مخزن 500 هزار لیتری پالایشگاه نفت تهران که 19 دقیقه بامداد امروز یکشنبه دچار حریق شد با تلاش چهار ساعته 120 نیروی آتش نشان، بدون تلفات جانی مهار شد.



به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: با اعلام وقوع این حادثه، 120 آتش نشان از شهر تهران، پالایشگاه نفت و ایستگاه باقرشهر برای انجام عملیات امدادی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی گفت: ساعت 19 دقیقه بامداد امروز، آتش سوزی گسترده در یکی از مخازن پالایشگاه نفت تهران(خیابان شهید رجایی) به سامانه 125 اعلام و ماموران 9 ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب، خودرو تنفسی، فوماتیک، خودروهای کف، لودر و جرثقیل به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: در یکی از مخازن 500 هزار لیتری پالایشگاه نفت به دلیل نامشخص آتش کاملا شعله ور بود و بر اثر شدت حرارت این مخزن ذوب(شکسته) و حالت خود را از دست داده بود.

ملکی با بیان اینکه شعله های سرکش آتش از فواصل دور قابل رویت بود، گفت: آتش در حال سرایت به یک مخزن بزرگ نفتی که در مجاورت محل حادثه قرار داشت بود که آتش نشانان از چندین طرف وارد عملیات مقابله با این آتش گسترده شدند.

او گفت: آتش نشانان در نهایت ساعت 4 و 15 دقیقه بامداد موفق به مهار آتش و ایمن سازی محل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این آتش سوزی خسارات زیاد مالی به این پالایشگاه وارد کرد گفت: کارشناسان آتش نشانی پالایشگاه نفت تهران در حال بررسی علت وقوع این آتش سوزی گسترده هستند.

او تاکید کرد: در این حادثه آتش سوزی 45 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی به همراه 120 آتش نشان از ایستگاههای آتش نشانی شهر تهران برای مهار این حریق به محل آتش سوزی اعزام شدند.

عکس‌ها: آژانس عکس تهران
61282 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =