۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۶

دو روز پیش بخش اول از خودآموز خرید کتاب برای دوستان و آشنایان را تقدیم کردم. آنچه درپی می‌خوانید، بخش دوم از این خودآموز است.

قسمت دوم
4- اگر دوستی دارید که ادبار و نکبت زندگی‌اش را برداشته و از هر گوشه زندگی‌اش صدجور بدبختی می‌ریزد، خودش هم نمی‌داند چه‌کار کند، تنبلی‌اش حتی اجازه نمی‌دهد از جایش تکان بخورد، بدشانسی هم مزید بر علت‌های دیگرش شده، بروید «کانون آموزشی و انتشاراتی دکتر موفق». آنجا یک آقایی ایستاده که موفق‌بودن از سر و رویش می‌بارد. دور تا دور غرفه هم عکس‌هایی از خودش به دیوار آویخته که دکتر را در سمینارهای چندهزار نفری حین موفق‌کردن جماعت نشان می‌دهد. یک‌سری کتاب و cd سخنرانی‌های دکتر موفق را برایش بخرید تا در اسرع وقت یاد بگیرد که چطور ظرف ده جلسه پولدار، موفق، جذاب، معروف و ... شود. البته دوستتان تغییر نخواهد کرد، فقط برای مدت کوتاهی فکر می‌کند دارد بهتر می‌شود.

5- اگر دوستی دارید که مثل تیمسار بازنشسته زمان پهلوی است و توی خانه هم کراواتش را باز نمی‌کند و همه خانه و زندگی‌شان مثل موزه است و پر از آنتیک و وسایل لوکس، بروید انتشارات «طلا و نقره» برایش یک جلد شاهنامه فردوسی بخرید با قاب خاتم‌کاری و... به اندازه واقعی سنگ‌قبر فردوسی که همین جوری بگذارد توی خانه و از بابت وطن‌پرستی افتخار کند و تا آخر عمرش هم کتاب را ورق نزند.

6- اگر دوستتان جوان حدوداً بیست‌ساله‌ای است که موهایش را کوتاه می‌کند و فرق از بغل باز می‌کند، سبیل‌هایش کوتاه است ولی ریش بلند مخروطی‌شکلی دارد، همه ایام سال اعم از عید و عزا پیراهن مشکی بلند می‌پوشد و یک شال بلند مشکی هم دارد. اگر دوستتان تحت هر شرایطی با هوندا 125 آن هم دوترکه رفت و آمد می‌کند و 6 ماه از سال گونه‌هایش زخمی و خون‌آلود است، بروید انتشارات «حاجی و مریدان». چند جلد نوحه‌های جدید حاجی را با cd سبک‌هایش بخرید، با یک کتاب درباره هزاره سوم و اینکه معجزه شده و پایان کار جهان نزدیک است.

7- اگر دوستتان رسماً دیوانه شده، تمام وقتش را در کافی‌شاپ‌ها و نمایشگاه‌های گوناگون می‌گذراند، راه خانه‌شان را بلد نیست ولی از آخرین کتاب‌ها و مقالات شاعران جهان مطلع است، از شما پول دستی می‌خواهد ولی سر کار نمی‌رود، یک‌جوری شعر می‌گوید که آدم از شنیدنشان خجالت می‌کشد، حالا هم سهم‌الارث‌ خانه پدری‌اش را گرفته و کتاب شعرش را چاپ کرده، بروید انتشارات «ناشر مؤلف» هرچه پول دارید، بدهید و کتاب‌هایش را بخرید. لای یک کدام را هم باز نکنید، ببرید همه را بسوزانید. این‌طوری هم به خودتان خدمت کرده‌اید هم به او.

قسمت اول این مطلب را اینجا بخوانید. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sarah IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
    0 0
    salam.nemidonam payamam reside ya na vali khoshal misham ke neveshteham ro baratoon befrestam va shoma bekhonid!sarah.mazaheri@yahoo.com
  • یادگاری IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۷
    0 0
    اگه از این مدل دوستان که گفتی نداشتیم پس به نظرت به نمایشگاه نریم؟