۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

واحد مرکزی خبر نوشت: عضو انجمن وارد کنندگان و تولید کنندگان کود و سم گفت: کشاورزان برای تأمین نهاده سموم کم خطر قیمتی معادل کالاهای لوکس را پرداخت می کنند.

جواد شریفی با اشاره به اینکه برغم دستور رئیس جمهور برای کاهش عوارض واردات سموم نسل جدید به ویژه سموم کم خطر این دستور هنوز اجرایی نشده است ، افزود : کشاورزان نهاده های اساسی تولید محصول از جمله سموم را با ارز آزاد خریداری می کنند که از توان اقتصادی آنان خارج است.

وی گفت: تا زمانی که کشاورزان محصول را با خطرپذیری بالا و قیمت تضمینی نامعلوم تولید می کنند قطعاً تمایلی برای تأمین سموم با کیفیت برای محصول را ندارد.

عضو انجمن وارد کنندگان و تولید کنندگان کود و سم از مسئولان خواست برای کاهش عوارض واردات سموم بویژه سموم کم خطر اقدام کنند.

شریفی علت وارد نشدن سموم با کیفیت را پایین بودن توان اقتصادی کشاورز برای خرید و وجود مسیری سخت برای واردات این گروه از سموم دانست و تصریح کرد: دولت برای حمایت از کشاورزان و مصرف سموم با کیفیت باید یارانه دهد.

وی همچنین درباره توان و امکانات بخش خصوصی برای تأمین کود مورد نیاز کشاورزان گفت: تأمین بخشی از کود مورد نیاز کشاورزان به بهانه یارانه در اختیار دولت است و بهتر است دولت روشی را برای حذف یارانه و اختصاص آن به بخش خصوصی پیدا کند چون این یارانه به علت واردات کم کودهای یارانه ای به نسبت اراضی کشاورزی تأثیری در محاسبه هزینه های کشاورز ندارد.

عضو انجمن وارد کنندگان و تولید کنندگان سم و کود افزود: اگر یارانه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد نهاده کود با قیمت کمتری به کشاورزان ارائه می شود و از دولتمردان می خواهیم از بازار خارج شوند.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =