مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: یکی از اولویت ها در سال جاری ، ایجاد و تکمیل عملیات احداث تصفیه خانه پساب در شهرک های صنعتی استان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مصطفی آمره که عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت با تاکید بر این مطلب افزود: با توجه به مشکل کم آبی و ضرورت مدیریت مصرف، طراحی هشت واحد استحصال مجدد پساب خروجی در شهرک های صنعتی استان انجام شده است تا علاوه بر کنترل پساب خروجی واحدها و جلوگیری از آسیب به محیط زیست، مجددا از پساب تصفیه شده در بخش فضای سبز واحدهای صنعتی استفاده شود.
وی تامین آب مورد نیاز در شهرک های صنعتی را یکی دیگر از اقدامات مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه امسال با تامین حدود 100 لیتر در ثانیه آب از سد کوچری ، توانستیم بخش مهمی از مشکل تامین آب در شهرک های صنعتی دلیجان، راونج، محلات، خمین و شهید سعیدی را برطرف کنیم که بخشی از خط انتقال آب اجرا شده و یا در حال انجام و طراحی قرار دارد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی گفت: مجموع قراردادهایی که در حوزه تکمیل زیرساخت های خدماتی از نیمه دوم سال گذشته تا پایان آذرماه امسال در شهرک های صنعتی منعقد شده حدود 61 میلیارد و 400 میلیون تومان می باشد که حدود 60 میلیارد تومان از این مبلغ تا کنون پرداخت و هزینه شده است.
آمره ای تاکید کرد: قطعا نیازهای زیرساختی در شهرک های صنعتی استان فراتر از اقداماتی است که انجام شده و برای تکمیل آن باید طبق اولویت ها و منابع اعتباری موجود اقدام شود اما انتظار داریم دستگاه های خدمات رسان هم مشارکت و همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود عدم توجه به بازار خارجی را یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف تشکیل فن بازارهای منطقه ای کمک به ارتقای تکنولوژی واحدها و تولید محصول رقابتی و مورد نیاز بازارهای خارجی هدف بوده است که تا کنون 250 محصول فناورانه توسط 49 شرکت عضو تولید و به بازار عرضه شده و 20 واحد مستعد دانش بنیان شناسایی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط تعطیل و یا فعال با ظرفیت پایین در شهرک های صنعتی استان مرکزی ، در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر است اما با توجه به اینکه همه این واحدها یک سرمایه ملی هستند باید کمک و حمایت لازم برای بازگشت به چرخه تولید انجام شود.
آمره در پایان ،توسعه خوشه های صنعتی را از اقدامات و برنامه های مورد توجه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عنوان نمود و گفت: در استان مرکزی هشت خوشه صنعتی مطالعه شده که کار ایجاد و توسعه خوشه سنگ و عایق های رطوبتی به اتمام رسیده و خوشه تولیدکنندگان تجهیزات نفت و گاز و صنایع پتروشیمی و همچنین صنایع ریلی که از پتانسیل های خوب استان هستند، در حال پیاده سازی می باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =