۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
خانه ماپار در معرض تخریب

خانه ماپار اهواز یکی از بناهای تاریخی این شهر که به ثبت ملی رسیده است دچار رطوبت و موریانه زدگی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، خانه ماپار اهواز واقع در خیابان خوانساری در مرکز شهر اهواز که در تاریخ ۵ آذر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۲۲۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده به دلیل بی نظارتی بر این بنا دچار رطوبت شدید شده است.

برخی فعالان میراث فرهنگی از تعلل واگذاری این بنا به بخش خصوصی انتقاد می کنند و می گویند بخش خصوصی تعهد داده که این بنا را مرمت کند و این بنا باید هر چه زودتر مرمت شود در غیر این صورت مرگ بنا نزدیک است.

سال 89 مدیر کل وقت میراث فرهنگی استان اعلام کرد که ديوارهاي ساختمان تاريخي ماپار از سنگ ساخته شده‌اند. به همين دليل، به طور مرتب شوره زده و ريزش گچ دارند. هم چنين به دليل موريانه زدن ديوارهاي آن مجبور به آغشته ساختن آن‌ها به گازوئيل هستيم .وی همچنین گفته بود این بنا باید مرمت شود و در اولویت کاری ما است.

از آن موقع تا کنون به دلیل اینکه بنا در اختیار انجمن دوستداران ادبي حافظ و كتابخانه‌ حافظ قرار گرفته بود مانع از مرمت و رسیدگی به این بنا شده بود. هم اکنون فعالان میراث فرهنگی منتظرند تا این بنا هر چه زودتر در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد تا مجدد درهای این خانه به روی مردم شهر اهواز باز شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =