نزدیک به ۷ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت گیاهان دارویی است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: پانزده گیاه دارویی محصول شامل آرتیشو، آویشن، بابونه، بادرنجبویه، رازیانه، زیره سبز، سنبل الطیب، کاسنی، کدو طبی، کنگر فرنگی، گاوزبان، گشنیز، گل همیشه بهار، ماریتغال و مرزنجوش در اراضی همدان کشت می شود که دانه، برگ، ساقه، گل و ریشه آنها مصرف دارویی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حجت اله شهبازی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: بیشترین تولید گشنیز و رازیانه در نزدیک به 7 هزار هکتار از مزارع استان همدان کشت و برداشت می شود.


وی با اعلام اینکه 75 درصد گشنیز کشور در استان همدان کاشته می شود، گفت: برداشت این گیاه دارویی از اوایل خرداد آغاز و تا تیر ماه ادامه می یابد.


شهبازی اظهار داشت: استان همدان رتبه نخست تولید رازیانه را دارد که این گیاه دارویی در شهرستان رزن کاشته و در اوایل شهریور برداشت می شود.


وی یادآور شد: تولید گیاهان دارویی از طریق کشت از صدمه به عرصه‌های طبیعی جلوگیری کرده و امکان پایش تولید و عقد قرارداد با شرکتهای تولیدی، فرآوری و بسته‌بندی داروهای گیاهی را فراهم می‌کند.


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان در آخر گفت: رتبه 5 کشوری درتولید حنا و به لیمو نیز که از گیاهان دارویی گرمسیری است به استان همدان اختصاص یافته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =