«خبرجنوب» نوشت: تا پایان امسال 4 محور در شیراز به طور کامل به سیستم کنترل هوشمند و ثبت تخلفات مجهز میشود.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز گفت: در حال حاضر بيش از 3 ماه است كه سيستمهاي هوشمند ثبت تخلف در بولوار رحمت نصب شده و 55 گيت كنترل و نظارت در سرتاسر اين بولوار راه اندازي شده است.
شمس افزود: تفاوت بولوار رحمت با ديگر بولوارهايي كه در كشور به اين سيستم ها مجهز شده اين است كه در اين محور خودروها قدم به قدم رصد ميشوند و در حال حاضر در خصوص 2 تخلف سرعت غيرمجاز و سرعت متوسط براي خودروها در اين بولوار اعمال قانون ميشود. درآينده نزديك هم براي تخلفاتي مانند حركت مارپيچ و روي خطوط، نبستن كمربند ايمني و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگي اعمال قانون انجام خواهد شد.
وي با بيان اين كه دوربينهاي ثبت تخلف در شيراز قادر به ثبت 15 تخلف رانندگان از جمله توقف روي خط عابر پياده هستند، اظهارداشت: با توجه به تبديل بولوار رحمت به بولوار تمام هوشمند آمار كشته شدگان ناشي از تصادفات رانندگي در اين محور پس از گذشت 3 ماه و نیم از هوشمندسازي آن هنوز صفر است و هيچ تصادف منجر به فوتي در اين بولوار نداشتيم.
شمس گفت: هم اكنون 119 دوربين ثبت تخلف در خيابان هاي شيراز نصب شده و از مهر ماه تا كنون تعداد دوربينهاي سطح شهر 3 و نیم برابر شده و تا پايان سال نيز 6 برابر مي شود.
وي ادامه داد: به دنبال هوشمندسازي بولوار رحمت، اين مهم در بولوار مدرس به عنوان دومين بولوار هوشمند شيراز نيز به انجام رسيد و عمليات هوشمندسازي و نصب سيستمهاي ثبت تخلف در بولوار خليج فارس نيز تا ده روز ديگر به اتمام ميرسد.
شمس گفت: به دنبال آن هستيم تا قبل از پايان سال چهارمين محور حادثه خيز در شيراز را نيز مجهز به سيستمهاي هوشمند ثبت تخلف كنيم كه البته در اين زمينه اولويت با محورهايي است كه تصادفات منجر به مرگ و تلفات جاني در آن ها بيشتر است.
وي افزود: با توجه به اين كه احتمال آن وجود داشت كه در صورت اعلام آني جريمه به رانندگان متخلف، آنها دچار تشويش شده و حادثه اي برايشان اتفاق بيفتد قرار شد اعلام جرايم مربوط به تخلفات 30 دقيقه بعد از تخلف به رانندگان اعلام شود.
شمس در خصوص ميزان جريمه متخلفان نيز گفت: طبق قانون سرعت مجاز براي تردد در معابر شهري 60 كيلومتر است كه اگر رانندگان با سرعت بيش از اين ميزان حركت كنند 60 هزار تومان و اگر سرعت آنان بيش از 90 كيلومتر باشد 200 هزار تومان جريمه ميشوند. همچنين در صورتي كه راننده اي طي چند روز متوالي به دليل سرعت غيرمجاز جريمه شود خودروي وي توقيف و به عنوان راننده پر خطر معرفي و بايد در كلاسهاي ما شركت كند.
وي تصريح كرد: در كنار دوربينهاي ثبت تخلف شهرداري هم اكنون 3 خودروي مكانيزه پليس نيز كه مجهز به دوربين هاي مربوط به ثبت تخلفات ایستاست در شهر تردد و تخلفات مربوط به اين حوزه را ثبت ميكند كه تعداد خودروهاي مكانيزه ثبت تخلف پليس نيز تا اسفند ماه به 10 خودرو افزايش مي يابد.
شمس گفت: اجراي اين موارد و استفاده از سيستمهاي مكانيزه ثبت تخلف و نظارت بر خودروها باعث شده تا تعداد جان باختگان ناشي از تصادفات شهري در شيراز به نسبت سال گذشته 8 و شش دهم درصد كاهش يابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =