خروس‌های آبی با این پرواز‌ها قهرمان جهان شدند

تصمیمی درست، تکرار تاریخ و شگفتی در مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان با قهرمانی فرانسه را در این یادداشت بخوانید.

احسان خزاعی : لحظاتی پیش بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان با قهرمانی فرانسه میزبان به پایان رسید. تورنمنتی در رشته هندبال که به نوعی یادآور جام ملت های اروپا ۹۲ در رشته فوتبال بود.وقتی تیم ملی هندبال ایران، علیرغم شایستگی به دلیل مشکلات مدیریتی و وجود اختلافاتی بین کادر فنی و برخی بازیکنان، از کسب سهمیه مسابقات جهانی بازماند، مدیران فدراسیون امیدوار به کسب سهمیه ای بودند که فدراسیون جهانی هندبال تحت عنوان وایلد کارت، به یک کشور به عنوان سهمیه بیست و چهارم اعطا می کند.

مسئولان فدراسیون جهانی اما برنامه ای دیگر برای این امتیاز ویژه خود داشت. امتیازی که فلسفه اعطای آن دادن فرصتی مجدد به  تیمی است که پیشرفت قابل توجهی در هندبال داشته و با این وجود، موفق به کسب سهمیه مسابقات قهرمانی مردان جهان نشده است.

با این نگاه، وایلد کارت فدراسیون جهانی به نروژ تعلق گرفت؛ تیمی که در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای در هندبال داشته اما نتوانسته بود در رقابت با رقبای قدرتمند اروپایی خود، سهمیه حضور در مسابقات را به دست آورد. این تصمیم درست و منصفانه فدراسیون جهانی زمینه ساز بزرگ ترین شگفتی این مسابقات شد و نروژی که قرار نبود اصلا در این مسابقات حاضر باشد، تا فینال بازی ها پیش آمد و علیرغم شکست مقابل میزبان قدرتمند و برترین تیم این سال های هندبال جهان، بزرگ ترین افتخار تاریخ هندبال خود را به دست آورد. 

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا سال ۱۹۹۲ به میزبانی سوئد را به خاطر دارید؟ آن سال یوگسلاوی سابق با وجود کسب سهمیه حضور در بازی ها، به دلیل مقصر شناخته شدن در آغاز جنگ بالکان و ارتکاب جنایت جنگی، از حضور در بازی ها منع شد و به جای این تیم، دانمارک در آخرین لحظات به تورنمنت اضافه شد و در عین ناباوری، با شکست آلمان در فینال، قهرمان آن بازی ها شد. دقایقی پیش تاریخ دوباره برای اروپایی ها تکرار شد و حاصلش باز هم یک شگفتی بود؛ این بار در هندبال و بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان .

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =