کارگروه فرهنگی و هنری بانوان با هدف پرداختن به توانمندیها و فعالیتهای زنان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در اولین نشست این کارگروه گفت:هدف از تشکیل این کارگروه فعال سازی بانوان هنرمند و ترغیب آنان جهت ارایه فعالیتهای بیشتر در حوزه زنان می باشد.

این کارگروه از زنانی تشکیل شده که در عرصه های مختلف هنر و فرهنگ فعالیت می کنند و توانایی های بسیاری دارند لذا به علت تخصص در کار و بالا بردن حسن مشارکت نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

نادری در ادامه افزود:زنان بیش از نیمی از جمعیت جامعه هستند لذا به هیچ وجه نمی توان استعداد نیمی از جمعیت را نادیده گرفت،برای ایجاد تحول در موفقیت زنان نیاز است حضور آنان بیشتر و پررنگ تر شود . به علت فرهنگ موجود بیشتر زنان عادت کرده اند که برای دیگر اعضای خانواده وقت بگذارند و چه بسا خودشان را نادیده می گیرند. ضمن ارج نهادن به خانواده و مسئولیت زنان در امر مهم خانواده،اکنون نیاز است تا زنان از حاشیه خارج شده و در فعالیتهای اجتماعی به صورت مستقل دیده شوند.این کارگروه به علت انکه از بانوان متخصص در امور فرهنگی و هنری تشکیل شده،می تواند در فعالیتها به عنوان کاتالیزور عمل کرده و با مشارکت و همکاری عرصه را برای حضور بانوان و رسیدن به اهداف مطلوب تسهیل بخشد .

در ادامه هر یک حاضرین در جلسه نظرات خود را بیان کردند؛در اختیار قراردادن امکانات و شرایط موجود شهرستان برای فعالیت بانوان ،‌شناسایی سایر بانوان در زمینه هنر و فرهنگ،تشکیل کارگروه موسیقی ویژه بانوان ،برگزاری نمایشگاه نقاشی توسط کارگروه بانوان ،بهره مندی از زیر مجموعه های آموزشگاه ها،موسسات،کانون های تبلیغاتی و ...جهت تبلیغات در زمینه فعالیتهای بانوان از مصوبات این جلسه بود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =