۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

کمتر از دو هفته از سال ۲۰۱۷ و آغاز تعهد اوپکی ها نگذشته که عربستان و کویت اعلام آمادگی کردند که مدت توافق ۶ ماهه اوپک را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زمانی که اعضای اوپک هنوز مواضع خود را برای بازار نفت مشخص کردند، قرار بود که این توافق اوپک تاپایان سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد.

حال آنمه کمتر از دو هفته از سال ۲۰۱۷ و آغاز تعهد اوپکی ها نگذشته که عربستان و کویت اعلام آمادگی می کنند که مدت توافق ۶ ماهه را افزایش دهند.

وزیر نفت کویت اعلام کرده است که اگر این روند همکاری ادامه پیدا کند و قیمت رو به افزایش باشند، می توانیم مدت تعهد خود را ادامه دهیم. 

خالد الفالح، وزیر نفت عربستان نیز گفته است که اگر نیاز باشد با همکاری بقیه اعضا این روند را بیشتر ادامه خواهیم داد.

ماه گذشته کشورهای غیر اوپکی مانند روسیه، قزاقستان و مکزیک نیز به توافق بر سر کاهش تولیدات همکاری کردند.اما تجربه ها نشان داده است که اوپک از سال ۱۹۸۹ نتوانسته توافق کاهش تولید را محقق سازد و در زمان توافق اعضای اوپکی ها بیشتر از همیشه تولید خود را افزایش دادند. 

کارشناس انرژی، هلیما کرافت عنوان کرده که اگر روندافزایش قیمت ادامه پیدا کند ممکن است برخی کشورها دیگر به این تعهد پایبند نباشند. از جمله نگرانی های موجود عملکرد عراق است،اما  در پاسخ به همین نگرانی ها، وزیر انرژی عراق گفته است که این کشور به طور کامل با این توافق همکاری می کند و تولید خود را کاهش خواهد داد.

 

منبع:سی ان ان مانی

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =