استاندار زنجان:  افق‌های جدیدی برای تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شود

استاندار زنجان یافتن راهکارها و افق های جدید در عرصه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری، اهتمام ویژه مدیران در جذب اعتبارات دستگاهی، اطلاع رسانی مناسب از عملکرد دولت و تقویت واحدهای روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی، تلاش در جهت جلب مشارکت حداکثری در انتخابات، برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر، حضور موثر مدیران در جلسات استانی و تکریم ارباب رجوع از موارد مورد تاکید استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در ششمین جلسه شورای اداری استان به شرایط اقتصادی و محدودیت‌های موجود در ابلاغ بودجه عمرانی و جاری کشور اشاره نمود و گفت: در راستای اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تنها 40درصد از بودجه عمرانی تاکنون تخصیص یافته از این میزان نیز 80 درصد در قالب اسناد اعتباری و تنها 20 درصد بصورت نقدی و ریالی بوده است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اداری استان خواست تا در جهت جذب اسناد اعتباری و سهم بودجه خود از وزارتخانه‌های ملی نهایت تلاش را داشته باشند.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به توفیقات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مهار رشد بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز همانند سایر استان‌های کشور با اجرای طرح رونق اقتصادی و تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اقدامات موثری در زمينه تثبیت و رونق اشتغال انجام شده است.

مقام عالی دولت در استان افزود: با اقدامات و تدابیر دولت در استان زنجان طي سالجاري بیش از 6 هزار شغل متزلزل، تثبیت شده و بیش از 3 هزار فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

وی بر ضرورت ارائه راهکارهای جدید به منظور برون‌رفت کشور از رکود در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال تاکید نمود و گفت: مدیران باید بدنبال یافتن راهکارها و دریچه‌های نوین برای افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه جذب سرمایه‌گذاری در استان و کشور ویهمچنین اتخاذ تصمیمات لازم در جهت تسریع در رفع مشکلات مردم از سوی مدیران بخش‌های مختلف استانی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید توانایی لازم به منظور ایجاد انعطاف در قوانین و تسریع و تسهیل در رفع مشکلات مردم در استان‌ها را داشته باشند و تمامی تصمیمات و اختیارات خود را منوط به استعلامات وزارتی نکنند.

همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید بدنبال جلب مشارکت حداکثری مردم باشند

مقام عالی استان در این جلسه به آغاز رسمی مراحل آماده‌سازی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با تعیین و ابلاغ اعضای ستاد برگزاری انتخابات در استان زنجان اشاره نمود و گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مسئولیت اصلی ستاد انتخابات و اجرای صحیح و قانونمند انتخابات در استان زنجان را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای دقیق قانون هنگام برگزاری انتخابات، تصریح کرد: حفظ سلامت و امنیت انتخابات، صیانت از آراء مردم و جلب مشارکت‌ حداکثری مردم از وظایف و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به وزیر کشور و مسئولان اجرایی انتخابات است که باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

درویش امیری دقت در اجرای صحیح و کامل سیاست‌های ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری به سران سه قوه و وزیر کشور را از تکالیف قانونی و شرعی مدیران برشمرد و ابراز امیدواری نمود با هدایت معاون سیاسی، امنيتي استانداری و حضور فعالانه اعضای ستاد، شاهد اجرای دقیق و قانونمند انتخابات در سطوح مختلف استان باشیم.

تقویت واحدهای روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی و اطلاع رسانی از عملکرد دولت و نظام شادی و امید را به جامعه باز می گرداند

استاندار زنجان در بخشی ديگر از سخنان خود به در پیش بودن ایام گرامیداشت دهه فجر اشاره نمود و یادآور شد: باید کارنامه 38 ساله انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم و بویژه نسل جوان بیان شود. با ارائه عملکرد دولت و نظام به مردم باید شادمانی و امید را به جامعه و مردم بازگردانیم.

وی اطلاع رسانی صحیح و گسترده از عملکرد دولت و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در استان و کشور را مهم خواند و با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به فعال‌سازی و تقويت واحدهای روابط عمومی در سطح دستگاه‌های اجرایی، خطاب به مديران تصریح کرد: به تاسي از استانداري نسبت به تقويت روابط عمومي ها اقدام كنيد.

مدیرعالی استان ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم استان بویژه در آستانه دهه مبارک فجر و آغاز سال نو را خواستار شد و ادامه داد: مراسم دهه فجر باید بصورت جشنی باشکوه و با حضور همه اقشار مردم برگزار شود.

درویش امیری ضمن قدردانی از تلاش‌ها، همراهی‌ها و ارائه خدمات شایسته از سوی مدیران استان اظهار داشت: کسب رتیه‌های شاخص کشوری از قبیل رتبه 30 اُم در موضوع آسیب‌های اجتماعی و رتبه برتر در ارائه تسهیلات تکلیفی از محل اعتبارات شبکه بانکی استان، همگی اقدامات مهمی است که با همراهی مردم و تلاش مدیران استانی محقق شده که مغفول نخواهد ماند.

وی همچنین پاسخگویی مناسب به مراجعین و تکریم ارباب رجوع ادارات و دستگاه‌های اجرایی را از مهمترین وظایف مدیران برشمرد و افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در جهت ارائه توضیح، توجیه و قانع نمودن مراجعین، وقت و دقت کافی صرف نمایند و مشکلات مردم را پیش از اینکه به تجمع افراد در مقابل استانداری یا سایر ادارات بینجامد، بر طرف نمایند.

بهره برداری از پروژه گازرسانی به 24 روستای استان بصورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در دهه فجر امسال و کسب رتبه اول کشوری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان 31 اداره کل در کشور از دیگر مواردی بود که استاندار زنجان در این جلسه اشاره نمود.

مقام عالی استان از پلمپ و ایجاد تعویق در اجرای یکی از پروژه‌های مهم عمرانی و درماني استان طي چند روز پس از بازدید خود از اين مركز انتقاد نمود و گفت: درمانگاه شفیعیه زنجان بعنوان بزرگترین کلینیک در دست اجرای کشور به مساحت بيش از 5 هزار مترمربع زیربنا با 80 مطب در دست احداث است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و مرکزیت رادیولوژی و آزمایشگاه در این محل مستقر خواهد شد که متاسفانه از سوی یکی از دستگاه‌های اجرایی استان پلمپ شده و عملیات اجرایی آن به تعویق افتاده که باید در اسرع وقت اين مشكل رفع شود.
حضور به‌هنگام و موثر مدیران در جلسات استانی و شهرستانی ضروری است

استاندار زنجان با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری کشور هدایت و نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و انجام بازرسی و ارزیابی عملکرد آنان را از جمله وظایف استانداران و فرمانداران در استان و شهرستان‌ها عنوان نمود و با تاکید بر ضرورت حضور به موقع و موثر مدیران در جلسات استانی و عدم حضور جانشین بدون هماهنگی با دبیرخانه كارگروهها، افزود: حضور به موقع و مشارکت فعالانه مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات و کارگروه‌های استانی در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ شده و از سوی اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مورد بررسی واقع خواهد شد.

وی همچنین به منظور حفظ هماهنگی و انسجام مدیریت در استان، از مدیران و اعضای شورا خواست تا در انتخاب، معرفی و انتصاب مدیران استانی و شهرستانی با استاندار و یا فرمانداران هماهنگی لازم را داشته باشند و بر اهمیت انجام سفرهای شهرستانی و تعامل بیشتر مدیران با اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

مقام عالی استان در ادامه به توانمندی‌ها و دستاوردهای استان بویژه در دو بخش آموزش پزشکی، بهداشت و درمان و صنعت و معدن که عمدتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تلاش مدیران انقلاب اسلامی در استان زنجان ایجاد شده است، اشاره نمود و اظهار داشت: هم در توسعه فضاهای دانشگاهی و علوم پزشکی با راه‌اندازی 7 دانشکده پویا و بهره گیری از تجهیزات مدرن به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد تومان در استان زنجان دست یافته‌ایم و هم در حوزه صنعت یکی از 4 استان برتر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی هستیم که با جذب بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای بیش از 45 هزار نفر پس از انقلاب در استان زنجان اشتغالزایی صورت گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =