معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اظهار داشت: کردستان ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در پتروشیمی و صنایع پایین دستی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری که با حضور مدیرعامل سازمان عمران کرمان و به منظور بررسی و معرفی ظرفیت های کردستان برای سرمایه گذاری این سازمان در استان، برگزار شد گفت: در کردستان ظرفیت هایی مانند آب، انرژی و راه دسترسی سریع به بازارهای خارجی در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه کردستان ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری دارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت از سرمایه گذاری در زمینه پتروشیمی در کردستان مورد تاکید مجموعه دولت یازدهم و بویژه مورد حمایت وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت است.

فیروزی همچنین یادآور شد: مدیران استانی نیز همراستا با رویکرد دولت و با توجه به ظرفیت های استان از جمله وجود آب که مزیت و اولویت استان محسوب می شود، بر این باورند که امکان راه اندازی 2 یا 3 واحد پتروشیمی دیگر در کردستان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان حضور سازمان عمران کرمان را فرصتی برای تحقق این هدف عنوان کرد و افزود: مدیران ذیربط در استان آماده همکاری کامل در تسریع و تسهیل سرمایه گذاری در این زمینه هستند و حمایت های لازم از این سرمایه گذاری به عمل خواهند آورد.

فیروزی در ادامه خاطرنشان کرد: مزیت نسبی و رقابتی کشور در خصوص فراوری نفت و گاز از مهمترین ظرفیت های اقتصادی کشور است و توسعه صنایع وابسته به آن ضمن جلوگیری از خام فروشی، توان رقابتی کشور را در اقتصاد جهان ارتقاء خواهد بخشید و علاوی بر ایجاد ظرفیت بالا در اشتغال جوانان و تحصیلکردگان، درآمدهای پایدار کشور را افزایش خواهد داد.

وی خطاب به مدیران استان تاکید کرد: اشتغال را در اولویت کارهای خود قرار دهید و این امر با تسریع در صدور مجوزها، اهتمام در جذب سرمایه گذاران و شکست بن بست های اداری میسر می شود.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد سازمان عمران کرمان ظرف مدت 2 هفته درخواست کتبی اعلام آمادگی، و پیش طرح خود را به استانداری کردستان ارسال و نماینده تام الاختیار خود را نیز معرفی نماید و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز با توجه به شرایط و ویژگی های لازم اعلام شده از سوی سازمان عمران کرمان در خصوص زمین مناسب، حداقل 2 گزینه جانمایی و ظرف 20 روز آینده اعلام نماید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =