واحد مرکزی خبر نوشت: کارشناسان سلامت روانی در حال زیر سوال بردن سلامت ذهنی رئیس جمهور آمریکا هستند و بسیاری از روان شناسان می گویند اوضاع به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت روانشناسان ادعا می کنند در دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشانه هایی از خودشیفتگی حاد را مشاهده می کنند.

در این گزارش به قلم ریچل هوسی آمده است: هیلاری کلینتون ادعا کرد ترامپ ذاتا مناسب تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا نیست و طی ماه های اخیر، بسیاری از افراد در سراسر جهان به همین نتیجه رسیده اند.

کلینتون البته رقیب سیاسی ترامپ بود، اما برخی از روان شناسان هم اکنون در حال زیر سوال بردن سلامت ذهنی ترامپ هستند.

تا همین اواخر روان شناسان اجازه نداشتند به ارزیابی داده ها بپردازند و درباره یافته های خود با خبرنگاران گفتگو کنند. اما کارشناسان سلامت روانی هم اکنون در حال اظهار نظر درباره ترامپ هستند.

روان شناسان در تلاش برای هشدار دادن به افکار عمومی، در حال انتشار یافته های خود درباره ترامپ هستند. اخیرا، جان دی گارتنر اعلام کرد ترامپ «یک بیمار روانی خطرناک است و از نظر فطری و ذاتی قابلیت رئیس جمهور بودن را ندارد.»

او بر این باور است که ترامپ نشانه های «خودشیفتگی حاد» را از خود بروز داده است که به عنوان ترکیبی از خودشیفتگی، اختلال شخصیتی ضد اجتماعی، تهاجم و سادیسم تعریف می شود.

خودشیفتگی در حقیقت یکی از عادی ترین تشخیص های روان شناسان درباره ترامپ می باشد.
جولی فرترل روان شناس بالینی گفت: «خودشیفتگی به توانایی اش برای مشاهده واقعیات آسیب می زند از این رو، شما نمی توانید از منطق برای ترغیب چنین فردی استفاده کنید.»
او همچنین گفت:‌ «سه میلیون زن تظاهرات می کنند؟ مشاوران می گویند سیاست انتخاب کارایی ندارد؟ او به این موضوعات توجهی ندارد.»

در ماه دسامبر، سه استاد پیشرو در زمینه روان پزشکی در نامه ای به باراک اوباما درباره ثبات روانی دونالد ترامپ به شدت ابراز نگرانی کردند.

این استادان دانشکده پزشکی هاروارد و دانشگاه کالیفرنیا در نامه خود به رئیس جمهور وقت آمریکا نوشتند: «در او به شدت نشانه های عدم ثبات روانی مشاهده می شود از جمله بزرگنمایی، تکانش گری، واکنش شدید به انتقاد و ناتوانی در تفکیک خیال از واقعیت. این موضوع سبب شده است مناسب بودن او برای بر عهده گرفتن مسئولیت های بزرگ زیر سوال برود.» این استادان خواستار «ارزیابی کامل پزشکی و روانی» رئیس جمهور منتخب شدند.


افرادی در اطراف ترامپ حضور دارند که از او تمجید می کنند و او در مقابل خبرنگارانی که به خود جرأت مطرح کردن مسائل منفی را درباره او می دهند، با خشم پاسخ می دهد.

تیم ترامپ تنها چیزی را به او می گویند که می خواهد بشنود. یک روان شناس ناشناس گفت:‌ «ترامپ فردی آشفته است که از طریق خود بزرگ بینی و خراب کردن دیگران از خود محافظت می کند. »

در همین حال، برخی از کارشناسان سلامت روانی بر این باورند که ما باید با احتیاط با تشخیص های روان شناسان درباره فردی که او را هرگز ملاقات نکرده اند، برخورد کنیم.

دنیل اسمیت استاد روان شناسی دانشگاه گلاسکو در گفتگو با ایندیپندنت گفت:‌ «اگر فردی را مورد ارزیابی قرار نداده ایم،‌ اظهار نظر درباره موضوعاتی همانند این، خیلی اخلاقی یا اقدام خوبی نیست. همچنین باید به خاطر بیاوریم که بین اختلال شخصیتی و بیماری های روانی تفاوت وجود دارد.»
اما همان گونه که بسیاری از روان شناسان می گویند اوضاع به شدت نگران کننده به نظر می رسد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 631376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاوه A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    8 0
    به نظر می رسد ترامپ یک نازی افراطی روان پریش است.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    8 0
    چقدر این ویژگی ها برام آشناست.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    10 0
    کاملا مشخصه که اختلال شخصیتی داره. از فرم امضا و میزان فشاری که به قلم وارد می آورد و رونمایی از امضایش می توان فهمید که در کودکی و نوجوانی به شدت دچار نادیده گرفته شدن بوده و به همین دلیل علی رغم جار و جنجال هایش عزت نفس بسیار پایینی دارد . ترامپ ناخودآگاه انتقام تمام فشارهای روانی که در دوران کودکی و نوجوانی تحمل کرده را از مردم می گیرد لذا شخصیت ضد اجتماعی پیدا کرده.شخصیت اش خیلی شبیه هیتلر است.
  • بی نام RO ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
    12 0
    سلام متاسفانه ملت ایران نیز یک خود شیفته را که باعث ویرانی بنیان های اقتصادی ودر سایه آن بنیانهای خانواده ها شد را به خود دید .لذا در صورت ادامه ریاست ترامپ قطعا" امریکا نیز دچار ناهنجاریهای زیادی خواهد شد. وخدا کند که این نابخرد حاکم بر امریکا آسیبش متوجه کشور ما وسایر کشورها نشود.