۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۱۵

همان‌طور که مشاهده می‌فرمایید مجدداً روزنامه «خبر» آمد و ستون ما هم صاف و مستقیم درنهایت قوت و صلابت سرجای خودش قرار دارد و به طور کلی «جمالش را عشق می‌باشد».

مملکت ما بحمدالله از همه جهت بی‌نظیر است. از همین ستون بی‌نظیر «صفحه آخر، سمت چپش» بگیر و برو بالا. این‌طوری هم توی مسیر چیزهای بی‌نظیری می‌بینی و هم از آن بالا بی‌نظیرترهایش را. از آن بالا همه چیز معلوم است. از کوچه‌پس‌کوچه‌های عودلاجون تهرون تا دروازه کازرون. یکی از چیزهای بی‌نظیر این مملکت هم باز و بسته شدن‌هاست. در ایران همواره یک چیزهایی در حال باز و بسته شدن هستند و یک جماعتی هم در حال تلاش برای هرچه باشکوه‌تر باز و بسته شدن آن چیزها. طبیعتاً مراد ما از «چیزها» چیزی نیست جز مطبوعات.

قطعاً بازگشایی مجدد «خبر» به همان میزان سؤال‌برانگیز است که تعطیلی‌اش بود.

اگر یادتان باشد همان موقع هم مسئولان روزنامه به حکم مسئول بودنشان یک کلمه حرف حسابی درباره علت تعطیلی نزدند و فقط من بنده خدا بودم که زنگوله را به گردن گربه انداختم و «کارسخته» را انجام دادم و گفتم. حالا هم مسئولان روزنامه به جهت هماهنگی با الباقی مسئولان قطعاً توضیح و توجیه درست و حسابی‌ای بابت کاری که کرده‌اند، ندارند. لذا باز هم من هستم که باید قضیه را شرح بدهم و موضع را شفاف کنم. لذا دلایل راه‌اندازی مجدد روزنامه خبر به شرح زیر به استحضار همگان می‌رسد.

1- هماهنگی: روزنامه «خبر» در راستای هماهنگی با الباقی مملکت امروز بازگشایی شد. چرا که سال‌هاست توی این سرزمین گل و بلبل هر پروژه‌ای چند بار افتتاح می‌شود. البته ما هم می‌خواستیم مانند بسیاری از پروژه‌ها هنگام بازدید هیأت دولت مجدداً افتتاح شویم، دیدیم هیأت دولت که عمراً به ما سر نمی‌زند. لذا خودمان را کوچک نکردیم و بی‌خود معطل نماندیم و به شکلی کاملاً خودجوش بازگشایی شدیم. البته یکی از دوستان هم پیشنهاد داد که ما هم مثل خیلی از پروژه‌های دیگر درست همزمان با دهه فجر افتتاح شویم که به دو دلیل پیشنهادش رد شد. اولاً ما این همه برنامه‌ریزی‌مان دقیق نیست که دقیق در همان ده روز افتتاح شویم. ثانیاً اگر تا بهمن 89 می‌خواستیم صبر کنیم، مجوزمان قانوناً لغو می‌شد. افتتاح چیز لغوشده هم از توانایی ما خارج است. اختیارات قوی می‌خواهد و سوابق قدیمی که ما نداریم.

2- کارآفرینی: روزنامه «خبر» در راستای کارآفرینی امروز بازگشایی شد. از این طریق حالا دوستان پرونده‌ساز و بولتن‌پرداز و پشت هم‌انداز و غیره بیشتری باید استخدام شوند تا از لابه‌لای سطر به سطر روزنامه با منقاش و اگر نشد به زور دگنک یک گافی چیزی پیدا کنند و به عرض برسانند و زنگ خطر را به صدا درآورند و غیره که البته این تازه حلقه اول از سلسله کارآفرینی‌هایی است که در این راستا صورت می‌پذیرد.

3- مبارزه با تورم: روزنامه «خبر» در راستای مبارزه با تورم امروز بازگشایی شد. چرا که آدم در این دوره و زمانه یک چیزهایی می‌بیند و می‌شنود و می‌خواند و احتمالاً می‌فهمد که اگر چیزی درباره‌شان ننویسد، غمباد و حناق می‌گیرد و ورم می‌کند و پس می‌افتد.

4- جلوگیری از بی‌کاری: روزنامه «خبر» در راستای جلوگیری از بی‌کاری امروز بازگشایی شد. چرا که بالاخره جماعتی که به هر شکلی کارشان با مطبوعات است، باید یک چیزی دستشان باشد که با آن امرار معاش کنند، از نویسنده گرفته تا فروشنده و از خواننده گرفته تا بررسی‌کننده و از توقیف‌شونده گرفته تا توقیف‌کننده. در شرایط کنونی از بابت قلت مطبوعات عن‌قریب مشاغل فوق‌الذکر فی‌الواقع کلهم سالبه به انتفای موضوع می‌شدند. (ضمناً باقی‌مانده فارسی را پاس بداریم.)

5- پافشاری: روزنامه «خبر» در راستای پافشاری و روداری در باب آنچه که خودمان هم نمی‌دانیم چیست، از امروز بازگشایی شد. (توضیح: ندارد.)

6- به‌طور کلی: روزنامه «خبر» در راستای به‌طور کلی از امروز بازگشایی شد. درست مثل الباقی امور مملکت که همین‌طور به طور کلی جریان دارد و اتفاقاً به طور کلی خوب هم پیش می‌رود به طور کلی.

7- سفیدنمایی: روزنامه «خبر» در راستای سفیدنمایی از امروز بازگشایی شد. لذا از همین امروز بخش‌ها و نیمه‌های سفید، نرم، لطیف، نازک، پر و غیره قضایا را خواهیم دید. پس اگر یک روز دیدید کلاً نیم‌صفحه چاپ شده‌ایم، خرده نگیرید و اگر هم چاپ نشدیم، اصلاً تعجب نکنید.

8- معامله: روزنامه «خبر» در راستای معامله از امروز بازگشایی نشده است. تنها بخشی که اهل معامله است، همین ستون است. پس هرکس مشتری است، بشتابد که درست پای معامله آتیش زده‌ام به مال و غفلت موجب پشیمانی است.

9- مبارزه با محیط زیست: روزنامه «خبر» در راستای مبارزه با محیط زیست از امروز بازگشایی شد. همان‌طور که بر همگان واضح و مبرهن است، مباحث مربوط به محیط‌زیست یکی از تحفه‌های نامیمون غرب برای جهان سوم است.

غرب وحشی دیروز با تخریب محیط‌زیست،‌صنعتی شد و به غرب منزوی و در آستانه فروپاشی امروز، تبدیل گردید. آن وقت پرچم حفاظت از محیط‌زیست را بلند کرده تا ما نتوانیم صنعتی و پیشرفته شویم. لذا ما هم دست به مبارزه زدیم و روزنامه را درآوردیم به امید آن که پرتیراژ شویم و هرچه درخت هست، ببریم و کاغذ کنیم و رویش چیز چاپ کنیم بدهیم دست مردم تا گند بزنیم به محیط‌زیست و روی غربی‌ها را کم نماییم و توطئه‌هایشان را آشکار سازیم.

10- ایستادگی: روزنامه «خبر» در راستای ایستادگی از امروز بازگشایی شد. لذا با تمام توان ایستاده‌ایم که ایستاده‌ایم. کی خسته‌س؟

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 62419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    دمت گرم کارت درسته آق شکیبا
  • منصف IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    داش شهرام! جملاتت خیلی تنده. مواظب خودت باش!
  • رضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    با اين حال كه كامنتاي منو هيچ وقت ثبت نكرديد ولي مباركه هورااااا
  • مهدی صالح پور IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    دمتون گرم... مرسی! مردیم از بس رفتیم دکه و جز 3-4 تا روزنامه تکراری چیزی ندیدیم! ایشالا این دفعه به هیچ دلیلی تعطیل نشید...
  • وحید موحد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    آقای شکیبا به حق یکی از دوست داشتنی ترین شخصییتهای عرصه طنز هستند . امیدوارم کمی جسارت و دقت نظر بیشتری هم داشه باشند . از سایت خبر آنلاین به خاطر واقعا آنلاین بودنش هم سپاسگزارم.
  • مشتاق IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    دستت درد نکنه که وقتی به این سایت می یام وحرفهات رو میبینم دلم باز یاشاید بهتر بگم بازگشایی میشه داغتو نبینم پسرسبیلوم!
  • دلسوز وطن IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    به امید روزی که سخن گفتن جرم نباشد
  • مينو IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    يادت رفت بگي اگه روزنامه نداشته باشيم با چي شيشه هامونو تميز كنيم
  • پس کی به فکر ماست IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۸
    0 0
    در جواب "کی خسته‌س؟": دشمن!راستی افتتاح چندباره ی یک پروژه را خوب اومدی فکر میکنن مردم نمیفهمن!!!