ایرنا نوشت:نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اتحاد کشورهای اسلامی در برابر دشمنان گفت: تامین امنیت و برقراری ثبات در منطقه فقط با اتحاد و گفت وگوهای مستمر میان کشورهای منطقه برقرار خواهد شد و امروزه شاهدیم دخالت بیگانگان به افزایش تنش و درگیری در منطقه منجر گشته است.

«ضیافت عسگراُف» نائب رئیس مجلس جمهوری آذربایجان عصر امروز (چهارشنبه) با «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
پزشکیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط تاریخی میان مردم دو کشور گفت: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی میان دو ملت پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می باشد.
وی افزود: مجالس به عنوان نمایندگان مردم می توانند تسهیل کننده مراودات میان دو ملت مسلمان باشند.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اتحاد میان کشورهای اسلامی در برابر دشمنان گفت: تامین امنیت و برقراری ثبات در منطقه فقط با اتحاد و گفت وگوهای مستمر میان کشورهای منطقه برقرار خواهد شد و امروزه شاهدیم دخالت بیگانگان به افزایش تنش و درگیری در منطقه منجر گشته است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی میان مراکز علمی دو کشور تأکید کرد و افزود: گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی در بخش های مختلف دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه های دو کشور به ارتقاء سطح مناسبات در عرصه های دیگر منجر می گردد.
پزشکیان در پایان از سفر هیأت پارلمانی جمهوری آذربایجان به کشورمان جهت تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد.
در ادامه این دیدار ضیافت عسگراُف نائب رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی و مرحوم حیدر علی اُف از بنیانگذاران ارتباطات نوین میان دو کشور آذربایجان و ایران بودند و مجلس و دولت و مردم جمهوری آذربایجان هیچگاه کمک های مادی و معنوی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری وی را فراموش نخواهد کرد.
ضیافت عسگراُف با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور افزود: رفت و آمد و دیدارهای مستمر میان مقامات عالی رتبه دو کشور نشان از عزم جدی مقامات آذربایجان و ایران برای تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه می باشد.
وی در پایان با تأکید بر اهتمام عملیاتی شدن توافقات امضاء شده میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ظرفیت های فراوانی در بخش های صنعتی و اقتصادی در دو کشور وجود دارد که اجرایی شدن موافقتنامه ها می توانند به توسعه و پیشرفت و رفاه مردم ایران و آذربایجان کمک نماید.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =