آیا سرویس مخفی روسیه تلگرام را هک کرده است؟

در بخشی از گزارش جدید ام آی سیکس علیه ترامپ از هک شدن تلگرام توسط سرویس مخفی روسیه / FSB (کا گ ب سابق) صحبت شده است که در ماه آوریل 2016 رخ‌داده است.

به گزارش خبرآنلاین، در بخشی از گزارش 35 صفحه‌ای کریستوفر استیل، مأمور فراری MI6 آمده است که سازمان امنیت فدرال روسیه (FBS) در ماه آوریل توانست با هک کردن تلگرام به پیام‌های مبادله شده مخالفان دولت مسکو دست پیدا کند.

دوروف، مؤسس تلگرام ضمن مصاحبه با مادربورد، قویاً هک شدن تلگرام را تکذیب کرد و گفت آنچه در ماه آوریل اتفاق افتاد هک پیام‌ها نبود بلکه تحت‌فشار قرار گرفتن اپراتور مخابراتی MTS در روسیه بود تا با دریافت کد ورود به تلگرام از طریق اس ام اس (روش SMS intercept login requests) به پیام‌های مخالفین دولت روسیه دست پیدا کنند.

درواقع در این روش درخواست کد جدید از طریق پیامک ارسال می‌شود و سرویس مخفی روسیه با کنترل اپراتور مخابراتی سعی می‌کند کد ارسال‌شده از سرور تلگرام را قبل از کاربر روی سیستم مخابراتی دریافت کرده و وارد باکس کاربر شود.

(گفته می‌شود چنین روشی روی اکانت ایران‌های نیز رخ‌داده است/ لینک)

دوروف ادعا کرد این روش هک نیست و تاکنون کسی نتوانسته است شکاف امنیتی داخل ارسال و دریافت پیام به وجود آورده و پیام‌ها را از آنِ خود کند.

بحث هک کردن تلگرام موضوع داغی در رسانه‌های آی تی جهان در 24 ساعت گذشته شده و Nadim Kobeissi محقق امنیتی ادعا کرده است که هک تلگرام و کامپرومایز کردن سرور تلگرام کاری ندارد / لینک البته جونز هاپکینز از ماتئو گرین گفته اگر این صحت داشته باشد خیلی بد است! / لینک

به‌هرحال دوروف ضمن رد این ادعا افزود اغلب کاربران از سیستم تأیید دو مرحله‌ای استفاده کرده و بنابراین نگران هک شدن اکانت شان نیستند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    33 3
    نشستن سر بزنگاه و دزدیدن کد تاییدیه که هر کسی می تونه انجام بده و اسمش هک نیست که
    • بی نام RO ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
      10 2
      تو دنیایی که کسی سلام کسی رو مفتی جواب نمیده خیلی ساده انگاری که فکر کنیم کشوری اومده این نرم افزار رو با اون همه هزینه های جانبیش آورده که مردم جهان راحت تر باهم در ارتباط و باشن و غیره هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره اونم از جنس روسیش اوه اوه اوه
    • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
      1 2
      شما اینکاره‌ایی
    • بی نام RO ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
      10 3
      روسیه شیطان مکار
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    20 1
    مثلا اگر هم ما را هک کند چه عایدش میشود جز خزعبلات و جک و اراجیف؟
  • بی نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    14 4
    جهت اطلاع تلگرام متعلق به شخص شریف جناب روسیه است و نیازی به هک ندارن ایشون