میزان نوشت: وزیر پیشین نفت گفت: بنده جز خدمت کردن به نظام و انقلاب هیچ نقشی را در انقلاب نداشتم و در شرایط فعلی هم پای انقلاب و ملت ایران ایستاده‌ام و در این شصت سال هم دائما در حال شمشیرزدن هستم و جزء کسانی هستم که به عنوان سرباز انقلاب مانده‌ام.

محمد غرضی درباره روند وقوع انقلاب اسلامی ایران در آستانه 38 سالگی انقلاب اظهار کرد: ملت ایران همواره در طول تاریخ با هرگونه ظلم و ستمی که در حق‌شان از سوی حکومت اعمال می‌شد برخورد می‌کردند از این رو همواره با وحدت و همدلی که مابین آنها وجود داشت در مسیری گام گذاشتند که منجر به وقوع انقلاب اسلامی در بهمن 57 شد.

استاندار پیشین خوزستان با بیان اینکه ملت ایران هیچگاه با حکومت قاجاری به خاطر ظلم و حماقت‌هایی که در حق مردم ایران روا داشت همراه و هماهنگ نبود تصریح کرد: ایرانیان در طول تاریخ چندساله خود تنها با برخی از حکومت‌ها مثل صفویه هماهنگ و هم مسیر بودند، مردم ایران همواره در طول حکومت قاجاریه شاهان این دولت را تحویل نگرفته‌اند و همواره در حال اعتراض بودند از این رو با همراهی برخی از سیاسیون آن دوره انقلاب مشروطه را رقم زدند و فصل جدیدی را در سرنوشت خودشان ایجاد کردند.

نماینده مردم اصفهان در دوره اول مجلس خاطرنشان کرد: اما با انقلاب مشروطه و ایجاد مجلس باز هم دامنه نارضایتی مردم از حکومت قاجار به دلیل بی‌کفاتی به اتمام نرسید از این رو ادامه موج اعتراضات آنها سبب شد تا قاجار سرنگون و حکومت پهلوی جایگزین آن شود هرچند این موضوع نیز باب خوشایند مردم ایران در آن مقطع نبود.

وزیر پیشین تلگراف، پست وتلفن تاکید کرد: با روی کارآمدن حکومت پهلوی دامنه اعتراضات مردم نسبت به حکومت قاجار گسترش پیدا کرد به گونه‌ای که در این دوران مردم با همراهی روحانیون گام‌های جدیدی را برای مبارزه با ظلم و حکومت پهلوی برداشتند.

نهضت انقلاب از 28 مرداد شکل گرفت

غرضی اظهارکرد: دامنه اعتراضات مردم در قبال همراهی حکومت پهلوی با کشورهای خارجی و نفوذ آنها درخاک کشورمان به گونه‌ای رقم خورد که ملت در 29 اسفند سال 1329 با ملی کردن صنعت نفت مرحله جدیدی را در دوران مبارزه با حکومت ظالمان ایجاد کردند که این امر یکی از نقاط مثبت و تاریخی بود که در وقوع جریان انقلاب ایران در سال 57 و افزایش روحیه مردم تاثیر بسزایی داشت که البته متاسفانه این پیروزی عظیم سال‌ها بعد در 28 مرداد 1332 با نقشه آمریکایی‌ها و برپایی کودتا در کشورمان به تلخی منجر شد.

وی افزود: بنده به خوبی به یاد دارم که بعد از کودتا 28 مرداد، کشور در غمی بزرگ به سرمی‌برد و شیرینی ملی شدن صنعت نفت به کام مردم تلخ شده بود از این رو و بعد از این وقایع کم‌کم نطفه جریان انقلاب با ظهور شخصیتی همچون امام خمینی(ره) به وجود آمد و نوید آینده‌ای روشن را برای مردم ایران ترسیم کرد.

استندارپیشین خوزستان تاکید کرد: با شکل‌گیری نهضت انقلاب در دهه چهل با رهبری امام خمینی (ره) نطفه‌های انقلاب به تریج رشد کردند رشد کردند و به تدریج در دهه پنجاه جریانات انقلابی به صورت عملی و با هدایت امام و جمعی از روحاینون وارد میدان شدند وعرصه را برای کودتاگران داخلی و خارجی را به خاک سیاه تبدیل کردند و زمینه را برای وقوع یک انقلاب عظیم آغاز کردند.

وزیر پیشین نفت گفت: بنده می‌توانم جریان انقلاب را اینگونه خلاصه کنم که تلاش پدران و مادران ما که صد سال تمام از دوره قاجار تا پهلوی که مبارزه کردند و شهید دادند در 22 بهمن 57 با رهبری فردی هوشمند چون امام خمینی(ره) به ثمر نشست و راهی جدید برای کشورمان ایجاد شد.

غرضی تصریح کرد: پدران ما مبارزه کردند، شهید شدند تا حکومت ظالمی همچون پهلوی را ساقط کردند و انقلاب اسلامی را رقم زدند.

ملت در مسیر انقلاب همراه امام خمینی بودند

وی افزود: بدون شک امام خمینی شروع کننده جریان و نهضت انقلاب بود و در این مسیر بسیاری از روحانیون و مردم را همراه خود قرار داد وتوانست روح و جریان تازه‌ای را در ایران به وجود بیاورد.

وزیر پیشین تلگراف، پست و تلفن خاطرنشان کرد: بدون شک مهم‌ترین عاملی که نباید در جریان وقوع انقلاب نادیده گرفت این است که تمام زنان، مردان و حتی کودکان که تحت ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی قرار داشتند در مسیر انقلاب و به رهبری امام خمینی نقش داشتند تا ایران در بهترین شرایط خود قرار گیرد و نهضت انقلاب به پیروزی برسد.

استاندار پیشین خوزستان تاکید کرد: امام توانست با اتخاذ یک جمع‌بندی کامل از شرایط کشور در دوران طاغوت و ارائه آن به مردم نهضت انقلاب را در 22 بهمن 1357 به پیروزی برساند.

غرضی تصریح کرد: عظمت و اعتباراجتماعی امام خمینی(ره) این بود که با درایت ویژه انقلاب را هدایت کرد و به مسیری سوق داد که سعادت در آن قرار داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) عظمت بسیاری زیادی در بین مردم ایران داشت خاطرنشان کرد: زمانی ازبنده پرسیدند که تعریفی را از امام خمینی(ره) ارائه دهم که بنده گفتم امام خمینی در کلام محبوب ومحصول ملت ایران هستند.

کسانی که عقبه اجتماعی نداشتند از قطار انقلاب پیاده شدند

استاندار پیشین خوزستان درباره اینکه چه کسانی در جریان انقلاب از قطارهمراهی مردم وامام پیاده شدند گفت: کسانی که عقبه اجتماعی نداشتند بدون شک جز اولین کسانی بودند که از قطار انقلاب پیاده شدند چون برپایه داشتن یک عقبه اجتماعی می‌توان به مردم و کشور خدمت کرد موضوعی که امام همواره بر آن تاکید داشتند.

غرضی با اشاره به اینکه کسانی که در جریان انقلاب عقبه اجتماعی نداشتند به سرعت از قطار انقلاب پیاده شدند، افزود: بنده جز خدمت کردن به نظام و انقلاب هیچ نقشی را در انقلاب نداشتم و در شرایط فعلی هم پای انقلاب و ملت ایران ایستاده‌ام و در این شصت سال هم دائما در حال شمشیرزدن هستم و جزء کسانی هستم که به عنوان سرباز انقلاب مانده‌ام و اگر باری در هر شرایطی در این نظام روی زمین مانده باشد برمی‎دارم و بردوش می‌کشم ولی ادعایی ندارم ونخواهم داشت.

وزیر پیشین نفت با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) محصول و محبوب مردم ایران بوده است گفت: مقام معظم رهبری در طول انقلاب همواره با جریان انقلاب و مبارزاتی که در این مسیر صورت می‌گرفت همراه و همقدم بودند از این رو یکی از پشتوانه‌های اصلی جریان انقلاب در کنار امام خمینی، مقام معظم رهبری بوند.

استاندار سابق خوزستان خاطرنشان: زمانی که یک باغبان فرهیخته و هوشمندی به مانند امام خمینی(ره) یک باغی را به مانند مردم ایران ادراه می‌کند بدون شک محصولات خوبی در آن پرورانده می‎شوند که مقام معظم رهبری بدون شک یکی از این محصولات ناب انقلاب هستند.

وزیر پیشین نفت با اشاره به اینکه امام خمینی پیوند راسخ وقوی با ملت ایران در جریان انقلاب داشت تاکید کرد: علی شریعتی همواره در صحبت‌های خود که به نظر من یکی از بهترین سخنانش است می‌گفت امام خمینی(ره) و ملت یک ریشه هستند و هیچگاه از هم جدا نمی‌شوند.

استاندار پیشین کردستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز به مانند امام از دهه 40 در تمامی جریانات انقلاب حضور داشتند و عهد و اخوت خود را با امام خمینی(ره) در تمامی دوران قبل و بعد از انقلاب به کار گرفتند و امروز هم در مسند رهبری و هدایت مردم در نبود امام کشور بزرگ ایران را اداره می‌کنند.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =