۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰

تسنیم نوشت: باراک اوباما درباره جانشین خود گفت که شیوه "بی‌خیال منشی" وی در کاخ سفید به چالش کشیده خواهد شد.

باراک اوباما در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس، ضمن اذعان به غیرمعمول بودن دوره گذار به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، هشدار داد که سبک «بداهه» وی لاجرم ممکن است به ریاست جمهوری خوب منجر نشود.

در این مصاحبه که در روز جمعه منتشر شد، اوباما بی پرده از برخی تنش ها بین خود به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا و ترامپ که به زودی چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود، سخن به میان آورد و گفت: این غیر معمول است، من شک دارم که رئیس جمهور منتخب با این امر موافق باشد. ببینید، او یک نامزد غیر متعارف بود.

در ادامه اوباما هشدار داد که سبک "بی خیال منشی" ترامپ در کاخ سفید به آزمون کشیده خواهد شد. وی گفت: من فکر می کنم این یک آزمون برای خود او و کسانی خواهد بود که او تعیین کرده تا بر اساس چشم اندازش عمل کنند.

اوباما افزود: این مرد (ترامپ) را دست  کم نگیرید، چرا که او قرار است چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: چیزی که من مستقیما به او (ترامپ) گفته ام، و می خواهم به دوستان جمهوریخواه خود در کنگره و حامیان وی در سراسر کشور هم توصیه کنم این است که اول مطمئن شوید، بعد رو به جلو حرکت کنید، هنجارهای خاص و سنت نهادی خاص، هیچگاه دچار فرسودگی نمی شوند و دلیلی دارد که اینها ایجاد شده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =