۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵

شهروند نوشت: امضای قرارداد اجاره ١١ میلیارد تومانی میان شهرداری تهران با هتل قصر مشهد برای استفاده کارکنان شهرداری در حالی که تنها ٦٠‌درصد از بودجه مدیریت شهری در ١٠ ماه گذشته محقق شده است، در کنار تماس‌های تبلیغاتی که از سوی شهرداری با مردم گرفته می‌شود موضوع تذکر عضو کمیسیون برنامه و بودجه در صحن غیر علنی روز گذشته شورا بود.

شهرداري تهران حالا بعد از توزيع كارت‌هاي ورزشي بين نمايندگان مجلس كه حاشيه‌هاي زيادي را ايجاد كرد، اقدامات تازه‌اي را آغاز كرده است كه غلامرضا انصاري توضيحاتي درباره آن ارایه كرد: «شهرداري هتلی را در مشهد اجاره كرده است که در وهله اول خواستار ورود کمیسیون نظارت به این موضوع هستم و در مرحله بعد شهرداری باید پاسخگو باشد که اجاره این هتل به چه منظور بوده است.»

او در ادامه به يكي از ديگر اقدامات شهرداري تهران اشاره كرد كه شائبه انتخاباتي دارد: «اخیرا در برخی از نظر‌سنجی‌های تلفنی از سوی شهرداری تهران کار‌های تبلیغاتی انجام می‌شود. ما به‌عنوان مدیریت شهری باید تلاشمان در جهت دوری از فضای تبلیغاتی باشد و لذا حرکت‌هایی که شهرداری در مجموعه فضای تبلیغاتی انجام می‌دهد، مورد نقد است. حق هر شهروندی است که از امکانات شهری بهره‌مند باشد اما نباید از امکانات عمومی شهر تهران در جهت تبلیغات سیاسی استفاده شود.»

ناصر اماني، معاون شهردار تهران هم كه دیروز در جلسه شورا پشت تريبون رفت، پاسخ تذكرات را داد: «شهرداری هتلی در مشهد برای استفاده کارکنان اجاره کرده و هیچ استفاده دیگری از این هتل نکرده است. این موضوع هم مربوط به امسال نیست و چندین ‌سال است که در راستای رفاه کارکنان شهرداری و زیارت امام رضا(ع) هتل قصر مشهد را اجاره کردیم تا کارکنان شهرداری بتوانند در طول ‌سال به سفر زیارتی مشهد مقدس بروند.»

او درباره تبليغات تلفني هم توضيحاتي داد: «این نظرسنجی‌ها از سوی شهرداری تهران بوده و اگر تبلیغاتی صورت گرفته باشد، نیاز به اثبات و قطعی‌شدن دارد. در حال حاضر ما یک سامانه ١٣٧ داریم که شهروندان برای طرح شکایات و خواسته‌های خود در این سامانه اعلام پیام می‌کنند؛ در صورت عدم رسیدگی پیامشان را به سامانه ١٨٨٨ اعلام می‌کنند و این سامانه پیگیر درخواست شهروندان خواهد بود تا مشخص شود درخواستشان محقق شده است یا نه؛ لذا تبلیغاتی در این فضا در کار نیست.»

«شهرداري از مردم مي‌پرسد آيا به فرد خاصي رأي مي دهيد؟»

عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه شوراي شهر تهران درباره صحبت‌هاي معاون شهردار تهران توضيح داد: «در شرايطي كه حدود ٦٠‌درصد از درآمدهاى شهرداري تهران محقق نشده است و صرفه‌جويي از هزينه‌ها بايد در دستور كار آقايان باشد، اين نهاد قراردادي به مبلغ ١١ ميليارد تومان با هتل قصر طلايي مشهد منعقد كرده است. ما مخالف برنامه‌هاي زيارتي كاركنان شهرداري نيستيم اما تذكر من در اين باره بود كه بايد در اين زمينه نظارت‌هاي جدي صورت گيرد. البته اين سفرها در فصل تابستان طبيعي است اما براي فصل زمستان جاي سوال دارد. الان هم كه فصل مدرسه‌هاست و بنده بعيد مي‌دانم كه كاركنان شهرداري با وجود داشتن كودكان در حال تحصيل بتوانند به مشهد سفر كنند. اين موضوع مطرح شد تا در اين‌باره بررسي‌هاي بيشتري از سوي كميسيون نظارت شورا انجام شود.»

غلامرضا انصاري درباره تذكر ديگر خود نيز گفت: «در هفته‌هاي اخير در يكي از مجتمع‌هاي مسكوني شهرك غرب تماس‌هايي از مراكز شهرداري تهران برقرار شده كه در ابتدا به صورت نظرسنجي در مورد خدمات شهرداري است اما در ادامه از افراد پرسيده مي‌شود كه آيا به فرد خاصي براي انتخابات رياست‌جمهوري رأي مي‌دهيد يا خير؟ اين موضوع هم مطرح شد و معاون شهردار هم توضيحاتي در اين‌باره داشت؛ اما لازم است تا بررسي‌هاي لازم در اين‌باره انجام شود.»

شهردار تهران البته هنوز حضور رسمي خود در انتخابات رياست‌جمهوري را تأييد نكرده است. او در آخرين اظهارنظر خود در پاسخ به این سوال که آیا شما در سمت شهردار به کار خود ادامه خواهید داد یا برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌شوید، گفته بود: «ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
    0 0
    مگه شهرداری مسئولیت نظرسنجی دارد؟ در ضمن هتل در مشهد برای مدیران شهرداری گرفته اید که مردم راضی نیستند. مدیر شهرداری به اندازه کافی درآمد دارد که با جیب خودش به زیارت برود. دچار بدبختی شده ایم. برای زیارت شما مردم باید پول بدهند.