۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

زنجان مهد بدمینتون کشور است؛ رشته ورزشی مهیجی که بین عموم مردم زنجان جایگاه خاصی دارد. در طول سال های گذشته و حال سهم زنجانی ها در رده های مختلف تیم ملی چشمگیر بوده و کسب مدال های مختلف با پیراهن تیم ملی نام زنجان را ورد زبان ها کرده است.

اسدالله قربان زاده- خبرنگار خبرآنلاین زنجان: گویی بدمینتون در سرشت زنجانی ها از دوره کودکی تا بزرگسالی شکل گرفته است و تقریبا هر خانوار زنجانی با این رشته ورزشی انس و الفت دیرین دارد.
هر چند6 سال گذشته هیات بدمینتون استان به عنوان شاکله اصلی در تعیین راهبرد و برنامه ریزی برای همگانی کردن نقش کلیدی داشته ؛ اما بی ثباتی در نحوه اداره آن و تغییرات مداوم راس هیات و حتی اداره سرپرستی بدمینتون این استان را در سراشیبی ها قرار داد.
در دوره ای اختلافات به گونه ای بود که باعث شد، برخی از مربیان مطرح دور همکاری با هیات خط بکشند و حتی برخی از نفرات قدیمی همکاری با هیات را قطع کردند.
در نهایت داستان این اختلافات با روی کارآمدن مرد شماره یک بدمینتون استان« محمود انصاری»؛ مردی که کوله باری از تجربه مدیریتی در این رشته ورزشی را بر دوش دارد، کنار گذشته شد.
انصاری روزهای سرد و سخت بدمینتون این دیار را چشیده است و با مدیریت اصولی و برنامه ریزی مدون هنوز برای عمومی کردن و معرفی بدمینتون همچون سنوات گذشته دنبال راه چاره است.
رئیس جدید هیات بدمینتون استان در گفتگو با همشهری همچنان دغدغه معرفی بیشتر این رشته ورزشی تاکید می کند و مصمم است بار دیگر با چارت فنی و علمی هیات بتواند، همچنان جایگاه زنجان را ارتقاء بدهد.
انصاری با اشاره به روزهای پرفروغ بدیمنتون طی سال های گذشته که خود ریاست هیات را عهده دار بود، می گوید: در آن سال ها برگزاری مسابقات بین المللی به میزبانی زنجان باعث شده بود تا با حضور مردم برای دیدن رقابت ها انگیزه خانواده ها برای ترغیب فرزندان شان به این رشته ورزشی بیشتر شود. در کل در آن دوره 18 دوره رقابت های بین المللی برگزار شد و همین امر انگیزه ورزشکاران زنجانی را برای ادامه مسیر قهرمانی در بدمینتون موجب شد.
وی همکاری نزدیک با فدراسیون بدمینتون کشور و ارتقاء سخت افزاری بدمینتون استان را از دیگر دلایل ارتقاء جایگاه بدمینتون استان اعلام می کند و می افزاید: از سوی دیگر برگزاری اردوهای تیم های ملی در زنجان بر این مهم مهر تاییدی بود تا نگاه فدراسیون به عملکرد بدمنتتون استان زنجان بیشتر باشد.
رئیس هیات بدمینتون استان حضور مربیان مطرحی همچون مرتضی ولی دروی و صادق کرباسچی در تیم های ملی را جزوء توانمندی های استان زنجان در این رشته عنوان می کند.
هیاتی مستقل
انصاری در پاسخ به پرسش همشهری درباره فاصله گرفتن بدمینتون استان در6 سال گذشته از روزهای اوج بیان می کند: این مساله را باید از دو بعد ظاهری و باطنی موشکافی کنیم. از بعد علمی با نگاهی به نحوه اداره هیات های ورزشی در استان و محدودیت های مالی تلاش کردیم، هیات استان را از بعد اقتصادی مدیریت کنیم تا بی نیاز از وابستگی به بخش دولتی باشد.
وی با اعلام اینکه در آن دوره هیات استان20 درصد وابسته به بخش دولتی بود و بقیه امورات هایت توسط اهالی اداره می شد، اظهار می کند: نحوه درآمدزایی هیات مساله ای بود که هیات با شناخت جوانب کار با هدف رسیدن به اهداف توسعه ای عملکرد مطلوب داشت.
رئیس هیات بدمینتون استان ورورد هیات استان به ساخت سالن های ورزشی را گامی برای استقلال هیات های ورزشی در شهرستان ها و فراهم کردن محیط مناسب و اختصاصی برای تمرین بیان می کند و می گوید: هم اکنون سالن بدمینتون اختصاصی بانوان در حال بهره برداری است و امید داریم با راه اندازی این سالن زمینه برای ترغیب بیشتر این قشر از جامعه به بدمینتون بیشتر شود.
انصاری راه اندازی 4 سال در شهرهای صایین قلعه، هیدج، خرمدره و ابهر را جزوء برنامه های خود در دوره گذشته ریالی هیات اعلام می کند که به دلیل بی تفاوتی ها هنوز خبری از منابع مالی تخصیص یافته نیست.
وی در این باره می افزاید: هیات در سال90 منابع مالی برای راه اندازی این سالن ها تخصیص داد که با تغییر مدیریت هنوز هیچ کدام از این سالن ها به بهره برداری نرسیده اند. در این دوره تلاش می کنیم، ضمن پیگیری مساله زمینه را برای بهره برداری این سالن های اختصاصی فراهم کنیم.
رئیس هیات بدمینتون استان ادامه می دهد: سالن های بدنسازی و خوابگاه آکادمی بدمینتون استان در آن دوره با اعتبار داخلی هیات ساخته شد و هر سال با درآمدهای هیات بخشی برای سخت افزاری هزینه می شد.
وی گسترش دامنه فعالیت های بدمینتون استان در شرق زنجان را جزوء برنامه های هیات اعلام می کند و برنامه ریزی برای ساخت2 سالن اختصاصی بدمینتون در شهرک پونک را یادآو ر می شود.
انصاری مدیریت در ورزش را موضوعی مهم برای پیشبرد برنامه ها و تبیین استراتژی ها بیان می کند و می گوید: به هر حال تجربه سال های طولانی بنده در ریاست این هیات ورزشی نشان داده تا زمانی که مدیریت در راس امور از جریان و کم و کیف مطلع نشود، پیشبرد برنامه ها به سختی خواهد بود. اکنون نیز از صبح تا پاسی از شب به جد پیگیری امور را با جمعی از مربیان و پیشکسوتان این رشته ورزشی دنبال می کنم.
وی در پاسخ به سوال همشهری درباره دلایل استقبال زنجانی ها از این رشته ورزشی در گذشته و حال اظهار می کند: بدمینتون در زنجان ورزشی باسابقه ای است و به دلیل مفرح بودن و نبود هیچ گونه آسیب دیدگی بیشتر خانواده ها به سمت این رشته ورزشی سوق پیدا کرده اند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =