مهر نوشت: مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ساخت ۷.۵ کیلومتر تونل در راه های ارتباطی استان ایلام در دست اجر

سید کمال الدین میرجعفریان اظهار داشت: هم اکنون پروژه های مهمی در بخش راهسازی استان ایلام در حال اجرایی شدن است که یکی از مهمترین آن ساخت ۷.۵ کیلومتر تونل در دو پروژه راهسازی استان است.

وی افزود: هم اکنون در استان ایلام در حال حاضر ۴.۵ کیلومتر تونل موجود است و ۷.۵ کیلومتر تونل در قالب دو پروژه عظیم تونل قلاجه و تونل کبیرکوه در دست اجراست که در صورت بهره برداری تحولی عظیم در راه های استان به وجود می آید.

میرجعفریان افزود: تونل کبیرکوه باعث حذف گردنه صعب‌العبور بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان می شود و علاوه بر آن این تونل یکی از پروژه‌های کریدور شمال به جنوب استان می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: حفاری تونل کبیرکوه با طول چهار هزار و ۷۰۰ متر که بزرگ‌ترین تونل در دست احداث کشور محسوب می‌شود در دست اجراست و تاکنون از سمت آبدانان دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: از سمت دره شهر نیز برای دست رسی به تونل اصلی ۷ کیلومتر راه دسترسی و حفاری سه تونل فرعی در حال انجام است که یک تونل ۱۰۰ متری و ۳۶۰ متر تونل دیگر حفاری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام بیان کرد: کار حفاری تونل قلاجه به پایان رسیده و هم‌اکنون عملیات لاینینگ (طاق بتنی) آن در حال اجرا است.

میرجعفریان اظهار داشت: با احداث این تونل و در آینده پروژه‌های مرتبط دیگر ارتباط استان‌های کرمانشاه به خوزستان و استان‌های مرکزی و لرستان به عتبات عالیات از طریق استان ایلام کوتاه و آسان‌تر خواهد شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 622335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =