت و به نام‌های مشهوری که با هم می‌آيند، اشاره کرد و مصداق آن را نام شيث و نصرتی گفت که يادآور اتفاق غيراخلاقی در زمين فوتبال است.

وي در بخش انتهايی به نام‌هایی که برگرفته از شغل افراد است، اشاره كرد: «شما يک نفر را ببينيد فاميلي‌اش آهنگر باشد، يعني پدربزرگش آهنگر بوده يا اگر کسی را ببينيد که فاميلي‌اش قناد است يعنی پدربزرگش قناد بوده، فقط من نمي‌دانم پدربزرگ سوشا مکانی چه کاره بوده؟» رامبد جوان هم که به عنوان داور خنداننده‌شو حضور داشت، گفت هيچ مشکلی با اين اجرا ندارد! توجه كنيد كه اين ادبيات از تلويزيون جمهوری اسلامی در حال پخش بوده نه خدايی نكرده شبكه‌های ماهواره‌ای!

جالب اينجاست كه شقايق دهقان، داور و مربی زينب موسوی هم گفت که بسياری از بخش‌ها برای اينکه به کسی بر نخورد حذف شده است!

 يکی ديگر از استندآپ‌هايی که در ششم تير برگزار شد، اجرای بهزاد قديانلو بود که در آن از زبان يک گوسفند به اجراي برنامه پرداخت و اداي برخی از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوری را درآورد و بعد از سؤال کردن از حضار يکی گفت اينو چی می‌گی؟! در اينجا به وضوح به يكی از كانديداهای رياست جمهوری توهين شد و همه هم خنديدند!

فرهان معين هم ديگر شرکت‌کننده‌ای بود که درباره قطعی آب صحبت کرد و در آن خواست که اگر آب قطع بود مردم توالت نرن و تکرار کرد که با گوشی موبايل توالت نرين، آقا نرين!

متأسفانه الفاظی از اين دست در اجراهای خنداننده‌شو برنامه  «خندوانه» زياد است.  روزنامه جوان تلاش کرد درباره اين حجم از به کار‌گيری الفاظ نامناسب در برنامه «خندوانه» با محمد احسانی، مدير شبکه نسيم گفت‌و‌گو کند که به‌رغم تلاش زياد احساني حاضر به پاسخگويی نشد، اما منابع خبري رزونامه جوان درباره حجم بالای مميزی برنامه «خندوانه» می‌گويند که در حد خيلي زياد است. برخی از تفاوت‌های پخش اصلی برنامه «خندوانه» و پخش تکرار آن اين است که مميزان شبکه علاوه بر چک کردن متن‌ها و اجراها گاهی اوقات متوجه می‌شوند که اجراکننده استندآپ کمدی بخش‌هايی را در زمان اجرا اضافه کرده‌اند. از سوي شبکه نسيم هم يک ناظر در محل پخش برنامه حضور دارد و بسياری از موارد را وی با مميزی که در سر صحنه انجام می‌دهد اجازه انتشار نمی‌دهد! و پيش آمده که علاوه بر حذف دستور ضبط مجدد بخش‌هايی از برنامه توسط ناظر شبکه داده می‌شود.

با وجود اين هنوز هم شاهد اصرار شرکت‌کنندگان به استفاده از الفاظ نامناسب در اجرای برنامه هستيم. از جمله دلايلی که اجراهای مسابقه خنداننده‌شو با وجود ايرادات زياد هنوز پخش می‌شود اين است که اين برنامه به صورت مسابقه‌ای اجرا می‌شود و شبکه نمی‌تواند اجرای يک استندآپ کمدی را به طور کامل حذف کند! با وجود اين در هر جلسه بيش از چند دقيقه از برنامه به دليل محتوای نامناسب اجازه پخش پيدا نمی‌کند!

بعد از جناب‌خان «خندوانه» يک شوخی بود!

اگر قرار بود موفقيت برنامه «خندوانه» به «ما خيلي خوبيم» گفتن‌های رامبد جوان باشد، پس تا امروز هم بايد اين موفقيت ادامه داشت چون رامبد عادت کرده که در طول برنامه چندين بار از حضار برنامه بخواهد بی‌دليل بگويند که «ما خيلی خوبيم»، «ماشاءالله به ما...» و از اين نوع جملات که به بخشي از شناسنامه «خندوانه» تبديل شده است يا اگر قرار بود برنامه «خندوانه» با حضور نيما شعبان‌نژاد که در حضور جناب خان کاملاً محو شده بود، موفق می‌شد که پيش از آمدن جناب‌خان بايد اين اتفاق می‌افتاد. نيما در سری جديد چند کاراکتر را در برنامه اجرا می‌کند که هيچ‌کدام هم موفق نيستند! رامبد برای جبران شکست نداشتن جناب خان، چهار عروسک را به برنامه آورد که تنها موفقيت‌شان بازسازی يک کليپ در فضای مجازي بود که به «عروس خجالتی» يا «عروس جنجالی» معروف شده است. اين عروس‌ها که مسئوليت صداپيشگي مدام از آنها با يکی از موفق‌ترين صداپيشه‌های صداوسيما بود، خيلی زود به عنوان پروژه‌ای شکست خورده از برنامه حذف شدند.

برنامه‌ای با تهيه‌کننده چند شغله!

زمانی محمدرضا شهيدی‌فر، مجری و برنامه‌ساز موفق تلويزيون در پشت صحنه «خندوانه»  حضور داشت، ايده می‌داد و برنامه را سرپا نگه داشته بود. مدتی است شهيدی‌فر ارتباط خود را با «خندوانه» قطع کرده، از فصل چهارم هم تهيه‌کننده برنامه عوض شد و سيدعلي احمدی مديرعامل مؤسسه تصوير شهر که همزمان دبيری جشنواره فيلم شهر را نيز بر عهده دارد تهيه‌کننده برنامه «خندوانه» شده است. تهيه‌کننده چندشغله «خندوانه» چقدر می‌تواند بر آنچه در اين برنامه می‌گذرد، نظارت داشته باشد؟! 

استفاده شخصی از رسانه ملی!

رامبد جوان چند روز بعد از توهين به خبرنگاران و صفر کشکولی، بازيگر پيشکسوت سينما و تلويزيون، وی را به برنامه «خندوانه» دعوت کرد. جالب اينجاست که دعوت از صفر کشکولی با اطلاع شبکه نسيم نبوده و بعد که مديران شبکه دليل اين دعوت را جويا می‌شوند رامبد جوان برايشان از دليل دعوت و عذرخواهی می‌گويد و شبکه نسيم هم به دليل اينکه عذرخواهی کردن فرهنگ پسنديده‌ای است! با اين کار موافقت کرده‌ است.

جالب اينجاست که رامبد جوان پيش از دعوت از صفر کشکولی و در برنامه‌ای که به مناسبت عذرخواهی از اين بازيگر اجرا شده بود، از اينکه خبرنگاران به بهناز جعفری گفته‌اند اگر ما نبوديم بهناز جعفری، بهناز جعفری نمي‌شد، انتقاد کرد اما در روزی که مجريان راديو و تلويزيون به ديدار رئيس رسانه ملی رفته بودند در حضور علی‌عسگري گفت: اگر ما نباشيم اين سازمان به جز يک ساختمان ارزش ديگري ندارد! بعد هم برای نشان دادن ارادتش به رئيس سازمان صداوسيما با وی يک عکس سلفي گرفت و رفت.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین EE ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    32 9
    دوستان ومنتقدان كه دنبال آزادي بودن ؟؟ پس چي شد،‌ الان با قبل چه فرقي كرده كه انتقاد به زبان طنز شده كار بد؟؟؟ چرا همه بی انقدر بی جنبه شدن؟؟؟
  • حقانی A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    22 33
    خندیدن به هر دلیل خوب نیست در خندوانه هم کمدین های خوب هست و هم بد. ولی همین بد از رسانه ی ملی نباید پخش شود. خواستند مساوات را رعایت کنند و از زنها کمدین انتخاب کردند برای رای گرفتن از مردم نمیدانم اونایی که نظر دادند مسلمانند یا نه؟ ولی اگر مسلمانند :قرآن در بياني زيبا، در عين احترام به استفاده زن از حق طبيعي خود در سخن گفتن و گفت‌وگو با ديگران، آنان را از «خضوع در قول»56 نهي كرده و فرموده است: «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا» احزاب: 32؛ به گونه‌اي هوس‌انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و به شيوه‌اي پسنديده سخن بگوييد. این در حالیست که خانم به شوخی به مسائل خانوادگی و خصوصی دیگران وارد شده و با آنها مزاح می نمای
    • sam CA ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
      13 4
      خدا شفات بده.
  • A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    31 13
    برنامه بیخودی است اما این انتقاد از خود برنامه بیخود تر است
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    20 23
    تعطیلش کنید
  • امین A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    23 13
    بابا دیدتون رو باز کنید
  • بی نام DE ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    24 11
    یک جوری نوشته انگار چی پخش شده از تلویزیون
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    19 21
    نقد بجایی بود
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    20 11
    کلا تلویزیون رو تعطیل کنید
  • ali A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    34 21
    خیلی هم برنامه خوبی است اگر این خبرنویس های بیکار بگذارند
  • ناشناس A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    3 3
    عجب وضعی شده
  • حسین A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    14 28
    اگه خندوانه اسم در کرد و موفق شد فقط به خاطر جناب خان بود و با رفتن جناب خان به جرات میتونم بگم 80 درصد مخاطبانش را از دست داد،...
  • بی نام AE ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    17 23
    واقعا اجراهای زننده بود ... متاسفم ... حرکت زشت دو بازیکن فوتبال توسط یک دختر خانم در تلوزیون مجددا یادآوری می شود ... یا آن دیالوگ زشت اون آقا .... واقعا نظارت آقایون صدا و سیما کجا رفته
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    25 11
    به رئیس جمهور مملکت فحاشی میکنن هیچ کسی صداش در نمیاد .. حالا طرف یه طنز گفته ... اتفاقی نیافتاده
  • امیر BE ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    28 4
    اینکه یک عده از این برنامه خوششون نیاد طبیعیه و انتقاد هم چیز بدی نیست. ولی دلیل نمیشه که کلا این برنامه رو قطعش کنن که اگر بنا به این باشه خیلی از برنامه های تلویزیون هم باید قطع بشه بخاطر بد آموزی. الان حداقل 10 تا شبکه تلویزیون دیگه هم هست هرکس علاقه ای به خندوانه نداره بره شبکه خبر یا شبکه معارف رو نگاه کنه یا هر کانال دیگه ای رو ثوابشم بیشتره.
  • فرزاد IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    34 7
    جالبه اونایی که تا دیروز با تتلو سلفی میگرفتن که 4 تا رای بیشتر جمع کنن الان نگران ابتذال برنامه های صدا و سیما شدن بزرگترین افت جامعه ما رواج ریا کاریه
  • سیدمسعود IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    15 16
    خیلی هم عالی بود مخصوصا سیده زینب موسوی باید تشویق هم بشن خبرآنلاین چرا این موارد و از روزنامه های دیگه نشر میدید؟ باید حمایت هم بشن
    • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
      3 2
      میخوان با یک تیر دو نشان بزنن هم پای روزنامه جوان رو پیش بکشن تا امثال شما اونو هو کنید هم برنامه های صدا و سیما رو از سکه بیندازن تا بینندگان تلویزیون ارزشی جمهوری اسلامی رو به شبکه های مورد نظرشون سوق بدن خبرآنلاین مرد باش و منتشر کن
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    16 5
    میخواین شلوغش کنین چرا به اسم مخاطبین تموم میکنین، ما که لذت بردیم
  • محمدرضا IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    3 3
    اگه انتقاد در مورد برنامه ای از چند جبه مخالف هم انجام میشه حتما تونسته مخاطبان زیادی رو جلب کنه.
  • مرتضی A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    17 4
    اگه یه برنامه با هر دلیل و محتوایی مردم رو به گریه و ناراحتی بندازه هیچ اعتراضی نمیشه حالا یه ذره خندیدن مردم ببین چه غوغایی کرده همه عارف و محتوی شناس شدن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    20 7
    اینا انگار تو جامعه نیستن بعضیاشون از یه سری هنجارهای اجتماعی حرف میزنن که مال سالها پیشه الان همون هنجارها تبدیل ب ناهنجاری شدن. مردم با چیزایی بدتر از اين ها هم مواجه شدن این که چیزی نیست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    11 7
    خودشون که فحش میدن خوبه و بهش میگن انتقاد ولی کمی بی ادبی رو از مردم نمیپذیرن،حالا چی میشه ملت هم یه کم به قول شما بی ادب باشن.یعنی روزنامه جوان بی ادبی میکنه موردی نداره ولی برا ما که میخوایم یه کم بخندیم مورد داره.عجب
  • محمد A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    8 23
    سلام صدا و سيما و قاطبه عواملشون، سكولار هستند. و با بعضي از برنامه ها به دنبال سكولارزسيون در جامعه هستند. خندوانه هم يكي از همين ابزار است. ضمن احترام به همه نظرات دوستان، اما مساله عميق تر از اين حرف هايي است كه ذوستان بيان ميكنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    7 0
    ادمین کلی کامنت گذاشتیم تایید کن دیگه،هر چی به نفع خودته رو تایید میکنی؟؟
  • کندرو A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    7 5
    برنامشون عالی بود
  • علی A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    11 23
    خندوانه به بن بست خورده واسه خندوندن مردم و دست به دامن یه سری هرزه گو.شدن
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    14 0
    ادمین چرا نظرات مخالفو تایید نمیکنی؟ از اینم زورتون گرفته ایا؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    18 6
    مطلبی که زدید کاملا درسته،اگر یه سری به اینستاگرام این افراد بزنید میبینید که چه حرف های زشت و رکیکی میزنن،نمیدونم چجوری صداوسیما اصلا راهشون داده چه برسه به پخش کردن حرفاشون
  • مریم A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    15 3
    خواهشا اینجادیگه سیاسی برخوردنکنید.این شوخی هارودیگه بزرگترامتوجه میشوند.به هم توهین نکنید.همه چیزبه جای خود.خنده خیلی خوبه.مداحی هم به جای خودش خوبه.اسلام یعنی اعتدال.همه ماباهم یعنی ملت ایران فقط نظراتمون فرق میکنه.مطیعی هم یه شعردرنقدبرجام امریکاگفت حالاچرابعضیابه خودشون گرفتندنمیدوتم ولی ربطی به خندوانه نداره .برنامه ی جالبی هست
  • فاطیما A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    8 5
    از صدا و سیما انتظار بیشتری نمیشه داشت
  • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
    12 8
    آقا اگه كسي از برنامه يي دلخوره پس نگاه نكنه به همين سادگي و در جواب كساني كه مي گويند از الفاظ ركيك در رسانه ملي استفاده شده پس لو لو خورد و ريختن آب اونجا كه مي سوزه جز كدام الفاظ قرار مي گيرن؟ بعضيها از اين آدمها كه مي گن الفاظ ركيك خودشون تو خيابون واسه يه بوق جد و آباد طرف رو مورد عنايت قرار مي دن
    • فرزین IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
      6 4
      1000 تا لایک
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    10 1
    برنامه زنده که نیست پس حتما بازبینی می شود درست است که جوانب فرهنگی ایرانی باید رعایت شود چون همه سنین تلویزیون می بینند ولی اگر کسی اشتباهی کرد کاری نکنیم نتواند زندگی کند.
  • عاطفه IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    7 13
    ای خدا اخرش از دست این جماعت دلواپس باید سر به بیابان بزاریم ا
  • رضا راشدنیا از خوی DE ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    3 1
    در باره مواردی که در این برنامه مشاهده شد . چیزی جز اظهار تاسف وجود ندارد ولی باید منصفانه نگاه کرد و کار های خیرانه و نیکوکارانه خندوانه را در نظر گرفت . استعداد یابی در عرصه کمدین در کشور خیلی کم بود. ان شاءالله کسانی که خواه یا نا خواه این اشتباه را کرده اند جبران کرده و تکرار نمیکنند.
  • سفانه A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    4 2
    با سلام خندوانه یه برنامه فوق العاده اس بلاخره یه برنامه بزرگ ممکنه مشکلاتی هم داشته باشه ولی ما تنها برنامه ای که میبینیم اجرای همه بچه ها عااااالللیییهههه خدا را شکر که فقط مشکل مملکت ما شوخی چهارتا ادم و ما هیچ مشکل دیگه ای تو فرهنگمون نداریم
  • رضا A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    0 1
    سلام.شوخی با همه چیز رو میشه کنار اومد بجز چیزی که طرف در بوجود اومدنش نقشی نداشته.مثل قد و قیافه و نام خانوادگی.واقعا برای شما پذیرفته هست که به نام خانوادگی و پدربزرگ یک نفر همچین حرف زننده ای بزنن و اسمشو شوخی بزارن؟ خدایی من خودم سری قبل خندانه که جناب خان بود و همه رو دانلود کردم و واسه پسرم میزارم.یعنی مشکل شخصی با کسی نیست.ولی این سری جناب جوان ما رو ناامید کرد با این کارا.
  • نسیم A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    4 0
    درود درک میکنم فرهنگ نباید به خطر بیفته،اما باید جنبه شوخی و طنز بالا باشه معلومه باید با ادم های مشهور شوخی کرد .. وگرنه اخه کی من و تو رو میشناسه ؟ فقط آقایون و خانم های مخالف طنز چقدر بخاطر فرهنگ تلاش کردید. برنامه کجاش بی محتواست؟ ..ِِِِ.رانندگی صحیح ..استفاده صحیح مترووو. درست مصرف کردن آب ... حمایت از تولید ملی... کمک به نیازمندان و کودکان بی سرپرست؟ و... هزارتا کارهای که رامبد بخاطرش تلاش کرد ... خیلی از کمک و لطف هاش به مردم بصورت پنهانی انجام شده یاد بگیریم واسه قضاوت هر شخص معدل و کارنامه اشو چک کنیم نه نمره ی چند قسمت اونم فقط با نظر شخصی و نگاه شخصی ممنون خندوانه ممنون رامبد و تیمش
  • A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    5 0
    دیگه فایده نداره این برنامه
  • نهال A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    باسلام تورو خدا از این سری ادابازیتون همین مجری پشت تلویزیون که میخواد همه رو به بندازه حذفش کنید خیلی واقعا مسخره ست که پشت سر این یار از اون یار حرف میزنه خیلی جنبه منفی دارین تبلیغ میکنید خواهشا حذفش کنید.
  • امیر A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 0
    حالا همه چی تون درسته؟