با حضور مقامات استانی، انتظامی و شهری و جمع کثیری از مردم، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلی امام خمینی ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، عباس حسن خانی فرماندار و محمد حضرت پور شهردار ارومیه و جمعی از مقامات انتظامی و لشکری استان و شهرستان ارومیه و جمع کثیری از مردم در مصلی امام خمینی برگزار شد.

هاشمی رفسنجانی هیچ گاه از خط اعتدال خارج نشد
در این مراسم، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش مهم آیت الله هاشمی در انقلاب اسلامی گفت: هاشمی رفسنجانی نقش پررنگی در انقلاب اسلامی داشت و در طول حیات این نظام هیچ گاه از خط اعتدال خارج نشد گرچه عده ای سعی داشتند وی را از رهبری جدا کنند ولی هیچ گاه موفق به چنین کاری نشدند.
وی افزود: حتی مخالفین آیت الله هاشمی هم اعتقاد داشتند که ایشان در طول حیاتشان، انسجام ملی را خط مشی اش قرار داده بود.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: آیت الله هاشمی در سخت ترین شرایط، ریاست جمهوری کشور را برعهده گرفت و اوضاع کشور را جلو ببرد.

عده ای برای ایجاد اختلاف بین آیت الله هاشمی و رهبری تلاش می کردند
حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه هم با اشاره به نقش پررنگ آیت الله هاشمی در دوران قبل و پس از انقلاب گفت: ایشان همواره همیار و همراه امام، انقلاب و رهبری بود و در این مدت مسئولیت های خطیری در نظام برعهده گرفت و زحمات ارزنده ای برای انقلاب کشید.
وی افزود: خیلی ها در این مدت تلاش کردند و درصدد بودند بین رهبری و ایشان اختلاف بیندازند که خوشبختانه موفق نشدند.

در این مراسم که صبح امروز برگزار شد حضور وحدت انگیز نیروهای نظامی سپاه، ارتش و نیروی انتظامی یکی از تصاویر بی نظیر بود که در کنار هم و برای بزرگداشت یاد آیت الله هاشمی حضور یافتند.

گفتنی است اسقف اعظم آشوری ها، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، مدیران کل ادارات مختلف استان، اعضای شورای شهر ارومیه، روح الله حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم در این مراسم حضور داشتند.

ویدئویی از مراسم (ویدئو۱ | ویدئو۲)

گزارش: سینا افشاریان | عکاس: حمید اکبری

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =