تسنیم نوشت: اعضای حزب «روسیه واحد» حزب حاکم در فدراسیون روسیه، بار دیگر "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر این کشور را بعنوان رهبر این حزب انتخاب کردند.

به گزارش روزنامه «راسیسکایا گازیتا»، اعضای حزب «روسیه واحد» حزب حاکم در فدراسیون روسیه، روز یکشنبه در نشست انتخاباتی-گزارشی خود، بار دیگر "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر این کشور را بعنوان رهبر این حزب انتخاب کردند.

لازم به یادآوری است، نخست وزیر روسیه از سال 2012 به اینطرف ریاست این حزب را برعهده دارد که در آن سال نامزدی وی در این سمت از سوی "ولادیمیر پوتین" رهبر سابق «روسیه واحد» پیشنهاد شده بود.

به نوشته ین روزنامه، رای گیری در مورد انتخاب مجدد مدویدیف در سمت ریاست حزب «روسیه واحد» علنی بوده و مورد حمایت اکثریت قاطع اعضاء قرار گرفت و نخست وزیر روسیه برای مدت 5 سال دیگر رهبری این حزب را برعهده خواهد داشت.

مدویدیف در سخنرانی خود بعد از این انتخابات، حزب «روسیه واحد» را اصلی ترین منبع سیاسی ریاست جمهوری روسیه نامیده و از هم حزبی های خود درخواست نمود برای افزایش تعداد زیرساختارهای اولیه و بهبود روابط متقابل با رای دهندگان تلاش فعالتری داشته باشند. 

نخست وزیر روسیه گفت: «حزب ما نه تنها حزبی دارای اکثریت کرسی های پارلمانی است، بلکه بدون گزافه گویی حزب حاکم و اصلی ترین منبع سیاسی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تاثیرگذار بر روند اوضاع در کشور شمرده می شود.»

وی با اشاره به اینکه حزب «روسیه واحد»  نه تنها در اتخاذ تصمیمات اساسی کشور در سطح قانونگذاری موثر است، بلکه در اجرای این قوانین نیز نقشی بسیار فعال دارد، تاکید کرد که این حزب مسئولیت بسیار سنگینی در تحولات داخلی روسیه برعهده داشته و تا به امروز این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

مدویدیف ایجاد ارگانهای اولیه قدرتمند را یکی از اصلی ترین نتایج فعالیت این حزب طی 5 سال دانسته و یادآور شد که به عقیده وی «افزایش موثر واقع بودن عملکرد حزب تا حدود زیادی به نزدیک بودن مردم روسیه به ساختارهای این حزب مربوط می شود» و این نزدیکی به مردم عملکرد حزب را موفقیت آمیز نموده است.

نخست وزیر روسیه همچنین هم از حزبی های خود دعوت کرد تا خود را درگیر اقدامات تحریک آمیز مخالفان در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 نکنند و افزود: «حزب ما نباید خود را درگیر دسیسه های سیاسی کند. ما باید هر روز در هر سمتی که هستیم در جهت تحقق وعده های خود و اجرای طرحهای حزبی تلاش کنیم.»

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =