فابریس بریژیر مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرباس با رد شایعات مربوط به تاثیر ترامپ در قرارداد بین ایران و ایرباس گفت: ایرباس همه مجوزهای لازم برای فروش هواپیما به ایران را از وزارت خزانه داری آمریکا دریافت کرده و اجرای این قرارداد با تحویل اولین فروند آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در حالی فردا پس از 37 سال تحریم صنعت هوایی یک فروند هواپیمای نو به ایران خواهد آمد که مدیر عامل ایرباس در رابطه با تاثیر احتمالی ریاست جمهورى دونالد ترامپ بر قرارداد با ایران اعلام کرده است، ایرباس همه مجوزهاى لازم را از وزارت دارایى آمریکا دریافت کرده است.

فابریس برژیر اعلام کرده است که از ١٠٠ هواپیمایی که ایران خریده ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.

طبق گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد ایرباس با ایران‌ایر تقریبا یک هفتم کل سفارش‌هایى است که در سال ٢٠١٦ میلادی دریافت کرده است.

گفتنی است پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاسعید لیلاز درباره تاثیر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر برجام و خرید هواپیماهای جدید گفته بود: معتقدم پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاطم‌هایی در موضوع لغو تحریم‌ها و خرید هواپیما از بویینگ و ایرباس اتفاق می‌افتد اما شاهد تحولات و رخدادهای استراتژیکی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه "در روابط ایران و آمریکا مساله توافق هسته‌ای، مساله پیچیده‌ای است و دستگاه‌های امنیتی ایران و آمریکا به این توافق رسیده‌اند"، ادامه داد: در موضوع توافق‌های هسته‌ای و برجام، تمام دنیا دخیل هستند و مشارکت دارند؛ بنابراین نه آمریکا می‌تواند به تنهایی درباره برجام تصمیم بگیرد و نه آقای ترامپ. ضمن اینکه این توافق به زیان آمریکا هم نبوده که با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این توافق لغو شود.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
    8 36
    آره ارواح عمه ات شما برای یه لیوان آب باید از کدخدا اجازه بگیرین. حالا میگی ترامپ ربطی به قرارداد ما نداره. اگه راست میگی هر ماه 5 فروند ایرباس تحویل بده.
    • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
      2 0
      مگه بیل و کلنگ میسازن که ماهی 5 فروند به ما تحویل بدن؟؟؟ یا فکر کردی تا الان بیکار بودن و هیچ پروژه و قراردادی نداشتن الان که ما باهاشون قرارداد بستیم باید فقط برای ما بسازن؟؟