«خبرجنوب» نوشت: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در حال حاضر استان فارس یک خط هوایی و شرکت هواپیمایی کامل و متکی به خود که بتواند پروازهای شیراز به سایر مناطق را به طور کامل پوشش بدهد، ندارد.

سید موید محسن نژاد بیان کرد: امروز برخی از استان های کشور از شرکت هواپیمایی منحصر به فرد برای خود برخوردارند که این مهم موجب رونق گردشگری آن منطقه شده است و امروز این یک نیاز برای استان فارس است.وی افزود: کار در حوزه گردشگری فرابخشی است لذا تامین زیرساخت های حداقلی شامل محوطه سازی، سرویس بهداشتی، ایجاد مراکز غذاخوری و خدمات رفاهی برای جاذبه های گردشگری استان به تنهایی وظیفه میراث فرهنگی نیست.
محسن نژاد اظهارداشت: تامین زیرساخت های کلان شامل حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی، جاده سازی، افزایش سرعت و کیفیت قطار بر عهده دولت است که تحت اختیار یک ارگان مانند میراث فرهنگی نیست و همه دستگاه ها باید در این زمینه تلاش کنند تا صنعت گردشگری رشد مناسب خود را داشته باشد.
وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل تحریم ها مشکلاتی در زمینه تامین زیرساخت های کلان وجود داشته که مانع از رشد و معرفی مناسب گردشگری در کشور شده اما در دولت یازدهم به صنعت گردشگری توجه ویژه ای شده است به طوری که رویکرد دولت درتوسعه استان ها، توجه به صنعت گردشگری است که این نگاه و تمرکز بر گردشگری نوید بخش آینده این صنعت در کشور ماست.
وي ادامه داد: اعتقاد داریم که صنعت گردشگری می تواند وابستگی ما را به نفت کمتر کند و این صنعت می تواند در کنار نفت، اقتصاد کشور را بچرخاند که اگر دیدگاه نجات بخش بودن گردشگری، وجود داشته باشد باید بتوانیم با اقدام و عمل مناسب همه دستگاه ها نه تنها میراث فرهنگی، در جهت توسعه این صنعت فعالیت کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =