با حضور نمایندگان دبیر خانه ی جشنواره ی ملی تولید کتاب کودک رضوی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای فعالیتهای رضوی در کانون استان کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل  از  روابط عمومی اداره کل کانون استان: نشست برنامه ریزی در خصوص جمع آوری آثار و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تولید کتاب رضوی برای کودکان و نوجوانان با حضور نمایندگان دستگاههای اداره کل ارشاد اسلامی و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کانون استان برگزار شد.


بر این اساس: دبیرخانه جشنواره اعلام به آمادگی جهت در یافت آثار روضوی در دو بخش داستان و شعر از تمام علاقه مندان در سطح کشور داشته و شخصیت و ابعاد زندگانی حضرت امام رضا(ع)، احادیث و هجرت امام رضا(ع) و سیره و فرهنگ رضوی از جمله محورهای این جشنواره به شمار می‌رود.

 

اشاعه و تروج فرهنگ منور رضوی را از مهمترین اهداف این جشنواره است و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.


داوری کتابهایی که به طور مستقیم با سیره و فرهنگ رضوی مرتبط و مخاطب آن کودک و نوجوان باشد از جمله مقررات جشنواره تولید کتاب رضوی است و کتابهایی که قبلا به چاپ رسیده باشند در زمره داوری قرار نخواهند گرفت.

 

در این دوره از جشنواره قرار است 40 کتاب داستان و شعر به چاپ برسد و به افراد برگزیده در هریک از بخش‌های کتاب‌های آماده چاپ، کتاب‌های چاپ شده و بخش ویژه جوایزی اهدا می‌شود.

 

گفتنی است جشنواره تولید کتاب رضوی ويژه آثار بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان، برای دومین بار در شهرکرد برگزار می‌شود و دبیر خانه این جشنواره از کلیه ی همکاران مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور جهت شرکت در این فراخوان دعوت به عمل آورده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =