آغاز اکران فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در آمریکا با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در گیشه ویژه سینمای آمریکا فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با فروش ۷۱ هزار و ۷۱ دلار در سه سینما پرفروش‌ترین اثر بود. اکران این فیلم با میانگین فروش ۲۳ هزار و ۶۹۰ دلار در نیویورک و لس‌آنجلس آغاز شده است. «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی یکی از پنج نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است.

در حالی که اکران محدود «فروشنده» با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد، فیلم تازه متیو مک‌کانهی با اکران گسترده در گیشه شکست خورد. فیلم «طلا» به کارگردانی استیون گاگان و بازی متیو مک‌کانهی با فروش ناامیدکننده سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری در افتتاحیه دهمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا شد. این بدترین فروش افتتاحیه فیلمی با اکران گسترده در کارنامه متیو مک‌کانهی است.  ادگار رامیرز، برایس دالاس هاوارد، کوری استول، توبی کبل و کریگ تی.نلسن دیگر بازیگران «طلا» هستند.

یکی از فیلم‌های پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا «هدف یک سگ» به کارگردانی لاسه هالستروم بود. این فیلم در افتتاحیه به فروشی برابر با ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

این میزان فروش برای فیلمی که تنها ۲۲ میلیون دلار صرف ساختش شده است، از نظر تجاری موفقیت محسوب می‌شود اما کمتر از پیش‌بینی‌های پیش از اکران فیلم است که در آن فروش ۲۴ میلیون دلاری برای افتتاحیه محتمل در نظر گرفته می‌شد. یکی از دلایل فروش کم فیلم در افتتاحیه انتشار ویدئویی از بدرفتاری با سگ هنگام فیلمبرداری بود که خشم هواداران حقوق حیوانات را برانگیخت.

هر چند عوامل فیلم هر گونه بدرفتاری با حیوانات هنگام فیلمبرداری این اثر سینمایی را رد کردند اما به عقیده کارشناسان گیشه انتشار این ویدئو به فروش فیلم لطمه وارد کرد. فروش خارج از آمریکای این فیلم در هفته گذشته پنج میلیون دلار بود.

فروش کمتر از انتظار «هدف یک سگ» راه را برای صدرنشینی دوباره فیلم «تفکیک / Split» اثر ترسناک تازه ام‌.نایت شیامالان در جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا هموار کرد. با فروش ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری در دومین هفته اکران در دومین هفته اکران مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی را به ۷۸ میلیون دلار رسید.

هفته گذشته فروش دو فیلم مدعی اسکار «چهره‌های پنهان» و «لالا لند» در آمریکای شمالی از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد. فیلم «چهره‌های پنهان» در ششمین هفته اکران در با ۱۴ میلیون دلار فروش در رده سوم جدول پرفروش‌ها ایستاد و مجموع فروش آن به ۱۰۴ میلیون دلار افزایش یافت.

چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته «رزیدنت ایول: فصل نهایی»‌ بود که با اکران در بیش از سه هزار سالن سینما ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «رزیدنت ایول» چشم به فروش خارج از آمریکا دوخته است. این فیلم هفته گذشته در بازارهای خارج از آمریکای شمالی ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت و مجموع فروش خارج از آمریکای خود را به ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رساند.

فهرست پنج فیلم پرفروش سینمای آمریکا با «لالا لند» کامل می‌شود. تعداد سینماهای محل اکران موزیکال تازه دیمین شزل هفته گذشته به بیش از سه هزار سینما افزایش پیدا کرد. این فیلم که هفته گذشته برای دریافت ۱۴ جایزه اسکار نامزد شد، با فروش ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری هفته را به پایان رساند. فروش جهانی «لالا لند» ۲۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

«شیر» نیز هفته گذشته در ۵۷۵ سالن سینما اکران شد و پس از «چهره‌های پنهان»‌ و «لالا لند» بهترین عملکرد را در میان فیلم‌های مدعی اسکار داشت.  سینماهای محل اکران این فیلم هفته آینده به بیش از ۱۷۰۰ محل افزایش پیدا خواهد کرد. فروش «شیر» تا کنون به ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است.

«منچستر کنار دریا» با دو میلیون دلار، «ورود» و «مهتاب» با یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و «حصارها»‌ با یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش دیگر فیلم‌های پرفروش نامزد اسکار هستند.

ردیف

نام فیلم

هفته اکران

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

 

بودجه

(میلیون دلار)

1

تفکیک

۲

۲۶.۳

۷۸

۹

2

هدف یک سگ

۱

۱۸.۴

۱۸.۴

۲۲

3

چهره‌‌های پنهان

۶

۱۴

۱۰۴

۲۵

4

رزیدنت ایول: فصل پایانی

۱

۱۳.۸

۱۳.۸

۴۰

5

لالا لند

۸

۱۲

۱۰۶.۵

۳۰

6

تریپل ایکس: بازگشت ژاندر کیج

۲

۸.۲

۳۳.۴

۸۵

7

آواز

۶

۶.۲

۲۵۷.۴

۷۵

8

روگ‌وان:‌ داستانی از جنگ ستارگان

۷

۵.۱

۵۲۰

۲۰۰

9

وانت هیولا

۳

۴.۱

۲۸.۱

۱۲۵

10

طلا

۱

۳.۴

۳.۴

-

منبع: هالیوودریپورتر / ۲۹ ژانویه، ترجمه: فرزاد مظفری

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
    11 29
    فروش چند میلیون دلاری ناامید کنندست بعد فروش چند هزار دلاری استقبال از یک فیلمه بسیار عجیب
    • محمد A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
      25 2
      دقت نکردی میزان فروش در سه سینما بوده همین روده هزار ضرب کن ببین چقدر میشه تقریبا 37میلیون دلار میزان فروش فیلم طلا تو سه هزار تا سینما سه ملیون دلار بوده تقریبا هر سینما 1130 دلار