روستای ونایی  می‌تواند یک قطب گردشگری نمونه در لرستان  و کشور باشد

ایرنانوشت:معاون استاندارلرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: روستایی ونایی بروجرد قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری در کشور را دارد

علی کورانی فر سه شنبه در جلسه ساماندهی منطقه گردشگری روستای ونایی بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: صنعت گردشگری به عنوان یکی از صنعت های اشتغال زا در کشور مطرح است و با توجه به بکرو طبیعی بودن روستای ونایی باید همه تلاش ها برای رونق منطقه وجذب گردشگرانجام شود.
وی با اشاره به وجود 27 سفره خانه در مسیر روستای ونایی و مشکلات این واحدها با منابع طبیعی، امور آب و راه و شهرسازی بروجرد اظهار کرد: مشکلات سفره خانه های سنتی در ونایی در جلسه ای به صورت مجزا مطرح شده براین اساس دستگاه ها باید مشکلات این واحدها را برطرف کنند.
فرماندار بروجرد اضافه کرد: معاون عمرانی فرماندار و بخشدار اشترینان موظف هستند تا ظرف مدت 2هفته 27 سفرخانه موجود در ونایی را به صورت مجزا بررسی و مشکل هر واحد مشخص کرده تا در جلسه بعدی بررسی شود.
کورانی فر افزود: منافع سفرخانه داران منطقه حفظ شده و به عرصه های منابع طبیعی و حریم رودخانه ها آسیبی وارد نشود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 30 منطقه نمونه گردشگری در لرستان وجود دارد که ونایی نیز یکی از آن مناطق است.
غلامرضا سلیمانی افزود: روستای ونایی به دلیل آب و هوای خوش می تواند یک قطب گردشگری نمونه در استان و کشور باشد.
وی اظهار کرد: در موضوع گردشگری باید به موضوع اشتغال توجه کرد و نباید با قوانین دست و پا گیر مانع ایجاد شغل در این حوزه شویم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: با توجه به قانون مناطق گردشگری فقط یک سرمایه گذار می تواند در مناطق نمونه گردشگری فعالیت کند براین اساس سفره خانه ها با رعایت قوانین و مقررات مجوزهای لازم را برای فعالیت اخذ کنند.
بخشدار اشترینان نیز دراین جلسه گفت: روستای ونایی در روزهای تعطیل میزبان حدود 10 تا 15 هزار گردشگر می باشد.
محسن یعقوبی فر افزود: نباید اجازه دهیم که رونق اقتصادی و گردشگری روستای ونایی از دست برود و برای حفظ رونق این منطقه باید قوانین را نیز پیگیری کنیم.
وی اظهار کرد: روستای ونایی در شیب واقع شده در این منطقه پشت بام خانه ها حیاط خانه های بالادستی است و براین اساس کل روستا عرصه منابع طبیعی محسوب می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: هفت پرونده تصرف منابع طبیعی در روستای ونایی درمحاکم قضایی تشکیل شده و در جریان رسیدگی است.
امیر ثقلینی افزود: بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی باید طبق قانون استعلام شود و اگر تصرف شناخته شده باید به منابع طبیعی بازگرادنده شود.
وی اظهار کرد: با توجه به گردشگری بودن منطقه ونایی بروجرد تصمیم گیری دراین موضوع باید از طریق مدیران استانی صورت گیرد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =