مرگ ۶۷ شهروند در سوانح رانندگی درون شهری استان همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: 67 نفر از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر ماه در سوانح درون شهری این استان جان باختند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته چهاردرصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راهور استان همدان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: 39 نفر از جانباختگان سوانح درون شهری همدان عابران و 16 تن موتورسوار بوده اند که آمار متوفیان این 2 قشر بیش از سایر بخش ها است.

وی ادامه داد: مجموعه پلیس راهور مخالف جدی توسعه شهری بدون در نظر گرفته مولفه امنیت و ایمنی استفاده کنندگان از معابر درون شهری است.


سرهنگ فکری گفت: عوامل شهرداری معتقدند که هدف از ایجاد بلوار و کمربندی تردد با سرعت بالا در اینگونه معابر بوده و نباید با نصب سرعتکاه در تردد خودروها خللی وارد کرد.

وی اظهار کرد: این در حالیست که بیشترین میزان سوانح در بلوارهای موجود در رینگ سوم شهر و بلوار شهید حسین همدانی رخ می دهد.

رئیس پلیس راهور همدان تاکید کرد: انتظار داریم همسو و متوازن با توسعه جادههای درون شهری شاهد ایمنی به خصوص در رینگ سوم شهر باشیم ولی این انتظار تاکنون محقق نشده است.

سرهنگ فکری افزود: هم اینک شاهد افزایش شمار عابران مجروح و متوفی بوده که علت اصلی آن نبودگذرگاه و پل عابر پیاده ایمن برای تردد از عرض جاده است.

وی گفت: کمبود زیرگذر و روگذر برای تردد عابران در شهر همدان به خوبی محسوس بوده و رفع این مشکل توسط شهرداری یکی از دغدغه های پلیس است.

وی گفت: بلوار شهید حسین همدانی یکی از معابر پر تلفات همدان به شمار می رود که در 9 ماهه سالجاری 6 سانحه فوتی در این محدوده رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: توسعه باندهای بلوار شهید همدانی بدون لحاظ اصول ایمنی صورت گرفته است و رانندگان پس از ورود از میدان فرودگاه به شهر همدان با سرعت بالا تردد می کنند.

سرهنگ فکری تاکید کرد: پلیس راهور با تعریض باند خروجی شهر همدان حدفاصل میدان سپاه تا میدان فرودگاه (بلوار شهید همدانی) مخالف است.

وی افزود: این معبر ابتدا باید فنس کشی شده تا از تردد عابر و حیوانات در سطح جاده جلوگیری کرد چون وقوع سانحه واژگونی و فوتی به علت تداخل عابر و خودرو در این معبر بالا است.

وی پس از بلوار شهید همدانی بلوارهای شهید مطهری، نجفی، کربلا، احمدی روشن، ارم و بعثت را به ترتیب سانحه خیزترین معابر همدان دانست و گفت: احداث پل منجر به افزایش سرعت خودرو و به دنبال آن بالا رفتن آمار سوانح می شود.

سرهنگ فکری بیان کرد: عده ای با پیش بینی 100 میلیارد ریال اعتبار دنبال احداث پل در تقاطع سعیدیه بودند که پلیس راهور با اصلاح هندسی و صرف کمترین هزینه مشکل ترافیک این قسمت را رفع کرد.

وی افزود: پلیس راهور مخالف جدی افزایش پل در شهر همدان بوده چون تداوم این رویه منجر به از بین رفتن زیبایی، منظر و مبلمان شهری می شود.

فکری تصریح کرد: باید در زمینه توسعه شهری به علم روز توجه کرد چرا علوم جدید توسعه و تعریض معابر را به خاطر حذف پیاده روها و دعوت کردن مردم به استفاده از خودرو نادرست می داند.

رئیس پلیس راهور همچنین مخالفت خود را برای استفاده از 'بی آر تی' در شهر همدان اعلام کرد و افزود: معابر همدان به علت عرض کم، ظرفیت تردد بی آر تی را ندارند.

فکری اضافه کرد: به جای استفاده از بی آر تی باید از قطار شهری استفاده کرد چون این وسیله نقلیه تا 40 سال آینده کاربرد داشته و آلایندگی هم ندارد.

وی یادآور شد: در حالیکه 24 دستگاه در امر فرهنگسازی ترافیک مسئول هستند ولی پلیس به تنهایی این تکلیف را انجام می دهد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =