مهر نوشت: یک مقام مسئول با بیان اینکه در صدد چاره جویی برای کارگران فاقد بیمه پلاسکو هستیم،گفت: کارفرمایانی که کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری را به کار بگیرند،تسهیلات با سود پایین دریافت می کنند.

کریم یاوری در جریان بازدید از محل ثبت نام و مراجعه کارکنان پلاسکو برای برقراری بیمه بیکاری خواستار بررسی و رسیدگی دقیق به وضعیت این کارکنان شد و گفت: روند پذیرش، اخذ مدرک، بررسی و رسیدگی به تقاضای کارگران پلاسکو بسیار مطلوب و با سرعت انجام می‌شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارفرمایانی که کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری را به کار بگیرند، تسهیلات با نرخ سود پایین دریافت خواهند کرد افزود: برای سایر کارگران که بیمه نیستند نیز در صدد چاره جویی هستیم؛ همچنین کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی و بیمه شدگان به سرعت برای برقراری بیمه بیکاری خود اقدام کنند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری افزود: بعد از ثبت نام و سپری شدن مراحل اولیه در پایان این ماه، کارگران پلاسکو مقرری بیمه بیکاری خود را دریافت خواهند کرد.

یاوری در ادامه گفت: سابقه کار کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری پلاسکو همانند سایر مقرری بگیران، جز سابقه بیمه‌ای و سابقه کار آنها محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران پلاسکو که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند تمام خدمات بهداشتی و درمانی را نیز دریافت می کنند.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری یادآور شد: طبق دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی مسئولان و مدیران ذیربط مکلف هستند با تمام توان نهایت مساعدت خود را برای رفع مشکل کارگران و کارفرمایان ساختمان پلاسکو به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه مقرری بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی از کارگرانی است که بدون میل و اراده بیکار می شوند بار دیگر از کارفرمایان و کارآفرینان خواست ضمن بیمه کردن نیروی کاری خود،حق بیمه بیکاری کارگران را که مبلغ آن ۳ درصد مبالغ پرداختی به آنهاست، برای استفاده در ایامی که کارگر بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند، پرداخت کنند تا در زمان حوادث غیر مترقبه مثل آتش سوزی نیز بتوانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

 

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =