زمانی که شهری با تغییر و تحولات چشمگیر نظرمان را به خود جلب می کند،ذهنیت عامه مردم به سمت شهرداری آن شهر می رود و فکر میکند این خدمات تنها از سوی شهردار سر زده است اما این تمام واقعیت نیست؛بلکه باید گفت شهردار تنها مجری تصمیمات و مصوبات اعضای شورای اسلامی شهر است. بله شورای اسلامی شهر،نقش کلیدی در تغییر چشم انداز شهر و رفاه شهروندان دارد.


متن بالا مقدمه ای بیش نبود تا بدانیم شورای اسلامی هر شهر همچون کارگردانی در چشم نواز بودن فیلم خود (شهر) بالاترین نقش را در پشت صحنه ایفا میکند.
به همین منظور امروز وارد شهر قائمشهر، دلربا ترین شهر مازندران شدیم تا با عضو محترم هیئت رئیسه شورای اسلامی قائمشهر به گفتگویی اختصاصی بنشینیم.
نام و نام خانوادگی : محمد علی صالح زاده
تاریخ تولد:16/4/53
سمت: عضو هئیت رئیسه و رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی قائمشهر
تحصیلات: کارشناس ارشد عمران و کارشناس ارشد صنایع
سمت قبلی: ریاست هیئت مدیره کانون مهندسین قائمشهر

محمدعلی صالح زاده،عضو محترم هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قائمشهر در این گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین ضمن اشاره به اینکه یک ماه از افتتاح و آغاز پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جانبازان میگذرد ، اظهار کرد :تقاطع غیر همسطح یکی از راهکارهای علمی و عملی برای کاهش ترافیک در سطح شهر محسوب میشود و از نیازهای هر شهر است،که ما با شناسایی نقاط پرتردد و پرترافیک در قائمشهر، احداث تقاطع های غیر همسطح را در دستور کار خود قرار دادیم.
مهندس صالح زاده ادامه داد: یکی از نقاط پرتردد قائمشهر، میدان جانبازان است که باعث ایجاد ترافیک سنگین و بعضآ تصادفات منجر به فوت شده است؛این چالش موجب شد تا با هماهنگی و مشارکت اداره راه و شهرسازی استان و با اخذ مجوزات لازم از سوی شورای ترافیک استان و شهرستان،این پروژه را به مرحله اجرا در آوریم.
رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی قائمشهر در خصوص جزئیات این پروژه نیز گفت: این پل به صورت رو گذر طراحی شده که شامل دو لاین ماشین رو و یک لاین اورژانسی است.همچنین مدت زمانی که برای بهره برداری از این پروژه در نظر گرفته شده 7 ماه است که تلاش من و دیگر اعضای محترم شورا و شهرداری بر این است تا زودتر از موعد به اتمام برسد تا بار ترافیکی و مشکلات و فشار های مربوط به آن از دوش شهروندان و مسافرانی که به این شهر ورود پیدا میکنند، برداشته شود.
وی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه قراردادی 8 میلیارد تومانی با پیمانکار این امر به انعقاد درآمده است،گفت : از این مبلغ یک و نیم میلیارد تومان اعتبارات دولتی است که از سوی استانداری اختصاص پیدا کرده و مابقی هزینه را شهرداری قائمشهر بر عهده گرفته است.
مهندس صالح زاده در پاسخ به سوال مطرح شده که علت طراحی این پل به صورت روگذر بر چه اساسی بوده است؟ اظهار کرد: با توجه به این که آب سطحی در میدان جانبازان نسبت به دیگر مناطق این شهر بالاتر است،اجرای این پروژه به صورت زیرگذر با مشکلات زیادی روبرو می شد که علاوه بر صرف زمان زیاد، هزینه بالایی را صرف ساخت خود میکرد؛ همچنین می بایست یک سیستم تعمیر نگهداری گسترده برای اداره این پروژه در. اینده به کارگیری می شد که بی شک شهرداری را با مشکلات زیادی مواجه میکرد؛همین امر سبب شد که به صورت روگذر به اجرا درآید.
این مسئول روشنفکر احداث این پروژه را شهری و ملی دانست،چرا که با بهره برداری آن علاوه بر این شهروندان قائمشهر از آن بهره مند خواهد شد،مسافرانی که از این شهر عبور و مرور میکنند نیز بی نصیب نخواهند ماند.
وی افزود: ما جدا از این که شهروند قائمشهر به حساب می آییم، یک ایرانی هستیم و باید دست به دست هم دهیم و ضمن آبادانی شهر خود ،یک گام نیز برای آبادی کشور برداریم.
عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر از احداث کانال هدایت آب های سطحی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه قائمشهر از مشکل آب گرفتگی خیابان ها و کوچه های اطراف آن رنج میبرد، برای رفع این معضل مطالعه واحداث کانال آب های سطحی در دستور کار قرار گرفت،البته لازم به ذکر است مطالعه این پروژه به اتمام رسیده عملیات اجرایی همچنان ادامه دارد.
صالح زاده عنوان کرد: با اتمام کامل این پروژه و با هدایت آب های سطحی به رودخانه سیاهرود، بخش عمده ای از مشکل آب گرفتگی این شهر برطرف میشود که امیدواریم رضایت شهروندان صبور و فهیم را در پی داشته باشد.
وی در پایان با تشکر از خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: ما نیازمندیم برای مشکلات این شهر به عنوان مثال معضل ترافیک؛ چاره اندیشی کنیم و یکی از راهکارها این است که در نقاط پرتردد این شهر تقاطع غیرهمسطح بنا شود که این امر عظیم مستلزم اعتبار کافی است و با توجه به اینکه در قائمشهر قشر کارگر حاکم و سطح درآمدی اکثر مردم پایین است، امکان افزایش عوارض غیرممکن است و نباید شهروندانی که باسیلی صورت خویش را سرخ میکنند را تحت فشار قرار داد؛ به همین منظور از مسئولان ذی ربط در تخصیص اعتبارات دولتی تقاضا کمک داریم تا با برداشتن مشکلات شهری از سد راه شهروندان، رفاه را برای آنان مهیا سازیم و شرمنده آنها نباشیم.
خبرنگار- علی طهماسبی

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =