به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راهور استان همدان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام مطلب فوق افزود: 39 نفر از جانباختگان سوانح درون شهری همدان عابران و 16 تن موتورسوار بوده اند که آمار متوفیان این 2 قشر بیش از سایر بخش ها است.
وی ادامه داد: مجموعه پلیس راهور مخالف جدی توسعه شهری بدون در نظر گرفته مولفه امنیت و ایمنی استفاده کنندگان از معابر درون شهری است.
سرهنگ فکری گفت: عوامل شهرداری معتقدند که هدف از ایجاد بلوار و کمربندی تردد با سرعت بالا در اینگونه معابر بوده و نباید با نصب سرعتکاه در تردد خودروها خللی وارد کرد.
وی اظهار کرد: این در حالیست که بیشترین میزان سوانح در بلوارهای موجود در رینگ سوم شهر و بلوار شهید حسین همدانی رخ می دهد.
رئیس پلیس راهور همدان تاکید کرد: انتظار داریم همسو و متوازن با توسعه جادههای درون شهری شاهد ایمنی به خصوص در رینگ سوم شهر باشیم ولی این انتظار تاکنون محقق نشده است.
سرهنگ فکری افزود: هم اینک شاهد افزایش شمار عابران مجروح و متوفی بوده که علت اصلی آن نبودگذرگاه و پل عابر پیاده ایمن برای تردد از عرض جاده است.
وی گفت: کمبود زیرگذر و روگذر برای تردد عابران در شهر همدان به خوبی محسوس بوده و رفع این مشکل توسط شهرداری یکی از دغدغه های پلیس است.
وی گفت: بلوار شهید حسین همدانی یکی از معابر پر تلفات همدان به شمار می رود که در 9 ماهه سالجاری 6 سانحه فوتی در این محدوده رخ داده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: توسعه باندهای بلوار شهید همدانی بدون لحاظ اصول ایمنی صورت گرفته است و رانندگان پس از ورود از میدان فرودگاه به شهر همدان با سرعت بالا تردد می کنند.
سرهنگ فکری تاکید کرد: پلیس راهور با تعریض باند خروجی شهر همدان حدفاصل میدان سپاه تا میدان فرودگاه (بلوار شهید همدانی) مخالف است.
وی افزود: این معبر ابتدا باید فنس کشی شده تا از تردد عابر و حیوانات در سطح جاده جلوگیری کرد چون وقوع سانحه واژگونی و فوتی به علت تداخل عابر و خودرو در این معبر بالا است.
وی پس از بلوار شهید همدانی بلوارهای شهید مطهری، نجفی، کربلا، احمدی روشن، ارم و بعثت را به ترتیب سانحه خیزترین معابر همدان دانست و گفت: احداث پل منجر به افزایش سرعت خودرو و به دنبال آن بالا رفتن آمار سوانح می شود.
سرهنگ فکری بیان کرد: عده ای با پیش بینی 100 میلیارد ریال اعتبار دنبال احداث پل در تقاطع سعیدیه بودند که پلیس راهور با اصلاح هندسی و صرف کمترین هزینه مشکل ترافیک این قسمت را رفع کرد.
وی افزود: پلیس راهور مخالف جدی افزایش پل در شهر همدان بوده چون تداوم این رویه منجر به از بین رفتن زیبایی، منظر و مبلمان شهری می شود.
فکری تصریح کرد: باید در زمینه توسعه شهری به علم روز توجه کرد چرا علوم جدید توسعه و تعریض معابر را به خاطر حذف پیاده روها و دعوت کردن مردم به استفاده از خودرو نادرست می داند.
رئیس پلیس راهور همچنین مخالفت خود را برای استفاده از 'بی آر تی' در شهر همدان اعلام کرد و افزود: معابر همدان به علت عرض کم، ظرفیت تردد بی آر تی را ندارند.
فکری اضافه کرد: به جای استفاده از بی آر تی باید از قطار شهری استفاده کرد چون این وسیله نقلیه تا 40 سال آینده کاربرد داشته و آلایندگی هم ندارد.
وی یادآور شد: در حالیکه 24 دستگاه در امر فرهنگسازی ترافیک مسئول هستند ولی پلیس به تنهایی این تکلیف را انجام می دهد.
۴۸
نظر شما