نماینده مردم زاهدان همچنان نسبت به لحاظ نشدن رایش در هفته پیش به دلیل خرابی دستگاه معترض است، در حالی که رئیس مجلس معتقد است دستگاه او خراب نبوده است.

به گزارش خبرآنلاین، انتقال شورای عالی بیمه از وزارت تعاون به وزارت بهداشت چهارشنبه هفته پیش در مجلس رای نیاورد؛ آن هم با اختلاف یک رای. در حالی که نماینده زابل نسبت به خراب بودن دستگاه رای دادنش معترض بود. در آن زمان علی لاریجانی پس از اتمام رای گیری متوجه اعتراض حسینعلی شهریاری شد اما پس از بررسی گفت: دستگاه مربوط به آقای شهریاری واقعا خراب بود اما ما از نظر ایین نامه نمی توانستیم برگردیم. لاریجانی امروز نظر متفاوتی دارد و هیات رئیسه تصمیم گرفته آن تک رای را لحاظ نکند.

در ابتدای جلسه امشب مجلس نماینده زاهدان در تذکری نسبت به این موضوع اعتراض کرد و گفت: درباره اینکه شورای عالی بیمه در کدام وزازتخانه باشد با توجه به اینکه دو وظیفه اصلی آن یعنی تامین خدمات پایه بیمه و بیمه تکمیلی را از آن گرفته اند و همچنین صندوق سلامت بیمه ایرانیان به وزارت بهداشت منتقل شده است، پس در هر وزارتخانه ای باشد‌، از خاصیت افتاده است.

حسینعلی شهریاری ادامه داد: اثر انگشت من ثبت نشد و برای اینکه زمان نگذرد به سمت جایگاه هیات رئیسه آمدم و با صدای بلند اعلام کردم رای من ثبت نشده است. تعداد زیادی از همکاران متوجه شدند از جمله عضو هیات رئیسه دکتر قاضی زاده و امیدوار رضایی که به جنابعالی اشاره کردند اما به دلیل همهمه مجلس یا به هر دلیلی توجه نکردید و اعلام رای فرمودید.

وی گفت:‌ من قبل از اعلام نتیجه اعتراض کردم باید رای اینجانب را لحاظ می کردید. فرمودید در هیات رئیسه مطرح می کنید اما به نظر من ضرورتی نداشت چون مسبوق به سابقه بود. در مجالس هشتم و نهم و حتی در زمان حضرتعالی هم اتفاق افتاده بود. وقتی دستگاهی خراب بود می پرسیدید رای شما چیست و لحاظ می کردید.

شهریاری اظهار کرد: فرمودید که در آیین نامه اشاره ای نشده است ولی وقتی نماینده ای حی و حاضر حضور دارد، چرا باید دستگاه مصنوعی به جای او تصمیم بگیرد؟ نفی آن هم در آیین نامه اشاره نشده است. رای حق الناس است. وقتی مقام معظم رهبری درباره حق الناس بودن رای می فرمایند قطعا رای نمایندگان اهمیت بیشتری دارد. به هر طریقی مدیریت کنید و مشکل را یک جوری حل کنید.

رئیس مجلس در پاسخ به شهریاری اظهار کرد: شما از سابقون در مجلس هستید و آیین نامه مجلس را می دانید. ما امروز در هیات رئیسه بحث مستوفایی کردیم و حدود یک ساعت وقت گرفت. ابعاد قضیه را بررسی کردیم. در سیاست های کلی آمده است که وزارت بهداشت مسئول بیمه است، در این مورد حق با شماست. اما سیاستگذاری یک تفاوتی دارد که باید حل کرد.

علی لاریجانی ادامه داد: من تمام تلاشم این بود که آیین نامه را با رای جنابعالی تطبیق دهم اما مجموع بحث ها این شد که از نظر آیین نامه ما راهی نداریم ضمن اینکه دوست داشتیم مسئله را لحاظ کنیم اما امکان پذیر نشد.

وی درباره سابقه این ماجرا نیز گفت:‌ من به خاطر ندارم، دوستان گفتند یک زمانی یکی از نواب رئیس در مجالس قبلی این کار را کرده، منتها معلوم شد قبل این بود که رای اعلام شود.

لاریجانی گفت:‌ حق با شماست. شما فرمودید و آمدید و اعلام کردید اما بحث داغ بود و یک عده دو و یک عده چهار می گفتند و من نشنیدم و دوستان دیگر گفتند ایشان اعتراض دارد اما دستگاه خراب نبود. مسئول فنی آمد و رای بعدی ثبت شد. شما شاید عجله داشتید لذا ما در مجموع به این نتیجه نرسیدیم که راهی وجود دارد.

لاریجانی که با اعتراض شهریاری مواجه شد، ضمن تاکید بر اینکه اگر بنا بود هیات رئیسه تصمیم بگیرد، حالا تصمیم گرفته است، اظهار کرد: این ماجرا راه حل دارد. یک طرحی بیاورید، چون بار مالی برای دولت ندارد، قابل انتقال است.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =