برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند که شیوع آنفولانزای مرغی و افزایش تقاضا برای خرید گوشت گاو و گوشت، در بالا رفتن قیمت گوشت بی‌اثر نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بازار گوشت نوسان داشته و به گفته رییس شورای تامین‌کنندگان دام زنده کشور، قیمت گوشت در بازار حباب 20 هزار تومانی دارد. برخی فعالان بازار، دلالان و سودجویان را عامل گرانی گوشت می‌دانند؛ به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز را به 50 تا 55 هزار تومان رسانده‌اند، اما گروهی هم عامل افزایش قیمت‌ها را کمبود دام می‌دانند. در این میان، سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده گفته که در کشور مافیای گوشت ایجاد شده است.

در این خصوص اما کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های جالبی دارند. «میلاد حمیدی» یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «ضعف مدیریت و بی‌اهمیتی سیستم به موضوع، عامل افزایش قیمت گوشت است.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نیز در پاسخ به این اظهارنظر عنوان کرده است: «ضعف مدیریت نه، نبود مدیریت. الان تو کشور ما هرکی هر کاری دوست داره می‌کنه و این هم به خاطر این هست که براشون مردم مهم نیست. یعنی اراده‌ای وجود نداره. آن‌هایی هم که حقوق میلیونی می‌گیرن، براشون فرقی نداره گوشت کیلیویی چند باشه.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «پدرم دامداره و گله‌مند از قیمت بالای علوفه و خوراک دام و قیمت کم خرید شیر توسط برخی از شرکت‌ها. بسیاری از دامدارها گاوهای خود رو قبلا کشتار کردند و حالا کمبود دام و گوشت هست.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «دلیل اصلی گرانی گوشت و کلا همه چی، دلار گران 4000 تومانی است. پس کی دلار ارزان می‌شود؟»

«بی‌نام» یکی از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «یک دلیل داره: با گران شدن دلار عده‌ای اقدام به خارج کردن دام زنده از کشور به طمع دریافت ریال بیشتر می‌کنند و دلیل اصلی همینه. دلار که بالا برود، کالاهای داخل که مردم بهشون احتیاج دارن، از کشور خارج می‌شوند. در واقع صادرات ما از مایحتاج مردم هست، نه از مازاد تولید.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «به نظر من گوشت الان واقعا یک مافیا شده و باید فقط از فروشگاه‌های معتبر خربد.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «مگر برخورد با چند تا دلال چقدر سختی داره؟ راحت می‌تونید شناسایی‌شون کنید و باهاشون سخت برخورد کنید.»

«علی‌رضا» هم نوشته است: «من فکر می‌کنم دلیل اصلی، بی‌میلی مردم توی این فصل به خرید مرغ ناشی از شیوع آنفولانزای پرندنگان و افزایش تقاضا برای خرید گوشت گاو و گوسفند است.»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    9 1
    پس چرا انفلانزا قيمت مرغ را پايين نياورده؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    0 2
    بیچاره دلال ها ...