استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح راه نجات اقتصاد کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: پروژه های دانش بنیان باید در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی پذیرفته شوند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خبرانلاین ، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در این نشست با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: اندیشیدن راهکارهایی برای پذیرفتن وثیقه های سهل الوصول از سوی بانک های عامل می تواند روند تکمیل و بهره برداری سریع تر از پروژه های اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.


وی تصریح کرد: به منظور افزایش بهره وری پروژه های مربوط به اقتصاد مقاومتی باید دوره تنفس بازپرداخت تسهیلات بانکی به ویژه در طرح های باغبانی، دام و طیور افزایش یابد و این دوره باید متناسب با دوران تولید و بهره وری باشد.


استاندار چهارمحال و بختیاری به تولید برخی مواد اولیه در داخل کشور اشاره و اظهار کرد: به منظور رونق بازار و حمایت از تولیدکنندگان باید واردات کالاهای مختلف ساماندهی شود.


وی گفت: اجرای طرح مشوق های صادراتی در کشور می تواند به عنوان یکی از مهمترین راه های دستیابی به اهداف پیش بینی شده در اقتصاد مقاومتی محسوب شود.


سلیمانی دشتکی تاکید کرد: توسعه حمل و نقل و ارتقای وضعیت راه های ارتباطی باعث کاهش قیمت مواد اولیه، پائین آمدن هزینه های تولید و رونق بازار می شود.


وی افزود: ایجاد توازن بین استان های محروم و مناطق توسعه یافته از راه های رسیدن به برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تفویض بیشتر اختیارات ملی به استان ها، افزایش اختیارات گمرکات استانی و افزایش دوران مشارکت در تسهیلات بانکی می تواند به عنوان راهکارهای تسریع در توسعه مناطق محروم محسوب شود.


وی یادآور شد: احتساب دانش و فنآوری محصولات دانش بنیان به عنوان سهم آورده نقش مهمی در راستای رونق علم و اقتصاد کشور ایفا می کند.


سلیمانی دشتکی اظهار کرد: خشکسالی های اخیر باعث خشک شدن چشمه ها، رودخانه ها و 60 درصد قنات ها و افت سفره های زیرزمینی تا ارتفاع 30 متر شده است.


وی افزود: به همین علت توسعه باغات دیم، کشت گیاهان دارویی، زراعت گیاهان کم آب بر و تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین با سرعت در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.


نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این که بوروکراسی اداری باعث بروز مشکلاتی برای سرمایه گذاران شده است، گفت: دولت باید توجه به بخش خصوصی را افزایش دهد.


علی کاظمی باباحیدری افزود: برنامه ریزی به منظور خروج چهارمحال و بختیاری از بن بست و توسعه محورهای ارتباطی این استان نقش مهمی در روتق اقتصادی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد

.
وی تصریح کرد: تسریع در روند آغاز عملیات اجرایی راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز باید با سرعت بیشتری دنبال شود، زیرا اجرای این پروژه وضعیت جابه جایی مسافر و بار در کشور بویژه در استان های مرکزی ایران و بنادر جنوبی را متحول می کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سهم این استان از مجموع تسهیلات اقتصاد مقاومتی کشور سه هزار و 600 میلیارد ریال است.


حبیب الله وفایی تاکید کرد: از این مبلغ تاکنون سه هزار و 130 میلیارد ریال از طریق بانک های عامل چهارمحال و بختیاری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.


وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی یکهزار و 815 میلیارد ریال از محل اقتصاد مقاومتی و بقیه به صورت مستقیم بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم گفت: سهم این بخش از مجموع سه هزار و 130 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی اقتصاد مقاومتی برابر 2 هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.


سید نعیم امامی تصریح کرد: نسبت تسهیلات پرداختی اقتصاد مقاومتی به تسهیلات مستقیم در چهارمحال و بختیاری در مقایسه با کشور مطلوب است.


وی یادآور شد: امسال 18 طرح بزرگ مرتبط با اقتصاد مقاومتی در کشور بهره برداری شده که سه مورد آن به چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.


امامی اظهار کرد: در 9 ماه پارسال 940 میلیارد ریال کالا وارد چهارمحال و بختیاری شد که با بهره برداری از طرح های حوزه اقتصاد مقاومتی این مبلغ در مدت مشابه امسال به 540 میلیارد ریال کاهش یافت.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این در حالی است که افزایش صادرات کشور تا دیروز در کشور 9 درصد و در این استان 17.6 درصد بوده است.


وی تاکید کرد: تسهیل شرایط پرداخت وام به طرح های نیمه تمام، تدارک بسته هایی برای رونق بازار، استفاده بیشتر از توان بخش خصوصی و اجرای مشوق های سرمایه گذاری و صادراتی باید در اولویت ملی و استانی قرار گیرد.


مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 29 درصد تولید ثروت و ارزش افزوده این استان در بخش کشاورزی بوده و این میانگین در سطح ملی 12 درصد است.


ذبیح الله غریب تصریح کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری 16 درصد و سهم بهبود فضای کسب و کار در این استان 32 درصد است.


وی افزود: توسعه کشت گیاهان دیم و کم آب بر، افزایش باغات در زمین های شیبدار، برنامه ریزی برای پرورش سالانه یکهزار تن ماهی در قفس و تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین از مهمترین برنامه های موفق جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال 11 میلیون مسافر از این استان تردد کردند.


بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: از این تعداد 670 هزار مسافر به طور میانگین 1.4 شبانه روز در چهارمحال و بختیاری اقامت داشتند.


وی یادآور شد: تصویب طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین دستورهای رئیس جمهوری در سفر به بام ایران بوده که می تواند وضعیت این استان در بخش های مختلف را متحول کند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: میانگین فرسایش خاک استان 20 تن در هر هکتار و در کشور 15 تن است.


علی محمدی مقدم تاکید کرد: اختصاص اعتبارات لازم به منظور توسعه جنگل  حفظ مراتع و اجرای طرح ها و پروژه های آبخیزداری می تواند در کاهش فرسایش خاک چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار باشد.


سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در چهارمحال و بختیاری از سه طرح اقتصاد مقاومتی استان در قطب صنعتی شهرکرد بازدید کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =