شرق روایت دیداری دو نفره بین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با احمد بورقانی روزنامه نگار و نماینده دوره ششم در تابستان سال 79 را برای نخستین بار منتشر کرده است که در بخشی از آن آیت الله به دلیل مخالفتش با سه دوره‌ای شدن ریاست جمهوری پرداخته است.

زمانی که با تمدید دوره سوم ریاست‌جمهوری مخالفت کردم، با آگاهی بود و قصدم کمک به نهادینه‌شدن دموکراسی در کشور بود. من همان زمان دریافته بودم زمان بازنشستگی‌ام فرا رسیده است. انتخابات مجلس را دوستان و کارگزاران به من تحمیل کردند.نگرانی قبلی و فعلی من افراطی‌گری است. افراط آفتِ حرکت است. افراط‌کاری، همه چیز را خراب می‌کند. گروه‌هاي تندرو در دوره ریاست‌جمهوری من دست به افراط‌کاری زدند و کارها را خراب کردند. در کشور ما اسلام شیعی طرفداراني جدی دارد که حاضر هستند برای آن خون بدهند. حکومت پایه‌هایش عمدتا همین مردم هستند. باید با مشی عاقلانه به دستاوردهای محدود قانع بود؛ اعتدال و تدریج.

اگر مشی شما اعتدال و تدریج باشد، من حامی شما هستم؛ اما در برابر تندروی کاری نمی‌توانم انجام دهم. من با اصل توسعه سیاسی و اجتماعی موافقم ولی با افراط نمی‌توانم کنار بیایم.آقای خاتمی چندی پیش در جلسه سران کشور گفت کشور در حال روی‌آوردن به سکولاریسم است و از من کاری ساخته نیست. من گفتم شما، دوستانتان و ما نیز باید دور هم جمع شویم و اجازه ندهیم این حرکت جلو برود.جناح راست از من رنجیده است؛ چراکه در حمایت از آنها به میدان نرفتم. عقیده دارم باید با آهنگ سازندگی جلو رویم تا موفق شویم. جامعه مردم‌سالار دینی تنها راه چاره ماست.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    0 0
    ای کاش این رفیق در اواخر عمر از انقلابی نما ها که به او تهمت وافترا زدند جورو جفا نمیدید و خناسان به نام دفاع از رهبری اینقدر هرچه لایق خودشان بود به این شخصیت همچون بهشتی مظلوم نمی گفتند.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
    1 0
    براستی چقدر زود دیر میشود چه خوب بود که این مطلب زمانی گفته میشد که طبالان دروغ بر طبل کوبیده بودند که هاشمی برای مادام العمر کردن ریا ست جمهوریش تلاش کرد ولی به همت حزب الله به مرادش نرسید همین ها که ابتدا شب نامه داشتند وبعد در روز نامه ها شان هرچه خواستند گفتند میدانم که هنوز هم همان خباثت را دارند .