ایسنا نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه با پادشاه اردن دیدار و درباره اتخاذ یک سری اقدامات به منظور مقابله با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی بحث و گفتگو کرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار که در شهر امان ـ پایتخت اردن ـ برگزار شد، با ملک عبد الله دوم، پادشاه اردن بر سر اتخاذ مجموعه‌ای از اقدامات بازدارنده در قبال انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی به توافق رسید.

عباس پس از این دیدار در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام کرد که در دیدار با ملک عبد الله دوم تبعات انتقال احتمالی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود:  سفر من و هیئت همراه فلسطینی به کشور دوست و برادر اردن، ضروری و مفید بود؛ به ویژه که ملک عبد الله دوم به زودی به واشنگتن و مسکو سفر خواهد کرد و در نتیجه باید مواضع دو طرف دوست و برادر (فلسطینی و اردنی) با هم هماهنگ می‌شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد که اخبار مربوط به انتقال سفارت آمریکا به قدس، مساله‌ای است که هم برای ما و هم برای ملک عبد الله مهم است و باید در این زمینه هماهنگی صورت می‌گرفت و به منظور مقابله با اقداماتی که در صورت وقوع می‌توانند تبعات و پیامدهای وخیمی به دنبال داشته باشند، بر روی برخی مسائل تاکید می‌شد.

به نقل از روزنامه مصری الیوم، عباس و ملک عبدالله دوم همچنین به بررسی روند صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و اوضاع قدس پرداختند.

در بیانیه دفتر پادشاه اردن آمده است، تلاش‌ها برای تحریک صلح و اهمیت هماهنگی مداوم در قبال گام‌های آتی برای احیای مذاکرات صلح با استناد به راه حل دو کشوری و قطعنامه‌های بین‌المللی بررسی شد.

در این بیانیه آمده است، ملک عبدالله دوم بر اهمیت اجلاس آتی سران عرب به میزبانی امان در 29 مارس و مسائلی که بررسی خواهد شد و در راس آن مساله قدس و فلسطین تمرکز کرد.

ملک عبدالله گفت: اردن برای احیای مساله فلسطین و طرح صلح عربی تلاش خواهد کرد.

پادشاه اردن تصریح کرد، اردن با طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای حفظ وضعیت تاریخی قدس تلاش خواهد کرد.

در این مذاکرات هماهنگی در مرحله آینده با دولت آمریکا و کنگره برای بیان انعکاسات هر تصمیمی در زمینه اوضاع قدس و خدشه‌ای که بر روند صلح و امنیت منطقه به جای خواهد گذاشت، بحث شد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =