در جریان بررسی ماده مربوط به شورای فقهی بانک مرکزی رئیس مجلس، در موضوعی تأکید کرد که«پا در کفش رئیس مجلس نکنید» و همچین در بخشی دیگر از بررسی این ماده گفت:با این وضعی که بانک ها دارند میخواهیم آخوندها را بیاوریم اینجا، شاید نخواهند بیایند.

به گزارش خبرآنلاين، ماده 18 لايحه برنامه ششم توسعه كه به موضوع شوراي فقهي بانك مركزي را مورد بررسي قرار مي‌داد، حتي پس از ارجاع به كميسيون تلفيق هم با مشكلاتي همراه شد، تا جايي كه بعد از پيشنهاد حذف و مخالفت نمايندگان مجلس، رئيس مجلس تلاش كرد تا نكته به نكته از مشكلات آن را با مشورت نمايندگان رفع كند.

لاريجاني در بخشي از نكته‌سنجيش در پاسخ به اخطار يوسف نژاد گفت كه « اگر بانك مركزی، آيين‎نامه نوشت،‌ رئيس مجلس بايد بيايد و نظر دهد،  شما پا در كفش ئيس مجلس نكنيد. آن قانون دارد.»

او همچنين در ادامه اصلاحات اين ماده، با اشاره به قسمتي كه بر حضور يك نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي آشنا با بانكداري اسلامي با انتخاب مجلس(به عنوان ناظر) در اين شورا تأكيد كرده است، خطاب به حاجي بابايي رئيس كميسيون تلفيق گفت: شما نوشتيد كه يكي از نمايندگان مجلس آشنا به بانك داري اسلامي اگر نبود چه خاكي به سرمان كنيم. اين جا انتصابي نيست و انتخابي است و حالا گر پيدا نشد بايد چه كنيم.

رئيس مجلس همچنين وجود پنج فقيه(مجتهد متجزي در حوزه فقه معاملات وصاحب نظر در مسائل پولي و بانكي) را نيازمند اصلاح دانست، چون معتقد است:«با اين وضعي كه بانك ها دارند ميخواهيم آخوندها را بياوريم اينجا، شايد نخواهند بيايند، ميتوانيم اينجا بگوييم اعضاي فقهي بوسيله فقه هاي شوراي نگهبان كه نهاد حكومتي است انجام شود.»

سرانجام پس از آنكه رئيس مجلس اصلاحات مورد نظر نمايندگان مجلس را جز به جز بيان كرد،‌ گفت: «اگر اجازه بدهيد با اين اصلاحات قبول كنيد و پيشنهاد حذف هم ندهيد. خواهش ميكنم كمك كنيد يكم جلو برويم، دم آخر جز با كمك شما امكان پذير نيست.» كه همه نمايندگان يك صدا فرياد زدند «بله» تا سرانجام اين ماده به رأی گذاشته شد و نمايندگان هم موافقت كردند.

موافقت نمايندگان با اين اصلاحات تا حدي پر رنگ بود كه رئيس مجلس هم گفت: .خوب شد همه تان به يك وحدتي رسيديد.

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =