امام‌جمعه اسلام‌آبادغرب: آیت‌الله هاشمی آبروی خود را برای انقلاب گذاشت

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: سراسر وجود آیت الله رفسنجانی عشق به امام، انقلاب و رهبری بود به گونه ای بسیاری از تهمت ها را به جان خرید تا به نظام لطمه ای وارد نشود و بی شک پاداش این مجاهدت در نزد پروردگار محفوظ باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، عصر روز چهارشنبه (۲۲دی ۹۵) مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمعی از کارکنان ادارات، ارگان ها و نهادهای لشکری و کشوری در مسجد جامع اسلام آبادغرب برگزار شد.

در این مراسم پس از قرآئت قرآن و سینه زنی امام جمعه شهرستان در بزرگداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور اظهار کرد: این مجلس برای گرامیداشت یکی از قدیمی ترین یاران انقلاب و مبارز با رژیم ستم شاهی تشکیل شده است که بعد از سال ها مبارزه، جوانی و عمر خود را صرف مبارزه با ظلم و برقراری حق نمود که پس از عمری مجاهدت و تلاش در سالروز حماسه مردم قم در ۱۹ دی ماه و در شب شهادت امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار و در ایام وفات کریمه اهل بیت (س) به دیدار حق تعالی شتافت.

وی افزود: امروز شما مردم شریف و شهیدپرور به همراه مسئولین در این جا جمع شده اید تا پیامی را به جهانیان مخابره کنید همان پیامی را که روز گذشته در تشییع پیکر یار دیرین انقلاب به دنیا مخابره شد، این تشییع فقط یک مراسم عبادی نبود، بلکه ملت ایران مثل دوره های قبل ثابت کردند که اگر مشکلات اقتصادی، فشارهای روحی و روانی در اثر تحریم های ظالمانه آزارشان می دهد و احیانا" از نحوه مدیریت مسئولین گلایه هایی دارند، اما اصل نظام برای آنها مقدم و مقدس است.

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه مردان بزرگ مرگ شان هم باعث وحدت و یک دلی مردم می شود، تصریح کرد: دشمنان با دیدن چنین صحنه های باشکوهی از شکست دادن جمهوری اسلامی ایران نا امید می شوند.

وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی آبروی خود را برای انقلاب گذاشت و بدون اینکه از خود دفاع کند از انقلاب دفاع می کرد.

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به پیام تسلیت رهبری گفت: اختلاف نظر باعث بهم خوردن دوستی ها نمی شود و این قاعده اسلام است و اختلاف نظر رحمت است و موجب رشد ما خواهد شد.

وی افزود: ما باید از ولایت پذیری آیت الله هاشمی درس بگیریم، چون ولی امر مسلمین یک مقام معنوی است نه یک مقام صرفا" سیاسی، مقامی است که در جانشینی امام عصر(عج) قرار دارد ،مطیع بودن و تسلیم شدن در برابر ولایت رمز اتحاد و پیروزی است.

امام جمعه شهرستان برخی از فرمایشات آیت الله هاشمی را اینگونه یادآوری کرد: قدر این انقلاب را بدانید، این انقلاب با تمام مشکلات ملت ایران را از دست استبداد ۲۵۰۰ ساله نجات داد و اداره کشور را در در زیر پرچم دین در اختیار خود مردم قرار داد و این دستاورد کمی نیست.

وی افزود: یکی دیگر از سفارش های آیت الله هاشمی به نسل جوان مانوس شدن با قرآن است، در خاطرات ایشان شنیدم که در زمانی که شکنجه ها و سختی های زندان را متحمل می شدند به کمک آیات قرآن آرامش پیدا می کردند.

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به هدف بزرگ انقلاب، تصریح کرد: هدف بزرگ انقلاب اسلامی گسترش و غلبه تمدن اسلامی بر تمدن غربی در تمام جهان است و هنوز گام های زیادی را باید برداریم تا به آنجا برسیم، چون این هدف امام زمان(ع) است.

وی افزود: با چنین هدفی مسلم است که استکبار در مقابل ما خواهد ایستاد، لذا این مبارزه می طلبد که در این مبارزه تحریم، از دست دادن عزیزان و جنگ در آن است ومبارزه تا غلبه اسلام ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =